SPORTURI  »  CICLISM  »  KUURNE - BRUXELLES - KUURNE 2012 (198KM)

Fără milă » Britanicul Mark Cavendish a strivit concurenţa în Kuurne-Bruxelles-Kuurne

Articol de - Publicat duminica, 26 februarie 2012 00:00 / Actualizat duminica, 26 februarie 2012 20:23

Într-o semiclasică pentru rutierii "supersonici", britanicul Mark Cavendish (Sky) s-a dovedit cel mai puternic dintre cei puternici, după ce i-a învins clar la sprintul în masă pe bielorusul Yauheni Hutarovich (Francaise des Jeux) şi pe olandezul Kenny van Hummel (Vacansoleil). Este prima victorie în Europa, în acest an, pentru Cavendish, care a testat în condiţii de stres maxim trenul celor de la Sky, în care Christopher Sutton, cîştigătorul de anul trecut din Kuurne–Bruxelles–Kuurne, a făcut o muncă exemplară.

Kuurne–Bruxelles–Kuurne. 198 de kilometri în buclă, cu startul sub zîmbetul violent al lui Ambroos, măgăruşul mascotă al primăriei din Kuurne, aceleaşi pavate hurducăite pînă în vecinătatea capitalei Europei, după care hîrjoana teribilă a sprinterilor în căutarea prim-planului pentru a stabili cine are onoarea să şifoneze primul linia de sosire. Kuurne, orăşelul cu nume ca un vuiet de obuz, înfrăţit cu autohtona Chiuza, o mică aşezare din Bistriţa-Năsăud, arena perfectă pentru a doua zi din "primăvara belgiană".

Belgianul Tom Boonen (Omega Pharma-Quickstep) a fluturat pistolul de avertizare în Omloop Het Nieuwsblad, cu doar 24 de ore înainte, Garmin şi-a arătat dinţii, BMC a văzut cum e înghiţită de propria umbră, Sky a devenit o orchestră infernală, odată cu descălecarea campionului mondial, britanicul Mark Cavendish, iar Mark Renshaw (Rabobank) şi André Greipel (Lotto-Belisol) ne-au adus aminte că "toţi ne tragem de la Highroad". Kuurne–Bruxelles–Kuurne i-a avut la start pe toţi cei dispuşi să facă istorie în cursele de o zi.

O evadare stranie s-a coagulat în jurul belgianului Greg Van Avermaet (BMC), locul 5 în Omloop Het Nieuwsblad, plutonul semnînd biletul de voie şi pentru Jérôme Baugnies (Netapp), Julien Fouchard (Cofidis), Koen Barbe (Landbouwkrediet), Gilles Devillers (Landbouwkrediet-Euphony), Nico Eeckhout (An Post-Sean Kelly) şi Preben Van Hecke (Wallonie Bruxelles-Credit Agricole). Dar poate că Van Avermaet nu a atras toate blitzurile, în condiţiile în care Nico Eeckhout a arătat că, la cei 41 de ani ai săi, încă e dispus să guste drama unei acţiuni sinucigaşe.

Cele cinci minute avans au fost cioplite nemilos de oamenii de la Sky, insensibili la romantismul perechii Van Avermaet-Eeckhout, şi, după căţărarea de pe Kuisberg, cu 90 de kilometri înainte de final, lucrurile au devenit din ce în ce mai clare: biletul de voie fusese, de fapt, o condamnare la moarte.

Cu 70 de kilometri înainte de final, un grup în care se regăseau Alessandro Ballan (BMC), Tom Boonen (QuickStep), Juan Antonio Flecha, Tyler Farrar şi Johan Vansummeren (Sky) s-a desprins de pluton, izolîndu-i pe Greipel şi Cavendish, după care s-a amestecat cu rămăşiţele primei evadări a zilei. Imediat, în vîrful plutonului au apărut coloanelor coliniare ale celor de la Europcar, cu Thomas Voeckler dînd pedale inumane, iar cursa părea să se compacteze înainte de ultima căţărare. Boonen a organizat cu abilitatea distanţarea grupului fruntaş, dar rutierii de la Sky au tras funia de legătură cu plutonul, scăpîndu-l din ochi, în schimb, pe Sylvain Chavanel (QuickStep).

