SPORTURI  »  FORMULA 1  »  REPORTAJ

CORESPONDENȚĂ DIN GERMANIA În vizită la Hockenheimring, legendarul circuit aproape de centenar » Cum arată acum locul în care Schumacher a triumfat de 4 ori + Perspectivele revenirii în Formula 1

Michael Schumacher și coechipierul de la Ferrari, Felipe Massa, în 2006, învingători pe Hockenheimring. Foto: Imago Images +45   FOTO
Michael Schumacher și coechipierul de la Ferrari, Felipe Massa, în 2006, învingători pe Hockenheimring. Foto: Imago Images

Articol de , - Publicat joi, 04 iulie 2024 15:30 / Actualizat joi, 04 iulie 2024 18:05

O echipă GSP a vizitat Hockenheimring, un circuit legendar al Germaniei, vechi de 92 de ani, care a găzduit 37 de curse de Formula 1, însă nu mai face parte din calendarul clasei numărul 1 din sporturile cu motor din 2019.

Hockenheim, un orășel de numai 20.000 de suflete, situat la o distanță de 164 de kilometri față de Wurzburg, urbea în care a fost cantonată echipa națională a României.

Nu durează mult să realizezi că Hockenheimring, un circuit vechi de 92 de ani, este principala atracție din zonă. Mai avem kilometri buni până la destinație, dar panouri personalizate cu monoposturi și motociclete de curse încep să apară la tot pasul.

+41 FOTO

VIDEO. Gazeta Sporturilor a vizitat Hockenheimring, legendarul circuit din Germania

E vineri dimineața, niciun eveniment major programat în weekend, dar la circuit ne întâmpină o forfotă de nedescris. Așa cum se întâmplă adesea în sezonul de vară, o companie privată închiriase circuitul pentru o zi.

Zeci de motocicliști, amatori sau semiprofesioniști, ocupaseră padocul pentru câteva tururi pe circuitul deschis în urmă cu 92 de ani.

+41 FOTO

Istoria Hockenheimring a început în 1932

Da, Hockenheimring are o istorie bogată, urmând a sărbători centenarul peste 8 ani. „Creierul” din spatele proiectului a fost Ernst Christ, un pasionat de curse care a dorit cu orice preț să se bucure de un circuit în orașul lui natal, Hockenheim.

Gândit ca un circuit exclusiv pentru cursele moto, Hockenheimring, denumit „Dreieckskurs” la deschidere, a fost amenajat pe repede-nainte, între martie și mai 1932. Pe 25 mai 1932 a găzduit prima întrecere, iar la numai 6 ani distanță a suferit modificări substanțiale, în ideea de a acomoda și monoposturi, cursele de acest fel luând avânt în acea perioadă.

Astfel, dintr-un circuit triunghiular, Hockenheimring a devenit oval, o configurație care încuraja viteza și adrenalina.

În prezent, după ultima rundă de lucrări masive, între 2002 și 2003, circuitul este lung de 4,574 kilometri, cu o lățime cuprinsă între 12 și 18 metri și 17 viraje. Se potrivește mai degrabă curselor de monopost, acul de păr dintre virajele 5 și 7 fiind o provocare prea mare pentru vehiculele pe două roți.

+41 FOTO

Începând din 1970, primul an în care Hockenheimring a găzduit clasa premium din sporturile cu motor, pe circuitul din landul Baden-Württemberg au avut loc 37 de Mari Premii de Formula 1. Cea mai recentă întrecere de F1 pe Hockenheimring a avut loc în 2019. De atunci, părțile nu au mai ajuns la un consens pentru un nou contract.

5 aniau trecut fără Hockenheimring în calendarul Formula 1

În prezent, cele mai importante competiții găzduite la Hockenheim sunt cursele de Drag Racing, întrecerile din GT World Challenge Europe și cursele din DTM.

Pe Hockenheimring are loc epilogul sezonului de DTM, însă lipiciul la public este limitat, din moment ce în acel punct al sezonului nu mai există suspans cu privire la pilotul și echipa câștigătoare. Circuitul găzduiește ocazional și concerte, urmând ca în iulie să fie casă pentru o reprezentație a trupei rock AC/DC.

+41 FOTO

Problema banilor și speranța pentru 2026

Din nefericire pentru pasionații de Formula 1 din Germania, probabilitatea ca Hockenheimring să revină curând în calendar este infimă. Motivul îl reprezintă lipsa banilor. Pentru a face parte din calendarul F1, deținătorii circuitelor se văd nevoiți să achite sume de ordinul zecilor de milioane de euro.

