Articol de Luminița Paul - Publicat joi, 16 februarie 2023 07:43 / Actualizat joi, 16 februarie 2023 09:52
Liderul mondial Novak Djokovic își arată preocuparea pentru mediul înconjurător prin colaborarea cu o companie care are drept scop să reducă pe cât posibil utilizarea plasticului
Încă din timpul Australian Open, turneu de Mare Șlem pe care l-a câștigat pentru a zecea oară, ajungând la 22 de trofee majore, sârbul a afișat logo-ul unui nou sponsor pe echipamentul său. Este vorba despre waterdrop, o companie austriacă, având sediul la Viena, care s-a lansat în 2016 pe piața băuturilor efervescente.
Nole a dat detalii despre această colaborare de dată recentă. "Au intrat de puțin timp în tenis, sunt o companie tânără care îi sponsorizează pe Taylor Fritz și Danielle Collins. Sunt cotați la bursă, au avut succes deja", a răspuns el la întrebările jurnalistei Ana Mitric.
"Au misiunea de a reduce cantitatea de plastic aflată în uz până când va fi eliminat de tot. Este un țel mare, dar și un proces în curs. Mi-au atras atenția", a detaliat Djokovic.
A vorbit apoi despre "al doilea mesaj important, cel legat de hidratare" – un aspect al vieții sportive, dar și al celei de zi cu zi căruia multă lume nu îi acordă atenția cuvenită.
"Cu sticlele lor și cuburile cu electroliți care se dizolvă direct în apă, având diferite arome, le amintesc oamenilor în această eră modernă, cu un ritm rapid, că trebuie să se hidrateze", a elaborat Novak.
Novak Djokovic: "Abia pot să le ridic"
Sticlele folosite de waterdrop atrag atenția prin culoare, galbenul aprins, dar și prin dimensiuni. Djokovic s-a arătat recunoscător organizatorilor turneului de la Melbourne pentru că i-au permis să le folosească, fără logo însă, din cauza conflictului cu firmele de apă oficiale ale competiției.
"Sunt gigantice, au un litru și jumătate, abia pot să le ridic", a povestit amuzat liderul ATP. "Echipa mea aduce o a treia geantă, în care sunt zece sticle cu diferite lichide. Nu o iau cu mine pe teren fiindcă e prea grea.
Când cineva îmi trimite o sticlă, supervizorul mi-o înmânează și glumește: Ți-au sosit lingourile de aur! Atât de grele sunt", a încheiat Djokovic.
Starul sârb are contracte publicitare cu alte câteva firme importante, care îi aduc un venit anual din sponsorizări de peste 30 de milioane de dolari, conform Forbes: Lacoste, Asics, Head, Raiffeisen, Hublot, Lemero, NetJets, Peugeot, Montblanc și Ultimate Software Group.