Uniformele negre ale oamenilor lui Cavendish au controlat ultimele 30 de borne, menţinînd distanţa de 50 de secunde faţă de cîţiva evadaţi de mîna a doua, printre care rătăcea şi eternul Nico Eeckhout. Sub bannerul ce marca intrarea în ultimii 6 kilometri, joncţiunea a fost definitivă, iar balaurul cu 200 de capete nu a mai ţinut cont nici măcar de ultimul elan al lui Eeckhout, vuind înspre linia de sosire. Sky a fost contrată, pe rînd, de BMC, de FdJ, de Lotto-ul lui Greipel, dar odată declanşat sprintul britanicului Mark Cavendish, nimic nu a mai putut fi făcut. Bielorusul Hutarovich a fost aspirat de sprintul năucitor al omului de la Sky, a plutit spre argint din ricoşeu şi a terminat la mai mult de jumătate de bicicletă de învingător. În vîrstă de doar 26 de ani, Cavendish poate fi considerat deja sprinterul care îşi construieşte cel mai confortabil avans faţă de rivali din istorie.

Clasament final:
1.Mark Cavendish (GBr) Sky Procycling.4:27:30
2.Yauheni Hutarovich (Blr) FDJ-Big Mat
3.Kenny Robert Van Hummel (Ned) Vacansoleil-DCM
4.Arnaud Demare (Fra) FDJ-Big Mat
5.Alexander Serebryakov (Rus) Type 1 - Sanofi
6.Tom Veelers (Ned) Project 1t4i
7.Sébastien Chavanel (Fra) Europcar
8.Stefan Van Dijk (Ned) Accent Jobs - Willems Veranda's
9.Alexander Kristoff (Nor) Katusha
10.André Greipel (Ger) Lotto Belisol

Într-o semiclasică pentru rutierii "supersonici", britanicul Mark Cavendish (Sky) s-a dovedit cel mai puternic dintre cei puternici, după ce i-a învins clar la sprintul în masă pe bielorusul Yauheni Hutarovich (Francaise des Jeux) şi pe olandezul Kenny van Hummel (Vacansoleil). Este prima victorie în Europa, în acest an, pentru Cavendish, care a testat în condiţii de stres maxim trenul celor de la Sky, în care Christopher Sutton, cîştigătorul de anul trecut din Kuurne–Bruxelles–Kuurne, a făcut o muncă exemplară.

Kuurne–Bruxelles–Kuurne. 198 de kilometri în buclă, cu startul sub zîmbetul violent al lui Ambroos, măgăruşul mascotă al primăriei din Kuurne, aceleaşi pavate hurducăite pînă în vecinătatea capitalei Europei, după care hîrjoana teribilă a sprinterilor în căutarea prim-planului pentru a stabili cine are onoarea să şifoneze primul linia de sosire. Kuurne, orăşelul cu nume ca un vuiet de obuz, înfrăţit cu autohtona Chiuza, o mică aşezare din Bistriţa-Năsăud, arena perfectă pentru a doua zi din "primăvara belgiană".

Belgianul Tom Boonen ( Omega Pharma-Quickstep) a fluturat pistolul de avertizare în Omloop Het Nieuwsblad, cu doar 24 de ore înainte, Garmin şi-a arătat dinţii, BMC a văzut cum e înghiţită de propria umbră, Sky a devenit o orchestră infernală, odată cu descălecarea campionului mondial, britanicul Mark Cavendish, iar Mark Renshaw (Rabobank) şi André Greipel (Lotto-Belisol) ne-au adus aminte că "toţi ne tragem de la Highroad". Kuurne–Bruxelles–Kuurne i-a avut la start pe toţi cei dispuşi să facă istorie în cursele de o zi.

O evadare stranie s-a coagulat în jurul belgianului Greg Van Avermaet (BMC), locul 5 în Omloop Het Nieuwsblad, plutonul semnînd biletul de voie şi pentru Jérôme Baugnies (Netapp), Julien Fouchard (Cofidis), Koen Barbe (Landbouwkrediet), Gilles Devillers (Landbouwkrediet-Euphony), Nico Eeckhout (An Post-Sean Kelly) şi Preben Van Hecke (Wallonie Bruxelles-Credit Agricole). Dar poate că Van Avermaet nu a atras toate blitzurile, în condiţiile în care Nico Eeckhout a arătat că, la cei 41 de ani ai săi, încă e dispus să guste drama unei acţiuni sinucigaşe.

