Articol de GSP - Publicat marti, 12 iulie 2011 00:00 / Actualizat luni, 11 iulie 2011 23:05
Căldura insuportabilă şi dificultatea traseului, oferită de cadrul natural unic, au făcut ca Grand Prix România să fie una din cele mai grele etape ale campionatului, chiar şi pentru echipa Armatei franceze, Armee de Terre, formată exclusiv din soldaţi!
Zeci de motoare fierbînd şi sute de spectatori, de la puşti de zece ani pînă la pensionari. Startul şi festivitatea de premiere a GP România au avut loc în Piaţa Centrală a Buzăului, iar probele la care au fost supuşi unii din cei mai buni motociclişti ai lumii s-au desfăşurat pe un traseu de 84 de km, incluzînd zonele spectaculoase de la Mărăcineni şi Sărata Monteoru.
Pe marginea prăpastiei
Din Piaţa Dacia, motocicletele turează motoarele printre maşinile care-şi fac loc pe străzile Buzăului. Pietonii rămîn în loc minute în şir, admirînd desfăşurarea de forţe: ca nişte gladiatori moderni, piloţii plini de noroi uscat se deplasează spre Mărăcineni. Aici, organizatorii au pregătit probe extreme, iar soarele torid complică totul.
La Monteoru, traseul prin pădure mai răcoreşte fiarele de metal şi conducătorii lor. Secundele sînt esenţiale: la un singur viraj greşit, copacii sau prăpăstiile pot fi fatale! Un mecanic spaniol s-a ales cu mîna ruptă într-o plimbare cu motocicleta pe acest traseu, semn clar că e un circuit doar pentru profesionişti de excepţie.
Circuit infernal
Cel mai dificil adversar a fost, pentru participanţi, căldura infernală, peste 38 de grade la umbră. Efortul pe care l-au depus şi canicula i-au făcut pe mulţi piloţi să acuze stări de leşin, iar majoritatea s-au oprit să verse la finalul probelor!
După două zile epuizante, cîştigător la clasa enduro 1 a fost duminică finlandezul Juha Salminen de la Husqvarna, de şapte ori campion mondial, la enduro 2 şi enduro 3 fiind laureaţi francezii Pierre-Alexandre Renet şi Cristophe Nambotin. Cel mai cunoscut reprezentant al României a fost pilotul Emanuel Gyenes, cel care a pilotat şi în celebrul Paris-Dakar.
Probele de enduro: între pante abrupte şi salturi de pe rampă
Cele trei probe ale unei etape mondiale sînt enduro test, parcurgerea contratimp a unui traseu fix off-road, extreme, în care sînt puse la încercare abilităţile piloţilor în faţa unor obstacole, şi cross, care la Buzău a însemnat terminarea unui traseu riscant prin labirintul pădurii. Proba de extreme a făcut deliciul spectatorilor români, piloţii fiind obligaţi să urce pante foarte abrupte, să sară peste buşteni şi să execute la final sărituri de pe rampă.
249 de km pe zi au parcurs piloţii la Grand Prix Enduro România, într-un circuit extrem de dificil