Articol de GSP - Publicat luni, 01 noiembrie 2021 20:30 / Actualizat luni, 01 noiembrie 2021 20:39
Producătorul american de mașini electrice Tesla a semnat un contract cu cea mai mare companie producătoare de litiu din lume, Ganfeng Lithium Co, din China.
Compania condusă de Elon Musk are nevoie de acces la prețiosul metal pentru bateriile auto pe care vrea să le monteze pe mașinile electrice.
Ganfeng Lithium Co. a anunțat că a semnat un contract pe 3 ani, începând cu 2022, cu producătorul auto american. Tesla avea nevoie de această colaborare, pe o piață importantă în lanțul de producție a automobilelor bazate pe energie verde.
Vestea vine într-o săptămână extraordinară pentru Tesla, care a avut un raport trimestrial cu cifre extraordinare și care a trecut de pragul de 1 trilion (o mie de miliarde) de dolari în capitalizare.
Panasonic a scos o baterie auto de 5 ori mai puternică pentru Tesla
Tesla vrea să își fabrice singură propriile baterii, de aceea are nevoie de acces la litiu, nichel, cobalt și alte metale importante în producție.
În urmă cu câteva zile, Panasonic a anunțat lansarea unui nou prototip de baterie, conceput special pentru a ajuta Tesla să scadă costurile de producție a automobilelor electrice din gama de lux. Noua baterie are o capacitate de stocare de cinci ori mai mare și ar putea aprofunda parteneriatul pe care compania japoneză îl are cu firma lui Elon Musk.
Bateria prezentată luni e în format 4680 (46 milimetri lățime, 80 milimetri înălțime), informează Reuters. Oficialii companiei japoneze au declarat că nu au de gând să producă baterii pe bază de fosfat de fier-litiu, care sunt mai ieftine și sunt folosite de vehiculele electrice mai accesibile.
„Am dezvoltat acest produs datorită dorinței puternice a Tesla de a avea baterii mai bune. Credem că acest lucru va cimenta parteneriatul nostru.”, a declarat Kazuo Tadanobu, director al companiei Panasonic.
Noile baterii vor fi folosite, cel mai probabil, pe mașinile Tesla Model 3 și Model Y care vor fi produse în China, în timp ce în Statele Unite ar putea fi folosite pe noile automobile Model 3.