Articol de Marian Din - Publicat vineri, 31 mai 2024 19:51 / Actualizat sambata, 01 iunie 2024 20:36
La scurt timp după ce negocierile cu Volkswagen pentru dezvoltarea unui automobil electric de 20.000 euro au eșuat, Renault s-a reorientat către un parteneriat cu o companie din China.
Producătorul francez de automobile intenționează să se asocieze cu o companie chineză pentru a putea dezvolta mai ieftin și mai rapid modelul Twingo, primul low-cost full electric de la Renault.
Deși numele partenerului chinez nu a fost făcut public, un purtător de cuvânt a declarat pentru Reuters că „dezvoltarea lui Twingo avansează rapid, deoarece plănuim să realizăm dezvoltarea în doi ani”.
Mai mult, acesta a adăugat: „Dezvoltarea mașinii se va face cu un partener chinez de inginerie pentru a ne îmbunătăți timpul de dezvoltare și costurile. Proiectul este condus de Ampere. Proiectul de styling și de inginerie avansată sunt realizate în Franța, iar producția va fi realizată în Europa, așa cum s-a planificat.”
Renault și Volkswagen, negocieri fără succes
Renault și grupul Volkswagen au întrerupt fără succes, la începutul acestei luni, discuțiile pentru a colabora la dezvoltarea unei versiuni electrice ieftine a modelului Twingo. Volkswagen a anunțat săptămâna aceasta că va dezvolta automobile electrice cu un preț de pornire de 20.000 de euro fără un partener extern.
Mișcarea celor de la Renault de a se asocia cu o companie chineză arată că aceștia vor să se adapteze cât mai rapid astfel încât să poată dezvolta modelul Twingo. De asemenea, multi alți producători din Europa urmăresc să se asocieze cu producători chinezi din industria automobilelor pentru a intelege mai bine modul de lucru și sistemele pe care aceștia le folosesc în dezvoltarea automobilelor electrice.
Producătorii din China vor să deschidă fabrici în Europa
Producătorii de autovehicule din Europa caută să dezvolte cât mai rapid noi modele electrice ieftine pentru a putea contracara invazia de autoturisme electrice de la producătorii chinezi, în timp ce la nivel european creșterea economică este una lentă iar scăderea subvențiilor afectează cererea de autovehicule electrice.
Cât despre producătorii din China, aceștia urmăresc să deschidă fabrici în Europa sau să se asocieze cu producătorii europeni astfel încât să poată să își vândă modelele direct din Europa, evitând astfel taxele de import și costurile de transport. Un exemplu este marele producător chinez BYD care își construiește o fabrică în Ungaria.
Presa internațională vuiește după ce România - Kosovo a fost abandonat: „Haos!”