Surse din industrie vorbesc despre 30-35 de milioane în cazul circuitelor europene, în jur de 50 în cazul țărilor unde astfel de sume nu reprezintă un impediment. Nu e de mirare că apar din ce în ce mai multe curse în SUA sau în țările arabe.

Fără sprijin din partea autorităților, speranțele ca Hockenheimring să revină printre circuitele din Formula 1 par deșarte.

Un licăr de nădejde vine de la iminenta implicare a celor de la Audi în Formula 1, aceștia urmând să preia echipa Sauber, și de la afirmațiile recente ale CEO-ului din F1, Stefano Domenicali, care a vorbit despre posibilitatea introducerii în calendar a unui Mare Premiu al Europei, care să fie găzduit pe circuite diferite de la un an la altul. Oricum, nicio șansă ca așa ceva să se întâmple mai devreme de 2026.

4 mari restructurări pentru varianta de astăzi

Hockenheimring este un circuit care debordează de istorie. Jochen Rindt, conducând un monopost Lotus-Ford, a câștigat prima cursă de Formula 1 găzduită aici, în 1970. Max Verstappen s-a impus în cea mai recentă întrecere, în 2019.

În vizită la Hockenheimring, legendarul circuit aproape de centenar » Cum arată acum locul în care Schumacher a triumfat de 4 ori + Perspectivele revenirii în Formula 1
Imagine din prima cursă de Formula 1 care a avut loc pe Hockenheimring, în august 1970 // foto: Imago Images

De-a lungul istoriei lui, circuitul a trecut prin 4 restructurări masive. Varianta inițială avea 12 kilometri, acum sunt numai 4,5, conform planurilor puse pe hârtie în 1999 și în practică între 2002 și 2003.

+41 FOTO

Precedenta variantă de circuit, deschisă în 1966, era considerată a fi prea lungă pentru standardele Formula 1. În plus, cuprindea anumite secțiuni de drum prin pădure, unde accesul spectatorilor era complicat, dacă nu imposibil.

Ce eforturi se fac în prezent la Hockenheimring

În prezent, farmecul de altădată al circuitului, din zilele în care peste 100.000 de oameni veneau pentru a-i vedea pe Michael Schumacher sau Sebastian Vettel, pare puțin știrbit. Dar perspectivele de viitor sunt promițătoare, mai ales că un consorțiu de companii a achiziționat recent 74,99% dintre acțiunile circuitului și promite investiții de ordinul sutelor de milioane de euro.

În timpul vizitei noastre, câțiva angajați încercau timid să spele scaunele pe care s-au pus praful și pânzele de păianjeni. Se lucrează de zor și la menținerea pistei la standarde decente.

În încercarea de a asigura autosustenabilitatea, proprietarii închiriază în mod constant circuitul în „off-season” către diferite companii, care își răsfață angajații sau clienții cu șansa de se întrece pe circuit.

Totul se desfășoară sub atenta supraveghere a directorului circuitului, care nu lasă niciun detaliu la voia întâmplării. Îl găsim „la post” în timpul vizitei noastre, cu ochii pe cele mai bine de 20 de monitoare amplasate în camera de control. Fiecare este atribuit unui viraj, existând și câteva camere care oferă o vedere generală sau acoperă acțiunea de la boxe.

+41 FOTO

Poate că Hockenheimring nu mai are strălucirea de altădată, dar continuă să fie întreținut, să aibă activitate și să găzduiască bolizi de sute bune de cai-putere, în speranța că la un moment dat Formula 1, competițiile de motorsport, se va întoarce aici.

Citește și:

„La Akanji, sari în stânga!” » Bidonul lui Pickford avea notițe, care l-au ajutat cu intervenția decisivă din Anglia - Elveția! Imagini spectaculoase surprinse
Euro 2024
„La Akanji, sari în stânga!” » Bidonul lui Pickford avea notițe, care l-au ajutat cu intervenția decisivă din Anglia - Elveția! Imagini spectaculoase surprinse
Marine Le Pen l-a distrus pe Kylian Mbappe: „Francezii s-au săturat”
Euro 2024
Marine Le Pen l-a distrus pe Kylian Mbappe: „Francezii s-au săturat”
Prunea a aruncat „bomba”: „Pe Burleanu l-au înregistrat unii!” » Unde au ajuns imaginile: „Nu i-a picat bine. Va fi o problemă pentru România”
Nationala
Prunea a aruncat „bomba”: „Pe Burleanu l-au înregistrat unii!” » Unde au ajuns imaginile: „Nu i-a picat bine. Va fi o problemă pentru România”

„Să fie RĂZBOI!” » Gigi Becali a început să țipe în fața Palatului: „Luni merg cu Rotaru la Burleanu. La școala de securiști le face injecții în cap să creadă că sunt stăpâni!”

