Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 17 septembrie 2009 00:00
Numărul proprietarilor de maşini din România este destul de mic, multe automobile fiind achiziţionate în rate sau leasing
GfK România a lansat un studiu numit MotoBus, care monitorizează lunar evoluţia parcului auto. S-au luat în discuţie probabilitatea de a cumpăra o maşină, criteriile în alegerea acesteia, mărcile deţinute şi cele dorite, modalităţile de plată preferate şi profilul demografic al posesorilor de automobile. Eşantionul a fost de aproape 2.000 de subiecţi intervievaţi în fiecare lună, iar perioada de derulare a fost iulie 2008 - iulie 2009.
Second-ul merge strună
Potrivit studiului Gfk, peste 50% din români şi-ar cumpăra o maşină la mîna a doua, în loc de una nouă. Este adevărat însă, procentul foarte mare a fost influenţat de opţiunile locuitorilor din Ardeal, Banat, Crişana şi Maramureş, judeţe apropiate de graniţa de vest a ţării şi cu o pondere importantă de persoane care au lucrat, lucrează ori au rude în Occident.
Preţul, principalul criteriu
Cînd vine vorba de alegerea unei maşini, românul ţine în primul şi în primul rînd cont de preţ (36% din repondenţi) şi preferă să plătească cu banii jos. Consumul de carburant reprezintă un criteriu important de achiziţie pentru 24% din români, în timp ce marca automobilului contează pentru numai 18%. De asemenea, studiul Gfk arată că potenţialii clienţi nu au o opţiune clară în ceea ce priveşte tipul de motorizare, Otto sau Diesel!
Mărcile preferate
Volkswagen ocupă primul loc în topul preferinţelor întocmit de Gfk. Pe locul al doilea se află Opel. Iar mulţi dintre cei intervievaţi au declarat că le place Logan-ul. De asemenea, românii nu sînt indiferenţi la mărcile de lux, optînd mai ales pentru Audi şi BMW.
Pe de altă parte, studiul arată că reprezentantele sexului frumos ţin mai mult cont de culoare şi de elementele de siguranţă ale maşinii pe care o conduc decît bărbaţii.
55% din români şi-ar cumpăra maşină second
33% este procentul de scădere a intenţiei de cumpărare a unei maşini în următoarele 6 luni, faţă de 2008
Numărul proprietarilor de maşini din România este destul de mic, multe automobile fiind achiziţionate în rate sau leasing
GfK România a lansat un studiu numit MotoBus, care monitorizează lunar evoluţia parcului auto. S-au luat în discuţie probabilitatea de a cumpăra o maşină, criteriile în alegerea acesteia, mărcile deţinute şi cele dorite, modalităţile de plată preferate şi profilul demografic al posesorilor de automobile. Eşantionul a fost de aproape 2.000 de subiecţi intervievaţi în fiecare lună, iar perioada de derulare a fost iulie 2008 - iulie 2009.
Second-ul merge strună
Potrivit studiului Gfk, peste 50% din români şi-ar cumpăra o maşină la mîna a doua, în loc de una nouă. Este adevărat însă, procentul foarte mare a fost influenţat de opţiunile locuitorilor din Ardeal, Banat, Crişana şi Maramureş, judeţe apropiate de graniţa de vest a ţării şi cu o pondere importantă de persoane care au lucrat, lucrează ori au rude în Occident.
Preţul, principalul criteriu
Cînd vine vorba de alegerea unei maşini, românul ţine în primul şi în primul rînd cont de preţ (36% din repondenţi) şi preferă să plătească cu banii jos. Consumul de carburant reprezintă un criteriu important de achiziţie pentru 24% din români, în timp ce marca automobilului contează pentru numai 18%. De asemenea, studiul Gfk arată că potenţialii clienţi nu au o opţiune clară în ceea ce priveşte tipul de motorizare, Otto sau Diesel!
Mărcile preferate
Volkswagen ocupă primul loc în topul preferinţelor întocmit de Gfk. Pe locul al doilea se află Opel. Iar mulţi dintre cei intervievaţi au declarat că le place Logan-ul. De asemenea, românii nu sînt indiferenţi la mărcile de lux, optînd mai ales pentru Audi şi BMW.
Pe de altă parte, studiul arată că reprezentantele sexului frumos ţin mai mult cont de culoare şi de elementele de siguranţă ale maşinii pe care o conduc decît bărbaţii.
55% din români şi-ar cumpăra maşină second
33% este procentul de scădere a intenţiei de cumpărare a unei maşini în următoarele 6 luni, faţă de 2008