Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 25 noiembrie 2010 00:00
Începînd de la 1 ianuarie, pentru toate maşinile care vor fi înmatriculate pentru prima oară în România tarifele vor fi mai mari cu 25-50%. Nu vor scăpa de plată nici autovehiculele cu norme de poluare Euro 5
Ministerul Mediului a anunţat ieri că, de la 1 ianuarie 2011, pentru orice maşină, nouă sau second hand adusă din străinătate, care va fi înmatriculată pentru prima în România se va percepe o taxă auto mai mare. Procentul va varia între 25 şi 50%. Totul este bătut în cuie, mai rămâne ca Ordonanţa de Urgenţă să fie aprobată de Guvern în maximum 3 săptămîni. De această dată, autovehiculele cu norme de poluare Euro 5 nu vor mai fi scutite de plată pentru că deja au apărut maşini Euro 6, mult mai ecologice, pentru care nu se va percepe taxă.
Cei care au luat decizia au şi argumentat-o. Deşi Programul Rabla se desfăşoară de mai mulţi ani, în ţară au fost aduse în ultimul an peste 120.000 de maşini second hand din străinătate, foarte multe dintre ele avînd o vechime de 10 ani. Oficialii de la Ministerul Mediului spun că astfel românii au curăţat de vechituri parcurile auto din Europa, aducîndu-le în ţară. Noua măsură va împiedica astfel cumpărarea maşinilor foarte vechi cu motoare extrem de puternice.
Un exemplu: în cazul unei maşini veche de 20 de ani, non-euro şi cu un propulsor de 3.500 centimetri cubi, proprietarul acesteia va trebui să scoată din buzunar nu mai puţin de 32.000 de euro! Pentru o Dacie nouă, fie Sandero, fie Logan cu un motor de 1.2 litri, taxa auto va fi în jur de 120 de euro.
1.950 euro va trebui să plătească proprietarul unui BMW Seria 5 cu motor de 3.0 litri
116 euro este taxa auto pentru o maşină nouă (exemplu Chevrolet Spark) cu un motor de 1.1 litri
Începînd de la 1 ianuarie, pentru toate maşinile care vor fi înmatriculate pentru prima oară în România tarifele vor fi mai mari cu 25-50%. Nu vor scăpa de plată nici autovehiculele cu norme de poluare Euro 5
Ministerul Mediului a anunţat ieri că, de la 1 ianuarie 2011, pentru orice maşină, nouă sau second hand adusă din străinătate, care va fi înmatriculată pentru prima în România se va percepe o taxă auto mai mare. Procentul va varia între 25 şi 50%. Totul este bătut în cuie, mai rămâne ca Ordonanţa de Urgenţă să fie aprobată de Guvern în maximum 3 săptămîni. De această dată, autovehiculele cu norme de poluare Euro 5 nu vor mai fi scutite de plată pentru că deja au apărut maşini Euro 6, mult mai ecologice, pentru care nu se va percepe taxă.
Cei care au luat decizia au şi argumentat-o. Deşi Programul Rabla se desfăşoară de mai mulţi ani, în ţară au fost aduse în ultimul an peste 120.000 de maşini second hand din străinătate, foarte multe dintre ele avînd o vechime de 10 ani. Oficialii de la Ministerul Mediului spun că astfel românii au curăţat de vechituri parcurile auto din Europa, aducîndu-le în ţară. Noua măsură va împiedica astfel cumpărarea maşinilor foarte vechi cu motoare extrem de puternice.
Un exemplu: în cazul unei maşini veche de 20 de ani, non-euro şi cu un propulsor de 3.500 centimetri cubi, proprietarul acesteia va trebui să scoată din buzunar nu mai puţin de 32.000 de euro! Pentru o Dacie nouă, fie Sandero, fie Logan cu un motor de 1.2 litri, taxa auto va fi în jur de 120 de euro.
1.950 euro va trebui să plătească proprietarul unui BMW Seria 5 cu motor de 3.0 litri
116 euro este taxa auto pentru o maşină nouă (exemplu Chevrolet Spark) cu un motor de 1.1 litri