Articol de Ionuţ Coman - Publicat marti, 03 martie 2009 00:00
Nou ven:ytă în lumea Class One, echipa Spirit of Spain pleacă la drum cu ambiţii mari, propunîndu-şi să ameninţe supremaţia echipelor din Orientul Mijlociu.
Cu doi piloţi spanioli, ibericii dispun de un buget generos, iar revenirea Spaniei pe harta gazdelor curselor de Class One le oferă un atu în plus.
Ambarcaţiune - Spirit of Spain 10
Lungime - 13.35 metri
Adîncime - 2 metri
Greutate - 4.800 kilograme
Motoare - Mercury-Class 1, 9.1litre, 16 Valve, 8 Cilindri, 900 cai putere
Viteza maximă - 255 km/ oră
Mohammed Abdelkader Ahmed - pilot
Mohammed Abdelkader Ahmed, născut pe 3 mai 1984, la Ceuta, în Spania, are dublă naţionalitate, marocană şi spaniolă. El şi-a făcut debutul în Class One :yn 2008, la Marele Premiu al Egiptului de la Porto Marina, cînd a reuşit să facă faţă condiţiilor dificile de concurs, încheind pe locul al şaptelea. În cele trei curse la care a luat parte :yn sezonul trecut, Mohammed a împărţit cockpit-ul cu doi copiloţi diferiţi.
Christian Rivolta - copilot
Christian Rivolta, născut pe 3 mai 1975, la Lecce, în Italia, calcă pe urmele tatălui său, Pierluigi, campion european în Class One în 1992. Aventura sa în lumea bărcilor cu motor a început în 1999, prin participarea în Class 3, unde are ca performanţe t:ytlul în Orientul Mijlociu în 2001 şi 2005 şi titlul european în 2003. Debutul în Class One s-a produs anul trecut, în cursa de la Dubai.
Ambarcaţiune - Spirit of Spain 88
Lungime - 13.10 metri
Adîncime - 2 metri
Greutate - 4.800 kilograme
Motoare - Chief V8 Supercharged, 16 Valve, 8 Cilindri, 900 cai putere
Viteza maximă - 270 km/ oră
Sergio Mora Carrasco - pilot
Sergio Mora Carrasco, născut pe 22 noiembrie 1977, la Huelva, în Spania, a devenit anul trecut primul pilot spaniol din istoria Class One. A debutat anul trecut în Marele Premiu al Muntenegrului, la Budva, reuşind să se adapteze rapid, după ce participase la cursele de Jet-Ski şi Class 3. În prima jumătate a sezonului l-a avut copilot pe Domenico Cirilli, apoi a făcut cuplu cu Giovanni Carpitella, stabilind cea mai bună performanţă a sa în ultima cursă a anului, la Dubai.
Giovanni Carpitella - copilot
Giovanni Carpitella, născut pe 22 august 1968, la Veneţia, în Italia, are o experienţă bogată în cursele bărcilor cu motor, unde a debutat în 1991. Concurent deja tradiţional în Class 3, în Campionatul Orientului Mijlociu, Carpitella a obţinut în două rînduri titlul de campion mondial în 1998 şi 2000, sezoane în care a bifat şi titlul european, şi tot de atîtea ori a devenit campion al Orientului Mijlociu, în 2001 şi 2005. Italianul s-a impus şi circuitul American Power Boat Association în 2003, a luat startul în ProVee şi P1, încheind pe locul secund în Evolution Class în 2005 şi 2007, şi este deţinătorul recordului de viteză în Class 3.
Nou ven:ytă în lumea Class One, echipa Spirit of Spain pleacă la drum cu ambiţii mari, propunîndu-şi să ameninţe supremaţia echipelor din Orientul Mijlociu.
Cu doi piloţi spanioli, ibericii dispun de un buget generos, iar revenirea Spaniei pe harta gazdelor curselor de Class One le oferă un atu în plus.
Ambarcaţiune - Spirit of Spain 10
Lungime - 13.35 metri
Adîncime - 2 metri
Greutate - 4.800 kilograme
Motoare - Mercury-Class 1, 9.1litre, 16 Valve, 8 Cilindri, 900 cai putere
Viteza maximă - 255 km/ oră
Mohammed Abdelkader Ahmed - pilot
Mohammed Abdelkader Ahmed, născut pe 3 mai 1984, la Ceuta, în Spania, are dublă naţionalitate, marocană şi spaniolă. El şi-a făcut debutul în Class One :yn 2008, la Marele Premiu al Egiptului de la Porto Marina, cînd a reuşit să facă faţă condiţiilor dificile de concurs, încheind pe locul al şaptelea. În cele trei curse la care a luat parte :yn sezonul trecut, Mohammed a împărţit cockpit-ul cu doi copiloţi diferiţi.
Christian Rivolta - copilot
Christian Rivolta, născut pe 3 mai 1975, la Lecce, în Italia, calcă pe urmele tatălui său, Pierluigi, campion european în Class One în 1992. Aventura sa în lumea bărcilor cu motor a început în 1999, prin participarea în Class 3, unde are ca performanţe t:ytlul în Orientul Mijlociu în 2001 şi 2005 şi titlul european în 2003. Debutul în Class One s-a produs anul trecut, în cursa de la Dubai.
Ambarcaţiune - Spirit of Spain 88
Lungime - 13.10 metri
Adîncime - 2 metri
Greutate - 4.800 kilograme
Motoare - Chief V8 Supercharged, 16 Valve, 8 Cilindri, 900 cai putere
Viteza maximă - 270 km/ oră
Sergio Mora Carrasco - pilot
Sergio Mora Carrasco, născut pe 22 noiembrie 1977, la Huelva, în Spania, a devenit anul trecut primul pilot spaniol din istoria Class One. A debutat anul trecut în Marele Premiu al Muntenegrului, la Budva, reuşind să se adapteze rapid, după ce participase la cursele de Jet-Ski şi Class 3. În prima jumătate a sezonului l-a avut copilot pe Domenico Cirilli, apoi a făcut cuplu cu Giovanni Carpitella, stabilind cea mai bună performanţă a sa în ultima cursă a anului, la Dubai.
Giovanni Carpitella - copilot
Giovanni Carpitella, născut pe 22 august 1968, la Veneţia, în Italia, are o experienţă bogată în cursele bărcilor cu motor, unde a debutat în 1991. Concurent deja tradiţional în Class 3, în Campionatul Orientului Mijlociu, Carpitella a obţinut în două rînduri titlul de campion mondial în 1998 şi 2000, sezoane în care a bifat şi titlul european, şi tot de atîtea ori a devenit campion al Orientului Mijlociu, în 2001 şi 2005. Italianul s-a impus şi circuitul American Power Boat Association în 2003, a luat startul în ProVee şi P1, încheind pe locul secund în Evolution Class în 2005 şi 2007, şi este deţinătorul recordului de viteză în Class 3.