Articol de Andrei Crăiţoiu, Dan Udrea - Publicat marti, 26 februarie 2019 16:22
Astăzi, la sediul Ligii Profesioniste de Fotbal, a avut loc o ședință la care au fost invitați să participe președinții tuturor celor 14 echipe din Liga 1. Tema discuției: viitorul contract de drepturi TV.
Reprezentantul societății care deține acum aceste drepturi a făcut o propunere de continuare a înțelegerii în următorii termeni: aceeași sumă de bani pe an, 27,5 milioane de euro fără TVA, dar cluburile să cedeze 70% din panotajul de la stadioane, adică publicitatea de pe panourile din jurul terenului, în schimbul a 1,5 milioane de euro. Dacă în privința sumei pentru contractul de drepturi cluburile sunt mulțumite, a doua propunere a fost respinsă.
Argumentul a fost că, de exemplu, FCSB realizează venituri de 1 milion de euro din panotaj. Peste o lună va avea loc o nouă adunare, în care LPF și partenerul său actual vor încerca să găsească și alte surse de finanțare, pe care să le prezinte cluburilor.
99,6%dintre gospodăriile din România sunt abonate la servicii TV, conform unui raport ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii)
"Nu ne gândim la diminuarea contractului. Nu vrem să ajungem mai jos pentru că efectul ar atinge și audiența. Dacă la cluburi ajung mai puțini bani, valoarea campionatului scade, scad și audiențele și televiziunile încasează mai puțin din publicitate. E o dependență de banii din drepturi TV, banii de la televiziuni acoperă cam 40 la sută din bugetul unei formații din Liga 1"
Justin Ștefan, secretar general LPF
Cum au variat drepturile de televiziune în România:
Perioada - Suma (dolari/euro) - Postul câştigător
2000-2004 - 12,2 milioane de dolari - ProTV
2004-2008 - 28,2 milioane de dolari - Telesport
2008-2011 - 101,15 milioane de euro - Antena 1 și RCS
2011-2014 - 101,18 milioane de euro - RCS-RDS
2014-2019 - 167 de milioane de euro - Intel Sky
Românii, cei mai mari consumatori de TV
Potrivit unui raport Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative, România continuă să se afle pe primul loc în privinţa timpului pe care îl petrec în faţa televizoarelor popoarele din centrul şi din estul Europei. Respectiva analiză dezvăluie că românii din mediul urban stau în faţa TV-ului timp de 6,4 ore în medie pe zi. În acest top suntem urmaţi de Bosnia (6 ore), Albania (5,2) şi Serbia (5,5).