INTERNATIONAL  »  EUROPA LEAGUE  »  STUTTGART - STEAUA

FOTO Stuttgart înseamnă Mercedes » Incursiune în muzeul colosului auto

Cea mai mare atracţie pentru turişti e secţiunea dedicată maşinilor de epocă +12   FOTO
Cea mai mare atracţie pentru turişti e secţiunea dedicată maşinilor de epocă

Articol de GSP - Publicat vineri, 21 septembrie 2012 00:00 / Actualizat joi, 20 septembrie 2012 21:53

Vizavi de arena pe care Steaua a debutat aseară în Europa League se află muzeul colosului auto.

Dacă ajungi la Stuttgart, atunci înseamnă că ai ajuns acasă la Mercedes. Şi nu trebuie să ratezi muzeul constructorului de maşini! La o aruncătură de băţ de stadionul pe care steliştii s-au duelat cu VfB, o stemă uriaşă. Şi o clădire modernă, impunătoare, care domină zona.

Şi ăsta nu e decît începutul! O călătorie în timp, de la sfîrşitul anilor 1800 şi pînă în prezent. De la primele maşini şi pînă la monoposturile de Formula 1. Istorie pe opt niveluri. Şi lume multă.

Totul începe de la cal
Primul etaj înseamnă şi primele maşini. De fapt, ele par căruţe pe roţi. Ce blasfemie!, ar spune fanii maşinilor, dar ochii unui necunoscător sînt greu de impresionat. Povestea începe însă mai în spate, la un cal. Un cal alb, în mărime naturală. Şi un citat scurt, aparţinînd împăratului Wilhelm al II-lea, ultimul al Germaniei: "Eu cred în cal. Automobilul nu este mai mult decît un fenomen trecător".

Între paginile de istorie Mercedes de la fiecare nivel, amintiri din istorie cu perioada dintre transformările celei mai cunoscute mărci de maşini din lume.

De la prima apariţie la TV a lui Elvis la meciurile lui Muhammad Ali, la criza mondială a petrolului, la căderea Zidului Berlinului şi la apariţia Facebook şi iPhone. Poze, maşini, motoare, piese de maşină, din nou automobile, autocare, toate înşiruite frumos şi lucind a nou. Chiar dacă unele sînt mai vechi de 100 de ani, sînt atît de lucioase încît bliţul aparatului foto se reflectă în ele. Aici ai totul: de la motoare în şase cilindri, care se deplasau cu 20 de kilometri la oră, la supersonicele de pe pistele de Formula 1 sau de la Le Mans.

În jurul fiecărei maşini, zeci de oameni curioşi, cu aparate foto sau telefoane mobile, vorbind în toate limbile. Tot turul durează mai bine de două ore. Costă 8 euro, dar merită fiecare cent! Şi asta o spune un neavenit pentru care maşinile înseamnă doar drumul de acasă la serviciu şi înapoi.

Zece lucruri inedite despre Mercedes Benz
- fondată în 1881
- este al doilea mare producător de vehicule de lux la nivel mondial, după General Motors
- activează în nu mai puţin de 118 ţări
- în 2010, în plină criză, vînzările au însumat 1,17 milioane de unităţi
- este în primele 20 cele mai valoroase branduri din lume, top condus de Apple, Coca-Cola şi Microsoft
- este pe locul 3 în topul celor mai valoroase branduri auto, după Toyota şi BMW
- în 2010, valoarea brandului Mercedes Benz era cifrată undeva în jurul a 20 de miliarde de dolari
- sigla Mercedes semnifică cele 3 spaţii pentru care germanii produc motoare: sol, apă, aer
- în fabrică există un inspector la fiecare 11 muncitori
- Mercedes a lansat primul autobuz sută la sută electric în 1975

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Superliga
Târnovanu acuză » De ce ar fi pierdut FCSB la Botoșani
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Campionate
Kosovo se laudă cu vestea istorică primită de la FIFA: „Ni se întâmplă pentru prima dată!”
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României
Handbal
Reconstrucție dură » Eșecul cu Olanda bifează o bornă negativă în istoria naționalei de handbal feminin a României

Emil Grădinescu, apeluri cu CNA în scandalul Steaua - FCSB: „Bă, nu se mai poate” » Mesaj radical în platoul GSP: „Steaua joacă cu Recolta Săhăteni!”

Vedeta din România, cu nervii la pământ din cauza lui Neymar: „S-au dus pe lângă mine 10 milioane! Poate am noroc în dragoste... și acolo e dezastru”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează