Articol de GSP - Publicat duminica, 03 iulie 2022 17:42 / Actualizat duminica, 03 iulie 2022 20:18
Primul tur din Marele Premiu al Marii Britanii, cursa de Formula 1 de la Silverstone, a fost marcat de un accident înfiorător. Lovit de George Russell (Mercedes), monopostul lui Zhou Guanyu (Alfa Romeo) s-a răsturnat și a ieșit în afara circuitului cu podeaua în sus. Veștile sunt îmbucurătoare, starea pilotului chinez fiind una bună.
UPDATE ora 19:25 - Mesajul lui Zhou Guanyu
După ce a părăsit centrul medical, pilotul Alfa Romeo a făcut un selfie pe care l-a publicat pe contul personal de Twitter:
„Sunt OK, totul în regulă. Halo (n.r. - dispozitivul de protecție al monoposturilor din seriile Formula) m-a salvat astăzi. Vă mulțumesc tuturor pentru mesajele călduroase!”
Accident grav la Silverstone, cu Zhou Guanyu și George Russell implicați
Precum în 2021, când Max Verstappen a lovit parapetul la mare viteză, un accident grav a avut loc și la ediția din 2022 a Marelui Premiu din Marea Britanie.
În turul 1, pe linia de start-finiș, Pierre Gasly (AlphaTauri) i-a „ciupit” roata stânga-spate lui George Russell, pilot Mercedes.
Britanicul a pierdut controlul bolidului, care a ricoșat în lateralul monopostului condus de Zhou Guanyu. În acel moment, mașina chinezului s-a răsturnat și a fost aruncată astfel în afara circuitului, până în zona tribunei.
După minute bune în care nu s-a știut nimic despre starea pilotului chinez, echipa sa, Alfa Romeo, a transmis că acesta este conștient, că a fost transportat la centrul medical de la circuit pentru primele verificări. Zhou a fost scos din monopostul distrus pe targă.
La aproximativ o oră distanță de la acel moment, Formula 1 a comunicat că Zhou a părăsit centrul medical, starea sa fiind una bună.
Sistemul de protecție Halo l-a salvat!
Introdus în 2018, sistemul Halo a fost aspru criticat de echipele și piloții din Formula 1, dar și de fani. FIA a trecut peste votul echipelor, 9 poziționându-se atunci împotriva sistemului, și l-a introdus pe lista cerințelor obligatorii.
Abuzează ADN-ul Formulei 1. Spun că e vorba de siguranță, dar în fiecare sport există riscuri.
Max Verstappen, campionul mondial en-titre, în 2018
Jean Todt, președintele FIA de atunci, a rămas surprins de reticența piloților: „Memorie scurtă... Încercam să-mi aduc aminte cum am ajuns la acest sistem și mi-am dat seama că a pornit tot de la piloți. În 2015, am primit o scrisoare semnată de Button, Vettel și Wurz, care ne solicitau să găsim o metodă prin care să protejăm capul piloților”.
Halo este o măsură de siguranță în plus care protejează capul piloților. Este vorba de o structură din titan prinsă în trei puncte de monopost chiar deasupra cockpit-ului și cântărește în jur de 9 kilograme. Astăzi, sistemul Halo i-a salvat viața lui Zhou, protejându-i capul în momentul în care monopostul s-a răsturnat violent.
Marea iubire a lui Ion Țiriac are o afacere de succes » Cu ce se ocupă femeia: „M-a ajutat”