Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 24 noiembrie 2011 00:00 / Actualizat miercuri, 23 noiembrie 2011 20:08
Renault a cîştigat pariul maşinilor ieftine în 2004, atunci cînd s-a lansat Dacia Logan. Ulterior, gama Entry low-cost a fost completată de Sandero şi Duster.
Cotidianul francez La Tribune a publicat ieri informaţia conform căreia Renault se pregăteşte să producă o maşină ultra low-cost care va costa 2.500 de euro. De la 1 ianuarie 2012, Gerard Detourbet, omul care s-a ocupat de gama Entry a Daciei, a fost desemnat să conducă acest proiect, el trebuind să dezvolte o platformă şi un motor potrivit acestei maşini.
Francezul lui Renault a dezvăluit presei din Hexagon că maşinuţa superieftină nu va prelua absolut nimic din gama Dacia. Va avea dimensiunea unui Twingo, 3,6 metri lungime, cel mai mic model din gama Renault. Carlos Ghon, boss-ul celor de la Renault, avea de mult în plan să atace acest segment, unde singura adversară este Tata Nano, care a prins bine în ţările sărace. De altfel, şi maşina francezilor va fi destinată în principal pieţelor din ţările emergente cele mai sărace, principala ţintă urmînd să fie Brazilia, unde va deveni maşina populară.
Pericol pentru Dacia?
Renault nu are nici o problemă la imagine deşi şi-a asociat-o deja cu maşinile low-cost, iar în viitorul foarte apropiat cu ultra low-cost. S-a dovedit că oferta Entry cu Logan, Sandero şi Duster a contribuit la rentabilitatea lui Renault, dar care o dată cu apariţia noului model ar putea să sufere.
Noul Logan şi noul Sandero se pregătesc de lansare
Ziariştii lui La Tribune au anunţat faptul că pentru Dacia vor urma doi ani foarte importanţi. În afara monovolumului Lodgy, care se va lansa cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din martie 2012, la sfîrşitul lui 2012 şi începutul lui 2013 vor fi lansate alte două premiere mondiale: noul Logan şi noul Sandero.
Poveşti cu Tata Nano :)
2.500 de dolari costă o astfel de maşină în India, o versiune fără hayon, accesul în portbagaj putîndu-se face doar din interior (foto jos). Fără radio şi cu un singur ceas la bord care indică viteza, nivelul combustibilului şi al uleiului. Pentru India, maşina respectă normele de securitate. Cu toate acestea, Tata Nano n-a rupt gura tîrgului, fiind semnalate multe maşini care au luat foc în trafic din cauza problemelor electrice. A apărut şi povestea unui om de afaceri din Mumbai care pe drumul spre casă de la showroom a fost atenţionat de un motocilcist că micuţul automobil i-a luat foc. Nici nu ştia pentru că motorul era în spate!
Nu se ştie cînd va ajunge în Europa
Ratan Tata, patronul companiei indiene, n-a rupt gura tîrgului cu primul model de Tata Nano, apărut în aprilie 2009. Doar 130.000 de unităţi au fost vîndute, chiar dacă a fost şi exportată în ţările Asiei de Sud-Est, cifră mult sub ce şi-au propus. De aceea, maşina a primit un facelift. Puterea a ajuns acum la 38 CP, aer condiţionat, culorile exterioare sînt mai multe, iar materialele folosite la interior sînt calitativ mai bune. Noul preţ? 1.996 euro. Nu se ştie cînd va fi lansată şi în Europa.
Date tehnice
Capacitate 624 cmc 35 CP
Cutie manuală, 4 viteze
Consum 4,3 l/100 km
Decizia luată de Real Madrid după moartea lui Helmuth Duckadam » Gestul impresionant al spaniolilor