Articol de GSP - Publicat duminica, 07 iunie 2009 00:00
Vettel i-a suflat pole-ul lui Button, iar trăsăturile atipice ale circuitului de la Istanbul ar putea indica direcţia în care se îndreaptă lupta pentru titlu
Pista de la Istanbul are un caracter aparte. Se aleargă în sens antiorar, vitezele atinse sînt mari (pînă la 320 km/h!) şi temperatura ajunge pînă la +55 de grade Celsius. De asemenea, virajul numărul opt, un triplu-apex de stînga înşelător, care pare că nu se mai termină, se abordează cu circa 250 km/h şi generează cele mai mari "G"-uri din întreg campionatul. Ceea ce înseamnă că, în Turcia, aerodinamica este deosebit de importantă şi că, teoretic, monoposturile Brawn ar fi favorite.
Sebastian Vettel a refuzat ieri, în calificări, să confirme aceste "reguli" şi le-a luat faţa celor de la Brawn GP. Jenson Button pleacă de pe doi, iar Rubens Barrichello, de pe trei. Totodată, interesantă este şi poziţionarea celor două Ferrari-uri, pe locurile 6 şi 7. Massa a fost imbatabil la Istanbul în ultimii trei ani!!! Iar la Monaco, Ferrari a arătat că este într-o revenire de formă.
Deziluzia calificărilor a constituit-o campionul en titre. Lewis Hamilton n-a reuşit să treacă nici măcar de Q1 şi va lua startul de pe locul 16.
Vettel i-a suflat pole-ul lui Button, iar trăsăturile atipice ale circuitului de la Istanbul ar putea indica direcţia în care se îndreaptă lupta pentru titlu
Pista de la Istanbul are un caracter aparte. Se aleargă în sens antiorar, vitezele atinse sînt mari (pînă la 320 km/h!) şi temperatura ajunge pînă la +55 de grade Celsius. De asemenea, virajul numărul opt, un triplu-apex de stînga înşelător, care pare că nu se mai termină, se abordează cu circa 250 km/h şi generează cele mai mari "G"-uri din întreg campionatul. Ceea ce înseamnă că, în Turcia, aerodinamica este deosebit de importantă şi că, teoretic, monoposturile Brawn ar fi favorite.
Sebastian Vettel a refuzat ieri, în calificări, să confirme aceste "reguli" şi le-a luat faţa celor de la Brawn GP. Jenson Button pleacă de pe doi, iar Rubens Barrichello, de pe trei. Totodată, interesantă este şi poziţionarea celor două Ferrari-uri, pe locurile 6 şi 7. Massa a fost imbatabil la Istanbul în ultimii trei ani!!! Iar la Monaco, Ferrari a arătat că este într-o revenire de formă.
Deziluzia calificărilor a constituit-o campionul en titre. Lewis Hamilton n-a reuşit să treacă nici măcar de Q1 şi va lua startul de pe locul 16.