SPORTURI  »  AUTO  »  PIAŢA AUTO

Dezastru pe piaţa auto! Vînzările de maşini noi au scăzut dramatic în ianuarie 2010!

Dacia Sandero, Sandero
Dacia Sandero, Sandero

Articol de - Publicat luni, 15 februarie 2010 00:00

Vînzările de maşini noi în România s-au prăbuşit total în ianuarie 2010, 84,5% fiind procentul de scădere faţă de aceeaşi lună a anului trecut

2009 s-a încheiat cu o scădere de aproape 60% a pieţei auto din România faţă de 2008, respectiv cu înmatricularea a 116.000 de maşini noi. Ceea ce a însemnat o întoarcere în timp la nivelul anilor 2003-2004.  Anul acesta se pare însă că va fi cel mai negru!

Potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în ianuarie, nu s-au găsit clienţi decît pentru 2.134 de maşini noi, în comparaţie cu 13.819 de unităţi vîndute în aceeaşi lună a anului trecut. A rezultat o scădere cu peste 84%. Mai mult, în comparaţie cu ianuarie 2008, se ajunge la o prăbuşire cu peste 90%. Iar "călătoria în timp" se întoarce la începutul anilor 1990. Românii nu mai au bani de maşini. E criză şi poate a contat şi iarna grea din toată ţara. Parcă stă mai bine în showroom decît îngropată în nămeţi!

Început negru pentru Dacia
Scăderea cu 59% a pieţei din 2009 faţă de 2008 pare acum un vis frumos. În ianuarie 2010, procentele negative ajung la 80-90% şi, chiar, peste. Deşi Dacia conduce la capitolul volum, cu 201 unităţi vîndute (170 de Logan-uri şi 31 Sandero), luna trecută s-au înmatriculat de 17,2 ori mai puţine decît în ianuarie 2009, cînd s-au înregistrat 3.467 de unităţi, conform DRPCIV.
Piaţa second hand s-a dublat

Dacă în ianuarie 2009 au fost înscrise în circulaţie 5.941 de maşini la mîna a doua, în în prima lună a lui 2010 s-au înmatriculat 11.896 de unităţi. Ceea ce înseamnă aproape o dublare a pieţei second hand.

Comparaţie
Marcă    Ian.2009    Ian.2010   
Dacia    3.467 201
Hyundai    987    53
Renault    957    79
Ford    891    259
Skoda    885    166   
Fiat    772    35
Opel    680    98   
Toyota    475    65       
Peugeot    457    41
Kia    359    37
Mercedes    224    32   
Nissan    175    20
Audi    159    70
Honda    141    46
Mitsubishi    132    19
BMW    113    122
Suzuki    196    51
Mazda    83    32
Subaru    68    24
Lancia    8    1   

Top maşini ianuarie 2010
Model    Unităţi vîndute
1. Dacia Logan    170
2. VW Golf    147
3. Ford Fiesta    146
4. Skoda Octavia    131
5. VW Polo    86

Topul maşinilor aduse în România (ianuarie 2010)
1. Volkswagen    3.312
2. Opel    2.986
3. Ford    1.201
4. Audi    767
5. BMW    668

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gigi Becali a intrat în direct la GSP Live, după FCSB - Olympiakos: „Deja am răspunsul dacă suntem echipă mare sau nu”
Europa League
Gigi Becali a intrat în direct la GSP Live, după FCSB - Olympiakos: „Deja am răspunsul dacă suntem echipă mare sau nu”
CALCULE: FCSB e ca și calificată în primăvara Europa League: 99% șanse + Cum ajunge în „optimi”
Europa League
CALCULE: FCSB e ca și calificată în primăvara Europa League: 99% șanse + Cum ajunge în „optimi”
România divizată! Proteste și contramanifestații în Capitală, ultrașii radicali au avut propria țintă: „Străzile sunt naționaliste, lor le pute ce e românesc!”
Stiri extrasport
România divizată! Proteste și contramanifestații în Capitală, ultrașii radicali au avut propria țintă: „Străzile sunt naționaliste, lor le pute ce e românesc!”

Din halucinațiile lui Călin Georgescu: „Știu cel mai bănos sport din lume! România să profite și să bage banii, îngrijește 12 meserii”

Gică Hagi, întrebare frontală despre Călin Georgescu după imaginile apărute pe internet: „V-a cerut voie?” » „Regele” a reacționat imediat


Comentarii (1)
 •  15 Februarie 2010, 07:33

REVOLUTIE!!! Semne bune anul 2010 are, realizati ca omenirea este disperata si nu mai accepta non-sens, de ce sa cumpere acum masini scumpe, indatorindu-se ani de zile, cind peste citeva luni le pot lua la pret de scraping metal sau folosind crowbar/ranga. Este inevitabil, outsourcing fabrici si uzine, destine/cultura/traditie distruse, globalizare=suferinta+umilinta=genocid au un singur drum: cenusa istoriei. Folosirea tehnologiilor depasite moral/cars/ masini genereaza efecte secundare.

Vezi toate comentariile (1)
Comentează