SPORTURI  »  AUTO  »  AUTOF1.RO

Dedicaţie urbană

Articol de GSP - Publicat miercuri, 03 septembrie 2008 00:00

Designul Nissan-ului Micra poate plăcea sau nu, dar maşinuţa se descurcă excelent în traficul de zi cu zi

Micra este o citadină convinsă. Poziţia destul de înaltă la volan facilitează vizibilitatea în trafic, consola spate scurtă şi unghiul abrupt sub care se închide hayonul ajută la parcările în locuri strîmte, :) iar spaţiul interior este suficient chiar şi pentru persoanele mai înalte. În spate însă, din cauza pavilionului plonjat, spaţiul pentru cap este destul de limitat. Dar portbagajul, cu o capacitate de 371 litri, face faţă cu brio necesităţilor zilnice.

Spaţii ascunse
Interiorul Nissan-ului Micra este simplu, cu o uşoară tuşă retro. Comezile sînt la îndemînă, iar instrumentarul este uşor lizibil, atenţia japonezilor pentru detalii emanînd din fiecare crăpătură. Mai mult, doamnele vor aprecia spaţiul de depozitare ascuns sub şezutul scaunului din dreapta, care poate adăposti chiar şi o poşetă. Decentă însă, nu din aceea tip... "rucsac"! De asemenea, nu poate fi trecută cu vederea calitatea materialelor folosite, lucru impus, de altfel, de preţul destul de ridicat al maşinii.

Reacţii prompte
Propulsorul de 1.4 litri, cu 16 supape, surprinde deosebit de plăcut. Nici nu zici că te afli la volanul unei maşinuţe de oraş! Cei 88 CP se dezlănţuie după 3.000 rpm şi, dacă se "mestecă" aşa cum trebuie în cutia de viteze, ;) se pot obţine reprize destul de bune chiar şi la viteze de peste 100 km/h. Ceea ce înseamnă că Micra nu face nazuri la aventurile extraurbane. Totuşi, din cauza ampatamentului scurt, a lipsei suportului lateral al scaunelor, la drum lung oboseala indusă de maşină apare relativ repede.

Pe de altă parte, Micra este extrem de manevrabilă. Dimensiunile reduse şi diametrul de bracaj permit adevărate scamatorii în aglomeraţie. Iar direcţia asistată electric este sigură şi conferă un feedback plăcut.

Designul Nissan-ului Micra poate plăcea sau nu, dar maşinuţa se descurcă excelent în traficul de zi cu zi

Micra este o citadină convinsă. Poziţia destul de înaltă la volan facilitează vizibilitatea în trafic, consola spate scurtă şi unghiul abrupt sub care se închide hayonul ajută la parcările în locuri strîmte, :) iar spaţiul interior este suficient chiar şi pentru persoanele mai înalte. În spate însă, din cauza pavilionului plonjat, spaţiul pentru cap este destul de limitat. Dar portbagajul, cu o capacitate de 371 litri, face faţă cu brio necesităţilor zilnice.

Spaţii ascunse
Interiorul Nissan-ului Micra este simplu, cu o uşoară tuşă retro. Comezile sînt la îndemînă, iar instrumentarul este uşor lizibil, atenţia japonezilor pentru detalii emanînd din fiecare crăpătură. Mai mult, doamnele vor aprecia spaţiul de depozitare ascuns sub şezutul scaunului din dreapta, care poate adăposti chiar şi o poşetă. Decentă însă, nu din aceea tip... "rucsac"! De asemenea, nu poate fi trecută cu vederea calitatea materialelor folosite, lucru impus, de altfel, de preţul destul de ridicat al maşinii.

Reacţii prompte
Propulsorul de 1.4 litri, cu 16 supape, surprinde deosebit de plăcut. Nici nu zici că te afli la volanul unei maşinuţe de oraş! Cei 88 CP se dezlănţuie după 3.000 rpm şi, dacă se "mestecă" aşa cum trebuie în cutia de viteze, ;) se pot obţine reprize destul de bune chiar şi la viteze de peste 100 km/h. Ceea ce înseamnă că Micra nu face nazuri la aventurile extraurbane. Totuşi, din cauza ampatamentului scurt, a lipsei suportului lateral al scaunelor, la drum lung oboseala indusă de maşină apare relativ repede.

Pe de altă parte, Micra este extrem de manevrabilă. Dimensiunile reduse şi diametrul de bracaj permit adevărate scamatorii în aglomeraţie. Iar direcţia asistată electric este sigură şi conferă un feedback plăcut.

Date tehnice
Lungime (cm) 371
Lăţime (cm) 166
Înălţime (cm) 154
Greutate (kg) 990
Portbagaj (l) 371
Cilindree (cmc) 1.386
Putere (CP/rpm) 88/5.200
Cuplu (Nm/rpm) 128/3.200
Vit. max. (km/h) 172
Acc. 0-100 km/h (s) 11,9
Emisii CO2 (g/km) 154
Consum (l/100 km)
- urban 7,9
- extraurban 5,4
- mixt 6,3

13.363 euro (TVA inclus) costă versiunea de top, Micra Tekna

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Diverse
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
Nationala
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”
Nationala
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (1)
 •  03 Septembrie 2008, 10:18

Micra e prea "micro" Poate pentru doamne,sa-si duca copilul la grdinita sau sa faca cumparaturile.Ca masina pentru familie nu se preteaza, iar designul este oribil copiat dupa "broasca" VW.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează