Articol de Marian Din - Publicat joi, 13 iunie 2024 18:39 / Actualizat joi, 13 iunie 2024 20:47
Volvo mută producția noilor modele EX30 și EX90 în Belgia pentru a evita viitoarele taxe vamale prevăzute pentru vehiculele electrice fabricate în China.
Constructorul auto suedez, care este deținut majoritar de către compania chineză Geely, a luat în considerare oprirea vânzărilor de vehicule electrice construite în China cu destinația Europa dacă vor fi introduse noi taxe, a declarat The Times, citând persoane din interiorul companiei.
În plus față de EX30 și EX90, Volvo ar putea muta asamblarea unor modele care sunt pentru piața din Marea Britanie, se arată în raportul celor de la The Times. De asemenea, raportul susține că Volvo este unul dintre cei mai expuși producători de autovehicule privind viitoarele taxe pentru vehiculele electrice fabricate în China.
În condițiile în care importurile de vehicule electrice de la producătorii chinezi de automobile, precum BYD și MG, au crescut vertiginos, Uniunea Europeană susține că subvențiile guvernamentale nedrepte promovează această creștere.
Astfel, Uniunea Europeană a lansat o investigație în luna octombrie a anului trecut privind subvențiile pentru vehiculele electrice importate din China, deoarece „piețele globale sunt acum inundate de mașini electrice mai ieftine”, a declarat în octombrie președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.
Relațiile dintre China și Uniunea Europeană au fost din ce în ce mai tensionate ca urmare a legăturilor sporite ale Beijingului cu Moscova după invazia Rusiei în Ucraina. Uniunea Europeană urmărește să își reducă dependența față de China. Săptămâna viitoare, se anticipează că Uniunea Europeană va notifica producătorii chinezi de autovehicule electrice cu privire la intenția sa de a aplica un set de taxe suplimentare pentru importurile în Europa începând cu 4 iulie.
Dacă vor fi puse în aplicare, aceste taxe vor duce la o creștere de 10% față de nivelul actual. China a declarat săptămâna trecută că va lua măsuri pentru a-și proteja interesele, după ce a acuzat UE că încearcă să sufoce producătorii chinezi.
Viorel Moldovan vrea o regulă ce ar înfuria FCSB și Craiova: „De ce în altă parte se poate?!”
Nadia Comăneci s-a întors în sportul românesc » Cu ce club va colabora