Articol de GSP - Publicat marti, 10 februarie 2009 00:00
Anul 2009 se anunţă unul foarte greu pentru constructorii de automobile. Cu toate acestea, nici în acest an nu vor lipsi modelele noi. Vă invităm să votaţi maşinile care vor face diferenţa, în opinia dumneavoastră. Astăzi vă propunem berlinele. Votează în sondajul din stînga.
Toyota Avensis. Dacă nu cumva ai avut de-a face cu vreo listă plictisitoare de maşini de firmă, vechiul Avensis nu prea ţi-a mai apărut pe radar în ultima vreme. Noul model însă ar putea să schimbe asta. Noul antrenor este întradevăr capabil Spaţiul interior, fiabilitatea şi trenuri de rulare eficiente sunt atracţiile aici. Un plus il reprezinta noile motorizări pe benzină şi diesel.
Infiniti G37. Infiniti este marca premium a celor de la Nissan în America, iar acum încearcă să pătrundă şi pe piaţa din Europa. Unul din ptimele modele cu care niponi vin pe "Bătrînul Continent" este G37. Nu arată foarte diferit de IS şi va dispune de o singură motorizare, un V6 de 3.7 litri şi 300 CP. Deci va fi puternică, dar şi consumul va fi unul pe măsură. Maşina arată cum ar trebui să arate, interiorul fiind construit conform standardelor înalte tipice ale lui Nissan. Lista lungă a echipării standard poate să facă ruşine un BMW Seria 3 ŞI ,dacă asta nu ar fi de ajuns, există şi un G37 Coupe, mult mai sportiv.
Volvo S60 arată la fel de cool ca şi conceptul XC60, dar apariţia variantei de serie ar ami putea diminua din entuziasmul fanilor firmei scandinave. Conceptul a fost prezentat la Detroit, iar modelul de serie va apărea la sfîrşitul anului acesta sau debutul lui 2010. Se pare căatunci cînd va fi lansat, modelul va avea o siluetă mai apropiată de a unui coupe comparativ cu S60-ul actual.
Jaguar XF Diesel. Poate că dieselul nu este la fel de atractiv ca modelul propulsat de un V6 de 2.7 litri, mai ales că fanii mărcii au cerut întotdeauna mai multă putere. Motorul diesel a păstrat cele două turbine, însă capacitatea mai mare (3.0 litri) ar trebui să-i dea maşinii acel zvînc în plus de care are nevoie cu disperare. Cei 600 Nm se treduc printr-o creştere cu 61% a cuplului şi o acceleraţie 0-100 km/h mai rapidă cu 1.8 secunde. Jaguar a făcut treabă bună aici.
Audi S4 este încă o dovadă că anul 2009 va fi mai mult despre maşini ecologice decît despre motoare de capacitate mare. În locul gloriosului V8 de 4.2 litri de pe modelul anterior, acum va fi propulsat de un V6 de 3.0 litri, supraalimentat. Cu asemenea cifre ale performanţelor dinamice, cui îi pasă, pînă la urmă? Timpul de la 0 la 100 km/h este mai mic cu jumătate de secundă, fiind de 5.1 secunde, iar viteza maximă rămîne limitată electronic la 250 km/h. Şi au făcut toate acestea reducînd în acelaşi timp emisiile cu 30% şi scăzînd consumul pînă la 7.8 litri/ 100 km, comparativ cu cei 11.2 litri ai predecesorului.
Cadillac CTS Diesel. Dacă vrei să ai succes cînd vinzi berline de lux în Europa, ei nevoie de un diesel, CTS a primit , în sfîrşit, un diesel de 2.9 litri V6 destinat în primul rînd nouă, celor de pe partea asta a Atlanticului, deşi ar putea ajunge şi prin State, unde va fi ignorat cu succes de toată lumea. Motorul produce în jur de 250 CP şi un cuplu sănătos de 406 Nm.
