Articol de GSP - Publicat luni, 24 ianuarie 2011 00:00 / Actualizat joi, 17 februarie 2011 16:40
Femeia de 42 de ani a suferit accidentul în apropiere de Cîmpulung Muscel: "Am scăpat doar cu cîteva vînătăi". Şefii unor asociaţii de biciclişti din Bucureşti explică şi riscurile existente în Capitală pentru cei care aleg să se deplaseze pe două roţi
Simona Spălăţelu, 42 de ani, e asistent-manager la firma de impresariat sportiv a fraţilor Becali şi merge cu bicicleta de prin 2006. Preferă traseele de teren, aşa-numitele off-road.
La una dintre primele sale ture, pe o astfel de rută neconvenţională, a suferit un accident serios, care se putea lăsa cu urmări dramatice: "Pedalam undeva pe lîngă Cîmpulung Muscel, cînd am căzut într-un canal de beton, pe care nu l-am observat. Am picat direct în cap, de la doi metri înălţime. Casca s-a crăpat, dar m-a salvat. Dacă nu o purtam, puteam să mor! Aşa, am scăpat numai cu cîteva vînătăi. Am fost norocoasă".
"Am fost la un pas de o tragedie"
Incidentul i-a oferit însă o lecţie: "Regula e că de fiecare dată cînd fac off-road, trebuie să-mi iau şi casca. După ce am distrus-o pe prima, îmi dau seama cît de aproape am fost de tragedie. Acum mi-am luat alta şi fără ea nu mă urc pe bicicletă". Simona crede că echipamentul de protecţie este esenţial şi pentru cei cu experienţă: "Cînd plecăm pe munte, în grup, fără cască nu discutăm".
Riscurile bicicliştilor din Bucureşti
Experienţa Simonei e tradusă în termeni urbani de George Hari Popescu de la Bicla.ro, un site cu informatii utile pentru biciclistii urbani amatori.
În traficul din Bucureşti, bicicleta a devenit o metodă de a evita aglomeraţia, iar tot mai mulţi oameni merg la serviciu pe două roţi, riscîndu-şi uneori viaţa: "Mai ales în agitaţia din Capitală, casca îţi oferă un plus de siguranţă, dă încredere şoferilor din jur şi te apără de intemperii, cînd e cazul. În felul acesta arăţi că eşti responsabil în trafic".
"Pistele de la noi sînt o curiozitate pentru turiştii străini"
Tot George Hari Popescu vorbeşte şi despre securitatea pe două roţi: "Principalul pericol îl reprezintă benzile de ghidaj pe care primăria le numeşte «piste». Acele dungi au fost trasate în pripă, fără vreun plan de urbanism şi sînt o curiozitate pentru turiştii străini care vizitează Bucureştiul. Un biciclist care pedalează pe ele se expune obstacolelor: chioşcuri, pietoni, stîlpi, aşa că e mai bine să circule pe stradă".
Legea spune că, pe şosea, bicicleta are aceleaşi drepturi ca un automobil, numai că apar alte riscuri. "Există o lipsă de educaţie şi de toleranţă din partea şoferilor. Va mai dura pînă vor înţelege că bicicleta e un mijloc de transport, dar e bine să scape de frustrări faţă de cei care pedalează", crede George Hari Popescu.
"Pistele pentru biciclişti ne ajută într-o mică măsură, pentru că nu există infrastructură, nu sînt posibilităţi de amenajare"
Simona Spălăţelu, asistent-manager la BecaliSport
"Unora li se pare că arată urît dacă poartă casca pe cap în oraş şi renunţă la ea, dar o fac pe riscul lor"
George Culda, preşedintele asociaţiei "BateŞaua"
80 de lei costă cea mai ieftină cască pentru biciclişti existentă pe piaţă: cele mai bune, dar şi cele mai eficiente ajung să coste pînă la 700 de lei
2000 de căşti pentru biciclişti au fost vîndute pe tot parcursul anului 2010, în Capitală
Femeia de 42 de ani a suferit accidentul în apropiere de Cîmpulung Muscel: "Am scăpat doar cu cîteva vînătăi". Şefii unor asociaţii de biciclişti din Bucureşti explică şi riscurile existente în Capitală pentru cei care aleg să se deplaseze pe două roţi
Simona Spălăţelu, 42 de ani, e asistent-manager la firma de impresariat sportiv a fraţilor Becali şi merge cu bicicleta de prin 2006. Preferă traseele de teren, aşa-numitele off-road.