Ofertat să semneze cu noua echipă, Ionuț Radu a rămas șocat când a aflat cine îl va antrena!


Comentarii (6)
grro
grro  •  06 Iulie 2024, 23:07
Postat de Vlad_Dracul_ pe 06 Iulie 2024, 11:03

Una dintre mârșăviile abominabile ale neo-marxiștilor (sau stângiștilor, zi-le cum vrei) a fost inocularea în mințile oamenilor (folosind toate mijloacele posibile, de-a lungul a decenii întregi de propagandă) a ideei că banii și numai banii reprezință singura valoare în viață, singurul ideal. Nu mai contează nimic altceva, "tradiție", "cinste", "onoare", "integritate", "dreptate", "meritocrație", "patriotism" reprezintă doar noțiuni desuete de care tânăra generație (spălată pe creier de o propagandă demnă de Orwell) râde în hohote, de multe ori confundând termenii (un singur exemplu, "patriotism" însemnă mai nou xenofobie). Numai că, vedeți voi, banii își dovedesc adevărata "valoare" în perioadele cu inflație accentuată, atunci cei care au minte să priceapă încep să înțeleagă noțiunea de "hamster-wheel". "Când ultimul copac va fi doborât, când ultimul râu va fi otrăvit, când ultimul pește va fi prins, ne vom da seama că nu putem mânca bani". Ah, și apropo de țările arabe, în ciuda faptului că cei care conduc F1 dau dovadă de o corectitudine politică grețoasă până la suprasaturație (cei care urmăresc competiția, citesc site-ul oficial și vizionează transmisiunile "live" știu la ce mă refer), totuși insistă să includă în calendar din ce în ce mai multe curse în țări din zona Golfului, țări în care drepturile minorităților și femeilor (pe care pretind ei

Eu cred că tu nu știi ce vorbești. Ești total pe lângă subiect și complexat de lumea vestică. Tu chiar ai o problema mare de tot.

Vlad_Dracul_
Vlad_Dracul_  •  06 Iulie 2024, 17:45
Postat de Vlad_Dracul_ pe 06 Iulie 2024, 16:11

[...] țări în care drepturile minorităților și femeilor (pe care pretind ei oficial cu atâtea fervoare că le susțin) sunt încălcate grav de tot. Dacă asta nu-i o dovadă clară a unei ipocrizii de proporții biblice, nu știu ce altceva poate fi. Apropo de cum sunt de fapt stângiștii ăștia, mincinoși, ipocriți, mârșavi, putrezi dpdv moral, dezgustători din toate punctele de vedere. O precizare: nu sunt împotriva curselor din țările arabe, circuitul din Bahrain e extraordinar de bun pentru F1 (până și-n jocurile de Formulă e foarte fain să conduci acolo), iar cel de la Jedda reprezintă o mare provocare pentru abilitățile piloților, e un fel de Monaco de mare viteză. Abu Dhabi e ok, nici prea-prea, nici foarte-foarte, dar cu cel din Qatar categoric că se exagerează, e un fel de Bahrain care a suferit o îngrozitoare mutație genetică și i-au crescut niște cocoașe de cămilă plus dromader plus ăla de la Notre-Dame. Teribil. Eu sunt pentru diversitate (adevărata diversitate, nu "diversitatea" neo-marxiștilor), dar nici chiar așa. Cât despre Nürburgring (mai bine zis legendara Nordschleife, botezată “The Green Hell” de marele triplu campion mondial Jackie Stewart), e o discuție foarte lungă, poate o să enunț câteva idei pe scurt într-o postare ulterioară.

