Articol de GSP - Publicat marti, 27 ianuarie 2009 00:00
Transmisiunile televizate de la Jocurile Olimpice de la Beijing de anul trecut au înregistrat 4,7 miliarde de telespectatori în întreaga lume, devenind astfel cel mai urmărit eveniment din toate timpurile, potrivit unui studiu Nielsen.
Pe lângă Jocurile Olimpice, 2008 a adus şi alte recorduri de audienţă la evenimente sportive. Printre acestea, finala campionatului de fotbal american, cunoscută sub numele Super Bowl, dintre echipele New York Giants şi New England Patriots, care a fost, anul trecut, cea mai vizionată din istorie, cu 97,5 milioane de telespectatori.
Tot în 2008, finala turneului de tenis de la Wimbledon, care i-a avut ca protagonişti pe Roger Federer şi Rafael Nadal, a fost cea mai urmărită din ultimii opt ani, înregistrând 5,2 milioane de telespectatori.
Cea mai urmărită finală NBA din ultimii cinci ani s-a jucat tot anul trecut, între echipele Boston Celtics şi Los Angeles Lakers, care au ţinut în faţa micului ecran aproximativ 15 milioane de oameni.
Potrivit tendinţelor exprimate de majoritatea oamenilor de marketing, care arată scăderea audienţei programelor TV din cauza ofertei generoase din mediul online sau a telefoniei mobile, studiul Nielsen indică, măcar în privinţa sportului, contrariul.
Transmisiunile televizate de la Jocurile Olimpice de la Beijing de anul trecut au înregistrat 4,7 miliarde de telespectatori în întreaga lume, devenind astfel cel mai urmărit eveniment din toate timpurile, potrivit unui studiu Nielsen.
Pe lângă Jocurile Olimpice, 2008 a adus şi alte recorduri de audienţă la evenimente sportive. Printre acestea, finala campionatului de fotbal american, cunoscută sub numele Super Bowl, dintre echipele New York Giants şi New England Patriots, care a fost, anul trecut, cea mai vizionată din istorie, cu 97,5 milioane de telespectatori.
Tot în 2008, finala turneului de tenis de la Wimbledon, care i-a avut ca protagonişti pe Roger Federer şi Rafael Nadal, a fost cea mai urmărită din ultimii opt ani, înregistrând 5,2 milioane de telespectatori.
Cea mai urmărită finală NBA din ultimii cinci ani s-a jucat tot anul trecut, între echipele Boston Celtics şi Los Angeles Lakers, care au ţinut în faţa micului ecran aproximativ 15 milioane de oameni.
Potrivit tendinţelor exprimate de majoritatea oamenilor de marketing, care arată scăderea audienţei programelor TV din cauza ofertei generoase din mediul online sau a telefoniei mobile, studiul Nielsen indică, măcar în privinţa sportului, contrariul.
Cei mai împătimiţi utilizatori de internet urmăresc mai multe programe la televizor decât utilizatorii ocazionali. Conform studiului, 31% din activitatea desfăşurată pe internet, acasă, are loc cu televizorul deschis, astfel că, investitorii în publicitate pot lua în calcul televiziunea ca unul dintre cele mai vizionate canale media.
Sursa: NewsIn