Articol de Cristian Geambașu - Publicat marti, 18 aprilie 2023 09:44 / Actualizat marti, 18 aprilie 2023 10:19
Probabil că nu acum, imediat. Și nu pentru că așa dorește galeria, ci pentru că Dan Șucu este un om de afaceri, nu un filantrop care susține proiecte utopice
Daniel Pancu a spus lucruri interesante la nici jumătate de zi după înfrângerea Rapidului la Craiova. Oricum, mult mai interesante decât considerațiile despre tradițiile cecenilor în relația cu femeile.
"Normal că fanii voiau titlul, au devenit și ei, oarecum, de rezultat, nu mai sunt ca înainte", a șutat cu curaj Pancone în direcția suporterilor care în viziunea lui s-au mai îmburghezit.
Mesaj cu dedicație
Apoi, tot la GSP Live, Pancu a apelat la memorie. Și a continuat șarja ofensivă. "Eu, ca jucător sau ca antrenor, n-am avut niciodată șase meciuri fără victorie la Rapid". Buum! Acesta este un mesaj cu dedicație la fel de clar ca modificarea Legii Sportului propusă de tovarășul Vasile Dîncu.
Întrebat frontal cum ar reacționa în eventualitatea unei propuneri să devină noul antrenor al Rapidului, selecționerul naționalei U20 a oferit un "nu" fără echivoc. Nu pentru prezent și pentru viitorul apropiat, a precizat el și trebuie să îl credem. Putem să avem îndoieli în privința calităților lui profesionale sau a opiniilor geopolitice, dar nu să îl bănuim de nesinceritate.
Unde e boema de altădată?
Să trecem totuși la subiect. Frontal, așa, în stilul lui Pancu. Ar trebui să își dea demisia Mutu? Sau ar trebui demis? Pentru că nu doar după standardele românești se întrunesc toate condițiile ca antrenorul să se despartă de echipa pe care o pregătește de 47 de meciuri. Un record în cariera lui scurtă și nu foarte populată de recorduri.
Rapidul lui Mutu nu joacă mai nimic, adică propune un fotbal economicos, lipsit de imaginație, deci plictisitor, în flagrantă contradicție cu boemia Grantului. Noua generație de suporteri nu i-a văzut la lucru pe Nichi Dumitriu, pe Sandu Neagu sau pe Ion Ionescu, destui poate că nici pe Țîră, Goanță ori Șumudică, dar își revendică presiunea dintr-o legendă cu eroi risipitori și indecent de talentați.
Bătrâni, uzați, limitați
Apărarea, acolo unde Săpunaru, Dragoș Grigore și Junior Morais adună 111 ani (!), este uzată și bătrână, mijlocașii nu au nici consistență defensivă, nici aport ofensiv (vezi prestațiile cenușii ale lui Pănoiu, Albu și Crepulja, inconstanța lui Sefer ori prostiile produse pe bandă rulantă de Costache), în vreme ce atacul se bazează exclusiv pe Dugandzici, care are și el niște limite, oricât de golgheter ar fi în liga românească.
Senzația este că peste toate astea Mutu, tocmai el, decarul de odinioară, adaugă o prudență care ucide și inițiativa, și frumusețea jocului.
Peste nemți și englezi
Într-o neverosimilă demonstrație de modernizare&stabilitate, românescul Rapid al lui Dan Șucu și Victor Angelescu poate da lecții de stabilitate atât nemțescului Bayern Munchen, cât și englezescului Chelsea. Asta da performanță!
Să ajungă cel mai volatil club din România să țină de antrenor mai tare decât au făcut-o bavarezii cu Nagelsmann, iar londonezii cu Graham Potter, pare de domeniul științelor oculte. Colegul Dan Udrea pledează convingător cauza lui Mutu, aducând ca argument suplimentar ideea că acționarii nu trebuie să cedeze la presiunea ultrașilor. Iar invocarea exemplului Arteta-Arsenal completează demonstrația.
Șucu vinde mobilă, nu utopii
Nu cred totuși că Mutu va supraviețui profesional la Rapid. Nu este un pariu cu Dan (Udrea, nu Șucu!!), ci o părere. Mutu nu va fi îndepărtat acum, căci sezonul este deja compromis și ar părea o victorie a lui Bocciu și compania. Dar din vară este foarte probabil ca echipa Marius Șumudică-Dani Coman să înlocuiască echipa Adi Mutu-Daniel Niculae. Domnul Șucu este un om de afaceri abil, care nu vinde mobilă scumpă ca apoi să arunce în foc banii de dragul continuității băncii tehnice a Rapidului.
Dacă fotbalul ar opera cu utopii, creditorii cluburilor ar locui la bloc, în timp ce jucătorii ar fi plătiți cu bonuri valorice pentru concedii la Sovata. În schimb, noi auzim cum torc motoarele de BMW, Mercedes și, câteodată, de Lamborghini.