Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 14 mai 2008 00:00
Seat Ibiza a ajuns la cea de-a patra generaţie, hatchback-ul fiind aşteptat în România în această vară.
Seat Ibiza este fratele mai mic al lui Leon. Spaniolii au ajuns cu această maşină la cea de-a patra generaţie, iar noua Ibiza, care se trage din conceptul Bocanegra, trebuia să fie altfel decît celelalte. Şi aici nu vorbim neapărat de design, unul reuşit la noua Ibiza. Previzibil am spune pentru că unul din oamenii care s-au ocupat de această problemă importantă, Luc Donkerwolke, a lucrat pînă acum la Lamborghini. Ibericii au simţit nevoia să mărească un pic maşina. Să tindă către o nouă clasă? Încă nu putem vorbi de o Ibiza din categoria compactelor. Cert e că lungimea este de 4,05 metri, fiind cu 8 centimetri mai mare faţă de modelul precedent, iar lăţimea a crescut cu 33 mm. S-a umblat şi la portbagaj, acesta fiind acum mai încăpător fără ca bancheta să fie rabatată, capacitatea lui ajungînd acum la 292 de litri.
Motoarele lui Ibiza sînt în număr de trei, toate pe benzină. Cel mai mic este cel de 1.2 litri, 70 CP. Urmează cele de 1.4, 85 CP şi 1.6, 102 CP. Transmisia lui Ibiza este asigurată de o cutie manuală în cinci trepte. Opţional se poate solicita şi performanta cutie automată cu 6 rapoarte DSG, iar Hill Hold Assist veghează la pornirea în rampă. Nu trebuie omise proiectoarele de ceaţă, care sînt adaptive, şi prezenţa sistemelor ABS şi EBD. Fabrică de cutii de viteze la MioveniGrupul Renault a inaugurat, ieri, pe platforma Dacia de la Mioveni, o fabrică de cutii de viteze, în care a investit 146 milioane de euro. Unitatea va produce cutii de viteze manuale, cu şase trepte, pentru opt modele Renault şi pentru şapte modele din gama Nissan. Cutiile de la Mioveni sînt destinate agregatelor pe benzină de 1,8 litri şi 2 litri, precum şi propulsoarelor diesel de 1,5 litri. Producţia facilităţii va merge în totalitate la export.