Articol de Valentin Damian - Publicat vineri, 01 februarie 2008 00:00
Noul Mitsubishi Lancer este agresivă, puternică şi oferă multe opţionale pentru toate buzunarele. Este made in Japan. Elegantă şi cu personalitate. Performantă şi satisface toate gusturile şi toate buzunarele. Vorbim de Mitsubishi Lancer, de fapt de noul Lancer. Cu certitudine, este mult mai frumos decît precedentul model, chiar dacă, încă de la prima întîlnire, privirea lui Lancer te înfioară. Te uiţi la desenul farurilor şi parcă spirtosul sake ţi se pare un shake. Pragurile sport şi jantele din aliaj uşor, două din ingredientele pentru o maşină sport, avertizează că Lancer este o maşină periculoasă. Şi nu vorbim de Evo, varianta de top care te duce cu gîndul la raliuri, pentru că asta e specialitatea ei, ci de un motor diesel de oraş, de doi litri acompaniat de 140 cai-putere.
Motorul trage foarte bine. E un pic zgomotos, dar cine caută adrenalină nu cred că este deranjat de acest mic inconvenient. Cert e că vorbim de un propulsor fîşneţ imediat după prima apăsare de pedală, iar atunci cînd intră cuplul, pînă în 2.000 de turaţii, atunci arată cu adevărat ce poate. Direcţia este precisă şi răspunde la cea mai mică mişcare de volan. Frînele îngheaţă, iar ţinuta de drum e impecabilă, asta şi datorită lăţimii sale, 1,76 metri.
Lancer punctează şi la interior. Materiale de calitate, plastice superioare şi un bord desenat inspirat. Dar asta nu e tot. Opţionale, o grămadă! Faruri xenon, scaune încălzite, display central inclusiv cu navigaţie, totul fiind touchscreen că aşa e trendul acum. Să nu uităm de conectarea la iPod şi sistemul Bluetooth! Acestea sînt doar cîteva din tentaţiile pe care le oferă Lancer.
Cu sake sau fără sake, japonezii au nimerit-o cu noul Lancer. Maşina e tare! Multe calităţi şi extrem de puţine bile negre.
Date tehnice
Mitsubishi Lancer 2.0 (140 CP)
Motor 16 valve, diesel, Euro 4
Cuplu maxim 310 Nm/1.750 rpm
Viteză maximă 207 km/h
0-100 km/h 9,6 s
Consum extraurban 4,7 l/100km
Consum urban 8,0 l/100km
Consum mixt 5,9 l/100km
21.000 de euro (fără TVA) costă cel mai scump model de Lancer (2.0, 140 CP, diesel, echiparea Instyle)
13.017 euro (fără TVA) este cel mai ieftin model de Lancer (1.5, 109 CP, benzină)