Cele cinci minute avans au fost cioplite nemilos de oamenii de la Sky, insensibili la romantismul perechii Van Avermaet-Eeckhout, şi, după căţărarea de pe Kuisberg, cu 90 de kilometri înainte de final, lucrurile au devenit din ce în ce mai clare: biletul de voie fusese, de fapt, o condamnare la moarte.

Cu 70 de kilometri înainte de final, un grup în care se regăseau Alessandro Ballan (BMC), Tom Boonen (QuickStep), Juan Antonio Flecha, Tyler Farrar şi Johan Vansummeren (Sky) s-a desprins de pluton, izolîndu-i pe Greipel şi Cavendish, după care s-a amestecat cu rămăşiţele primei evadări a zilei. Imediat, în vîrful plutonului au apărut coloanelor coliniare ale celor de la Europcar, cu Thomas Voeckler dînd pedale inumane, iar cursa părea să se compacteze înainte de ultima căţărare. Boonen a organizat cu abilitatea distanţarea grupului fruntaş, dar rutierii de la Sky au tras funia de legătură cu plutonul, scăpîndu-l din ochi, în schimb, pe Sylvain Chavanel (QuickStep).

Uniformele negre ale oamenilor lui Cavendish au controlat ultimele 30 de borne, menţinînd distanţa de 50 de secunde faţă de cîţiva evadaţi de mîna a doua, printre care rătăcea şi eternul Nico Eeckhout. Sub bannerul ce marca intrarea în ultimii 6 kilometri, joncţiunea a fost definitivă, iar balaurul cu 200 de capete nu a mai ţinut cont nici măcar de ultimul elan al lui Eeckhout, vuind înspre linia de sosire. Sky a fost contrată, pe rînd, de BMC, de FdJ, de Lotto-ul lui Greipel, dar odată declanşat sprintul britanicului Mark Cavendish, nimic nu a mai putut fi făcut. Bielorusul Hutarovich a fost aspirat de sprintul năucitor al omului de la Sky, a plutit spre argint din ricoşeu şi a terminat la mai mult de jumătate de bicicletă de învingător. În vîrstă de doar 26 de ani, Cavendish poate fi considerat deja sprinterul care îşi construieşte cel mai confortabil avans faţă de rivali din istorie.

Clasament final:
1.Mark Cavendish (GBr) Sky Procycling.4:27:30
2.Yauheni Hutarovich (Blr) FDJ-Big Mat
3.Kenny Robert Van Hummel (Ned) Vacansoleil-DCM
4.Arnaud Demare (Fra) FDJ-Big Mat
5.Alexander Serebryakov (Rus) Type 1 - Sanofi
6.Tom Veelers (Ned) Project 1t4i
7.Sébastien Chavanel (Fra) Europcar
8.Stefan Van Dijk (Ned) Accent Jobs - Willems Veranda's
9.Alexander Kristoff (Nor) Katusha
10.André Greipel (Ger) Lotto Belisol

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Șucu nu uită de Rapid, după ce a cumpărat-o pe Genoa » Intră la negocieri pentru doi titulari ai rivalei din Superliga
Superliga
Șucu nu uită de Rapid, după ce a cumpărat-o pe Genoa » Intră la negocieri pentru doi titulari ai rivalei din Superliga
Italienii dezvăluie prima afacere pe care o poate face Șucu la Genoa » 18 milioane de euro pentru jucător!
Campionate
Italienii dezvăluie prima afacere pe care o poate face Șucu la Genoa » 18 milioane de euro pentru jucător!
„Ajutor!” » Florin Talpan le cere bani suporterilor, după ce a pierdut procesul cu Gigi Becali: „Puteți face donații”
Liga 2
„Ajutor!” » Florin Talpan le cere bani suporterilor, după ce a pierdut procesul cu Gigi Becali: „Puteți face donații”

Singurul club de fotbal aflat în atenția lui Ion Țiriac » Fiul miliardarului l-a dat de gol: „A existat mereu o singură dragoste adevărată”

Schema prin care Dan Șucu va pune stăpânire pe Genoa: „Tranzacție în mediu ostil” » GSP are detalii-șoc din culisele negocierilor! Când e așteptat anunțul oficial


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează