Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 26 iulie 2016 00:00
Grand Pique-Nique Dacia a ajuns la cea de-a 8-a ediție. 11.212 de oameni s-au strâns pe domeniul Courson, aflat la 35 de kilometri de capitata Franței, pentru a petrece și a se simți bine, toată cheltuiala fiiind suportată de către reprezentanța mărcii.
Domeniul Courson se află într-o zonă rurală, la 35 kilometri depărtare de Paris. În mijlocul unei imense grădini botanice se află un castel, ridicat în secolul 16, și care a fost ridicat la rangul de monument istoric. Se pare că este locul preferat al comunității Dacia din Franța pentru că și acum doi ani, fanii mărci și-au dat întâlnire tot acolo.
Grand Pique-Nique Dacia are deja o istorie. S-au făcut 8 ani de la prima reunire. E adevărat, francezii au împrumutat ideea de la olandezi, proprietari de Dacia, care au considerat că trebuie să se strângă pentru a sărbători afinitatea lor către marca românească.
Franța este cea mai mare piață externă la capitolul vânzări a Daciei. Marca se comercializează în 44 de țări, însă Hexagonul are locul său bine stabilit, poziția a 5-a în topul vânzărilor, iar Sandero a ocupat anul trecut primul, fiind cel mai vândut model către clienții francezi având calitatea de persoană fizică!
Ca să vă faceți o idee, anul trecut, în Franţa s-au vândut de trei ori mai multe maşini Dacia decât în România. Cifra de 100.000 de unităţi a fost doborâtă, chiar dacă s-a înregistrat o în scădere în Hexagon față de 2014. La noi, a existat o creștere de 24% anul trecut, însă, spre deosebire de cel mai mare client pentru export al Daciei, trei sferturi dintre cereri s-au dus către persoanele juridice.
Security la picnic
11.212 de oameni au venit la picnicul Daciei. Viața trebuie să-și continue cursul normal după atacurile teroriste sângeroase, iar francezii au înțeles foarte bine asta și fac ceea ce trebuie. Nu vor sta ascunși în locuințele lor tocmai pentru a nu le face pe plac jihadiștilor. Fiecare familie și-a lăsat mașina, normal, vorbim de Dacia, în parcările amenajate. S-a trecut cu răbdare de controlul de securitate, pentru că acum așa e în toată Franța, verificări peste tot, după care s-a acreditat pentru marele picnic. Asta după ce, în prealabil, s-au înregistrat la dealer-ul de la care a cumpărat mașina, autorizându-se cu seria de la șasiu.
Nimic la întâmplare din partea organizatorilor, fiecare client al mărcii a pătruns în Domeniul Courson având la mână o brățară de hârtie colorată, cu ajutorul căreia se ducea la cortul rezervat culorii sale pentru a-și ridica coșul pentru marele picnic.
Mașina cu numărul 4.000.000
Denys Charasse era unul dintre cei mai fericiți oameni de acolo. Francezul din micuțul oraș Saint-Quentin-eu- Yvelines urma să-și primească noua mașină cumpărată, un Duster-ul alb, într-un cadru festiv. SUV-ul său se nimerise să aibă un număr jubiliar pentru Dacia, marca atingând, chiar când s-a ajuns la el, numărul 4 milioane de unități vândute în toată lumea. Fericitul proprietar a fost de acord ca oamenii să se semneze cu markerul pe noua lui mașină. Era mândru de achiziția lui. 11.990 de euro este prețul de pornire pentru un Duster în Franța. Cu acești bani, mulți dintre români preferă să-și ia o altă marcă, dar la mâna a doua. Altă mentalitate!