Articol de GSP - Publicat vineri, 29 octombrie 2010 00:00
Echipajul Napoca Rally Academy, format din Marco Tempesta/Dorin Pulpea, a cîştigat pentru al doilea an consecutiv FIA European Rally Cup (East), reuşind o performanţă remarcabilă pentru sportul românesc.
Echipajul Napoca Rally Academy, format din Marco Tempesta/Dorin Pulpea, a cîştigat pentru al doilea an consecutiv FIA European Rally Cup (East), reuşind o performanţă remarcabilă pentru sportul românesc.
Întors din Rusia, unde s-a desfăşurat ultima etapă a competiţiei internaţionale, proaspătul campion al Europei de Est, Marco Tempesta, a lămurit problema privind discuţia legată de ţară pentru care a obţinut trofeul.
“Eu concurez în toate competiţiile cu licenţă românească. Pe geamul maşinii, alături de numele meu, este steagul României. Victoria va fi trecută în palmaresul FIA ca aparţinînd României. Pe de altă parte, regulamentul Federaţiei Internaţionale spune că în clasamentele fiecărui raliu, alături de numele pilotului trebuie trecut steagul care reprezintă naţionalitatea sa. Aşa se explică de ce, pe site-urile raliurilor internaţionale la care am participat este trecut Marco Tempesta (ROU), conform licenţei, dar steagul afişat lîngă nume este cel italian, conform naţionalităţii mele”, a precizat pilotul de la Napoca Rally Academy.
Deşi s-a declarat mulţumiţi pentru performanţa obţinută pe plan european, Marco Tempesta a afirmat că şi-ar fi dorit un rezultat mai bun în Campionatul Naţional de Raliuri al României unde a dus pîna la capăt doar 3 din cele 8 etape care s-au desfăşurat în 2010.
“Înainte de toate sîntem fericiţi că, măcar pe partea internaţională, ne-a reuşit ce ne-am propus la începutul anului: confirmarea unui titlu european. Spun confirmarea pentru că e mai greu să-l cîştigi prima oară. Sezonul acesta am avut evoluţii bune în competiţia externă: în afară de Rusia, unde, din cauza unei pene, am venit pe locul patru, toate celelalte raliuri din FIA European Rally Cup (East) le-am terminat pe podium. Sîntem însă dezamăgiti de prestaţia noastră în campioantul intern. Cinci abandonuri în opt etape este prea mult! O mică consolare o reprezintă faptul că, în 4 din cele 5 raliuri în care am abandonat, eram pe locuri fruntaşe în clasament. Dar, locul opt în campionat este total nesatisfăcător. Rămîne doar bucuria trofeului european şi ne pregătim pentru un nou sezon", a declarat Marco Tempesta.
Campionul Europei de Est a explicat diferenţele dintre cursele de raliuri din străinătate şi cele din competiţiile interne, afirmînd că principala deisebire o reprezintă diferenţa de lungime.
"Diferenţa între raliurile internaţionale şi cele din campionatul intern este dată, în primul rînd, de lungime. Sînt raliuri de trei ori mai lungi decît cele din Campionatul Naţional şi, dacă se întîmplă ceva, este timp pentru a recupera. În plus, pe 220-250 de kilometri de probe speciale toată lumea are probleme mai mici sau mai mari, aşa încît, spre deosebire de competiţia internă, o problemă ivită la unul dintre concurenţi nu reprezintă neapărat un avantaj determinant pentru adversar", a adăugat Tempesta.
"Ne bucurăm că am adus acest titlu încă o dată la Cluj, în România. Este important pentru că steagul României va fi din nou prezent la ceremonia de premiere a sezonului organizată de FIA şi vom fi prezenţi în continuare pe harta geografică a cîştigătorilor competiţiilor organizate de Federaţia Internaţională de Automobilism", a comentat Tempesta.
Pentru performanţa similară reuşită în 2009, Marco Tempesta a primit din partea autorităţilor judeţene titlul de “cel mai bun sportiv clujean al anului”, fiind primul străin care a obţinut această distincţie în istoria sportului din Cluj.
Vezi video cu Marco Tempesta, de la cea de-a patra etapă din FIA European Rally Cup (East)