atâta* fervoare, typo. Revenind la legendara Nordschleife, sunt perfect conștient că era un coșmar absolut dpdv al siguranței piloților (acolo a pățit Niki Lauda în 1976 accidentul ăla cumplit – cine n-a văzut încă filmul Rush, ăla din 2013, neapărat să-l vadă – care l-a lăsat desfigurat. Denivelările erau faimoase, cadrele cu vechile monoposturi săltând prin aer de acolo erau) și al oricăror măsuri de securitate, 22 de kilometri de traseu (și vreo 170 de viraje!) necesitau în primul rând o nivelare și o reasfaltare iar apoi o armată (la propriu!) de pompieri și stewarzi și utilaje de tractat și câte și mai câte, dpdv economic era foarte greu sustenabil (deși, cu mari eforturi din partea poporului german, această misiune imposibilă zic eu că putea fi totuși dusă la capăt – numai că asta necesita un popor german deloc "pussyfied" - că nu pot scrie în limba română din cauza cenzurii), dar ce provocare de-a dreptul epică reprezenta acel traseu! Acolo se cernea grâul de neghină, cea mai mare provocare pentru un pilot de Formula 1, pentru elită, pentru cei mai buni dintre cei mai buni. Și un deliciu absolut pentru public. Ar fi fost mult, foarte mult de muncă, dar nu imposibil. Pân' la urmă, dacă se pot ține curse de anduranță acolo, se poate găsi o soluție și pentru Formula 1. Unde există voință, există și putință. Vorba aia, "Impossible is nothing".

Vlad_Dracul_
Vlad_Dracul_  •  06 Iulie 2024, 16:11
Postat de Vlad_Dracul_ pe 06 Iulie 2024, 11:03

Una dintre mârșăviile abominabile ale neo-marxiștilor (sau stângiștilor, zi-le cum vrei) a fost inocularea în mințile oamenilor (folosind toate mijloacele posibile, de-a lungul a decenii întregi de propagandă) a ideei că banii și numai banii reprezință singura valoare în viață, singurul ideal. Nu mai contează nimic altceva, "tradiție", "cinste", "onoare", "integritate", "dreptate", "meritocrație", "patriotism" reprezintă doar noțiuni desuete de care tânăra generație (spălată pe creier de o propagandă demnă de Orwell) râde în hohote, de multe ori confundând termenii (un singur exemplu, "patriotism" însemnă mai nou xenofobie). Numai că, vedeți voi, banii își dovedesc adevărata "valoare" în perioadele cu inflație accentuată, atunci cei care au minte să priceapă încep să înțeleagă noțiunea de "hamster-wheel". "Când ultimul copac va fi doborât, când ultimul râu va fi otrăvit, când ultimul pește va fi prins, ne vom da seama că nu putem mânca bani". Ah, și apropo de țările arabe, în ciuda faptului că cei care conduc F1 dau dovadă de o corectitudine politică grețoasă până la suprasaturație (cei care urmăresc competiția, citesc site-ul oficial și vizionează transmisiunile "live" știu la ce mă refer), totuși insistă să includă în calendar din ce în ce mai multe curse în țări din zona Golfului, țări în care drepturile minorităților și femeilor (pe care pretind ei

[...] țări în care drepturile minorităților și femeilor (pe care pretind ei oficial cu atâtea fervoare că le susțin) sunt încălcate grav de tot. Dacă asta nu-i o dovadă clară a unei ipocrizii de proporții biblice, nu știu ce altceva poate fi. Apropo de cum sunt de fapt stângiștii ăștia, mincinoși, ipocriți, mârșavi, putrezi dpdv moral, dezgustători din toate punctele de vedere. O precizare: nu sunt împotriva curselor din țările arabe, circuitul din Bahrain e extraordinar de bun pentru F1 (până și-n jocurile de Formulă e foarte fain să conduci acolo), iar cel de la Jedda reprezintă o mare provocare pentru abilitățile piloților, e un fel de Monaco de mare viteză. Abu Dhabi e ok, nici prea-prea, nici foarte-foarte, dar cu cel din Qatar categoric că se exagerează, e un fel de Bahrain care a suferit o îngrozitoare mutație genetică și i-au crescut niște cocoașe de cămilă plus dromader plus ăla de la Notre-Dame. Teribil. Eu sunt pentru diversitate (adevărata diversitate, nu "diversitatea" neo-marxiștilor), dar nici chiar așa. Cât despre Nürburgring (mai bine zis legendara Nordschleife, botezată “The Green Hell” de marele triplu campion mondial Jackie Stewart), e o discuție foarte lungă, poate o să enunț câteva idei pe scurt într-o postare ulterioară.

Vezi toate comentariile (6)
Comentează