Articol de GSP - Publicat joi, 10 octombrie 2013 00:00 / Actualizat miercuri, 09 octombrie 2013 20:23
TopGear Marea Britanie a testat la Detroit cea mai rea pisică de mare produsă de General Motors care a primit un update tehnologic pentru a contracara dominaţia maşinilor sport europene
"A fost nevoie de 50 de ani pentru a se ajunge aici, însă Chevrolet Corvette e acum o maşină pe care lumea chiar o poate aprecia, nu doar americanii. Ne-au plăcut dintotdeauna performanţele ei de supercar la preţ de reducere şi versatilitatea. Însă i-am şi detestat interiorul sinistru, suspensia de cart de pe puntea spate şi ne-a fost ruşine să fim văzuţi într-unul, graţie imaginii de gel în păr şi medalion la gît pe care proprietarii de Corvette o au.
Nu mai e cazul. Odată cu lansarea noului Vette, la nouă ani de la precedenta generaţie, Corvette a depăşit faza "bun pentru o maşină americană", ajungînd în categoria "genial oriunde în lume". Performanţele încă există, ba sînt mai bune ca oricînd. Are în continuare acea suprafaţă mare pentru bagaje, iar interiorul este nou.
Stingray, a şaptea generaţie
Pentru a semnala renaşterea, a şaptea generaţie a modelului primeşte un nou nume: Stingray. Deci acum i se spune Corvette Stingray, nu doar Vette. Dacă numele ţi se pare cunoscut, aşa şi trebuie, pentru că a mai fost folosit de două ori înainte: versiunea C2, produsă între 1963 şi 1967, s-a numit Corvette Sting Ray, iar C3 a purtat numele Corvette Stingray.
Au dispărut stopurile rotunde
Ce i-a stîrnit pe fanii Corvette sînt stopurile. În locul celor clasice, rotunde, Vette C7 poartă o pereche de stopuri rectangulare care se potrivesc mai bine cu restul maşinii. Fanilor înrăiţi nu le place, dar fix ăsta e motivul pentru care Chevy le-a ales. Ştie că maşina asta trebuie să placă unei cu totul alte generaţii de cumpărători, mai tineri, nu doar bătrînilor fideli mărcii.
V8 de 6,2 litri – produce mai multă putere acum, respectiv 461 CP şi 610 Nm. Injecţia directă şi sistemul de variaţie continuă a valvelor ajută la creşterea cifrelor pentru putere şi cuplu, însă motorul LT1 mai are un as în mînecă: Active Fuel Management. Poate opri jumătate din motor atunci cînd Stingray este în modul Eco, oferind cifre de consum pe care te-ai aştepta să le vezi de la un hatchback, nu la un supercar capabil de 290 km/h. Un consum de 9,4 l/100 km nu e de neimaginat.
Senzori de căldură la roţi
Ai o grămadă de alte opţiuni de personalizare, la fel ca la un BMW M. Însă vestea bună este că, odată ce ai ales configuraţia dorită, maşina se ocupă automat de restul. Inclusiv un lucru pe care nici o altă maşină existentă în prezent nu-l poate face – să ajusteze toate sistemele amintite pînă acum în funcţie de temperatura anvelopelor. C7 foloseşte senzori de căldură în ventilele roţilor plus nişte algoritmi intimidanţi pentru a informa sistemele active cu privire la aderenţa disponibilă.
Fără plastic prost
Nu contează ce interioare făcute la comandă ai văzut pe Vette pînă acum, ăsta e cu ani-lumină mai bun. Nu găseşti nici urmă de plastic de proastă calitate, ca pe C6. Chiar şi la interiorul modelului de bază, arată şi se simte modern, contemporan şi închegat. Nu scîrţîie şi nu zornăie deloc. Există şi un set complet nou de instrumente cu care să te joci. Apasă butonul de start, iar cele două ecrane de 20 cm prind viaţă. Sînt de două ori mai luminoase decît un iPad şi prezintă informaţia în culori strălucitoare. Iar asta e foarte bine, pentru că la ce cantitate de cunoştinţe oferă, e nevoie de întreaga ta atenţie.
Ecranul din faţa şoferului îşi schimbă aspectul în funcţie de care dintre cele cinci moduri de condus este selectat cu ajutorul rotiţei de pe tunelul transmisiei. În modul Tour, te loveşte cu un tahometru central generos, însă treci pe modul Track şi ecranul începe să semene cu instrumentarul unei maşini de curse. La fel o să se simtă şi maşina.
4 ţevi de eşapament
Oricît de savuros ar suna cele patru ţevi de eşapament în modul Tour, atunci cînd treci în Sport sau Trach şi dacă ai echipat maşina şi cu evacuarea sport opţională, ţevile se deschid şi mai tare, adăugînd un rostogolit baritonal fanfarei deja existente.
Chevy a testat Stingray comparîndu-l cu Porsche 911 şi s-a apropiat foarte tare sub multe aspecte. Le-or fi trebuit 50 de ani pentru a ajunge aici, însă adevăratul Corvette Stingray este, în sfîrşit, aici".
"Toate curbele şi suprafeţele rotunde au dispărut, fiind înlocuite de un aspect mai angular şi suplu"
Pat Devereux, redactor TopGear Marea Britanie
Ce mai puteţi citi în TopGear de octombrie
- Clarkson despre maşini: "Diferenţele dintre Audi Q5 şi BMW X3 sînt infinitezimale. Din punct de vedere tehnic sînt ca două sardine"
- Rolls Royce Wraith, cel mai potent Rolls din istorie
BMW Seria 4 Coupe, BMW-ul care se poate lăuda cu un spate frumos desenat
- Nissan GT-R, cel mai rapid GT-R din Europa, a fost modificat în România
- Legendarul model Porsche 911 a împlinit 50 de ani şi a fost scos pe circuit