VOTEAZĂ MAŞINILE ANULUI 2009 LA CLASA MAŞINILOR MICI
VOTEAZĂ MAŞINILE ANULUI 2009 LA CLASA MAŞINILOR DE FAMILIE
Anul 2009 se anunţă unul foarte greu pentru constructorii de automobile. Cu toate acestea, nici în acest an nu vor lipsi modelele noi. Vă invităm să votaţi maşinile care vor face diferenţa, în opinia dumneavoastră. Astăzi vă propunem berlinele. Votează în sondajul din stînga.
Toyota Avensis. Dacă nu cumva ai avut de-a face cu vreo listă plictisitoare de maşini de firmă, vechiul Avensis nu prea ţi-a mai apărut pe radar în ultima vreme. Noul model însă ar putea să schimbe asta. Noul antrenor este întradevăr capabil Spaţiul interior, fiabilitatea şi trenuri de rulare eficiente sunt atracţiile aici. Un plus il reprezinta noile motorizări pe benzină şi diesel.
Infiniti G37. Infiniti este marca premium a celor de la Nissan în America, iar acum încearcă să pătrundă şi pe piaţa din Europa. Unul din ptimele modele cu care niponi vin pe "Bătrînul Continent" este G37. Nu arată foarte diferit de IS şi va dispune de o singură motorizare, un V6 de 3.7 litri şi 300 CP. Deci va fi puternică, dar şi consumul va fi unul pe măsură. Maşina arată cum ar trebui să arate, interiorul fiind construit conform standardelor înalte tipice ale lui Nissan. Lista lungă a echipării standard poate să facă ruşine un BMW Seria 3 ŞI ,dacă asta nu ar fi de ajuns, există şi un G37 Coupe, mult mai sportiv.
Volvo S60 arată la fel de cool ca şi conceptul XC60, dar apariţia variantei de serie ar ami putea diminua din entuziasmul fanilor firmei scandinave. Conceptul a fost prezentat la Detroit, iar modelul de serie va apărea la sfîrşitul anului acesta sau debutul lui 2010. Se pare căatunci cînd va fi lansat, modelul va avea o siluetă mai apropiată de a unui coupe comparativ cu S60-ul actual.
Jaguar XF Diesel. Poate că dieselul nu este la fel de atractiv ca modelul propulsat de un V6 de 2.7 litri, mai ales că fanii mărcii au cerut întotdeauna mai multă putere. Motorul diesel a păstrat cele două turbine, însă capacitatea mai mare (3.0 litri) ar trebui să-i dea maşinii acel zvînc în plus de care are nevoie cu disperare. Cei 600 Nm se treduc printr-o creştere cu 61% a cuplului şi o acceleraţie 0-100 km/h mai rapidă cu 1.8 secunde. Jaguar a făcut treabă bună aici.
Audi S4 este încă o dovadă că anul 2009 va fi mai mult despre maşini ecologice decît despre motoare de capacitate mare. În locul gloriosului V8 de 4.2 litri de pe modelul anterior, acum va fi propulsat de un V6 de 3.0 litri, supraalimentat. Cu asemenea cifre ale performanţelor dinamice, cui îi pasă, pînă la urmă? Timpul de la 0 la 100 km/h este mai mic cu jumătate de secundă, fiind de 5.1 secunde, iar viteza maximă rămîne limitată electronic la 250 km/h. Şi au făcut toate acestea reducînd în acelaşi timp emisiile cu 30% şi scăzînd consumul pînă la 7.8 litri/ 100 km, comparativ cu cei 11.2 litri ai predecesorului.
Cadillac CTS Diesel. Dacă vrei să ai succes cînd vinzi berline de lux în Europa, ei nevoie de un diesel, CTS a primit , în sfîrşit, un diesel de 2.9 litri V6 destinat în primul rînd nouă, celor de pe partea asta a Atlanticului, deşi ar putea ajunge şi prin State, unde va fi ignorat cu succes de toată lumea. Motorul produce în jur de 250 CP şi un cuplu sănătos de 406 Nm.