La una dintre primele sale ture, pe o astfel de rută neconvenţională, a suferit un accident serios, care se putea lăsa cu urmări dramatice: "Pedalam undeva pe lîngă Cîmpulung Muscel, cînd am căzut într-un canal de beton, pe care nu l-am observat. Am picat direct în cap, de la doi metri înălţime. Casca s-a crăpat, dar m-a salvat. Dacă nu o purtam, puteam să mor! Aşa, am scăpat numai cu cîteva vînătăi. Am fost norocoasă".
"Am fost la un pas de o tragedie"
Incidentul i-a oferit însă o lecţie: "Regula e că de fiecare dată cînd fac off-road, trebuie să-mi iau şi casca. După ce am distrus-o pe prima, îmi dau seama cît de aproape am fost de tragedie. Acum mi-am luat alta şi fără ea nu mă urc pe bicicletă". Simona crede că echipamentul de protecţie este esenţial şi pentru cei cu experienţă: "Cînd plecăm pe munte, în grup, fără cască nu discutăm".
Riscurile bicicliştilor din Bucureşti
Experienţa Simonei e tradusă în termeni urbani de George Hari Popescu de la Bicla.ro, un site cu informatii utile pentru biciclistii urbani amatori.
În traficul din Bucureşti, bicicleta a devenit o metodă de a evita aglomeraţia, iar tot mai mulţi oameni merg la serviciu pe două roţi, riscîndu-şi uneori viaţa: "Mai ales în agitaţia din Capitală, casca îţi oferă un plus de siguranţă, dă încredere şoferilor din jur şi te apără de intemperii, cînd e cazul. În felul acesta arăţi că eşti responsabil în trafic".
"Pistele de la noi sînt o curiozitate pentru turiştii străini"
Tot George Hari Popescu vorbeşte şi despre securitatea pe două roţi: "Principalul pericol îl reprezintă benzile de ghidaj pe care primăria le numeşte «piste». Acele dungi au fost trasate în pripă, fără vreun plan de urbanism şi sînt o curiozitate pentru turiştii străini care vizitează Bucureştiul. Un biciclist care pedalează pe ele se expune obstacolelor: chioşcuri, pietoni, stîlpi, aşa că e mai bine să circule pe stradă".
Legea spune că, pe şosea, bicicleta are aceleaşi drepturi ca un automobil, numai că apar alte riscuri. "Există o lipsă de educaţie şi de toleranţă din partea şoferilor. Va mai dura pînă vor înţelege că bicicleta e un mijloc de transport, dar e bine să scape de frustrări faţă de cei care pedalează", crede George Hari Popescu.
"Pistele pentru biciclişti ne ajută într-o mică măsură, pentru că nu există infrastructură, nu sînt posibilităţi de amenajare"
Simona Spălăţelu, asistent-manager la BecaliSport
"Unora li se pare că arată urît dacă poartă casca pe cap în oraş şi renunţă la ea, dar o fac pe riscul lor"
George Culda, preşedintele asociaţiei "BateŞaua"
80 de lei costă cea mai ieftină cască pentru biciclişti existentă pe piaţă: cele mai bune, dar şi cele mai eficiente ajung să coste pînă la 700 de lei
2000 de căşti pentru biciclişti au fost vîndute pe tot parcursul anului 2010, în Capitală