SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  AUTOTURISME ELECTRICE

Cum rezistă UE? Ar trebui să pună taxe cu 50% mai mari pe mașinile din China

Sursă foto: cnsphoto | Global Times
Sursă foto: cnsphoto | Global Times

Articol de - Publicat miercuri, 08 mai 2024 17:19 / Actualizat miercuri, 08 mai 2024 17:22

Uniunea Europeană ar trebui să impună taxe cu până la 50% mai mari producătorilor de mașini electrice din China care doresc să le comercializeze pe piața auto din Europa, potrivit unei analize făcută de către cei de la Rhodium Group, citați de CNBC.

Constatările celor de la Rhodium Group vin în urma investigației privind subvențiile din importurile de vehicule electrice din China, una demarată de către Comisia Europeană.

Competitor pentru Dacia Spring » Un gigant din industria auto și-a dat mâna cu chinezii
DACIA
Competitor pentru Dacia Spring » Un gigant din industria auto și-a dat mâna cu chinezii

Comisia Europeană ar urma să impună taxe pentru mașinile electrice

„Ne așteptăm din partea Comisiei Europeane să impună taxe în intervalul 15-30%. Dar chiar dacă taxele se vor situa la capătul superior al acestui interval, unii producători cu sediul în China vor putea în continuare să genereze marje de profit confortabile pentru mașinile pe care le exportă în Europa, datorită avantajelor substanțiale de cost de care se bucură", se arată în raport.

În ciuda faptului că plătesc o taxă de 10%, producători de automobile electrice chinezești precum BYD, care a detronat anul trecut Tesla și a devenit cel mai mare producător de vehicule electrice la nivel mondial, pot vinde mașini în Europa la prețuri și marje de profit mult mai mari decât pe piața internă unde concurența este mult mai mare iar prețurile mult mai mici în comparație cu cele din Europa.

Potrivit Rhodium, modelul Seal U de la BYD, care se vinde cu 20.500 de euro în China și 42.000 de euro în UE, realizează un profit estimat la 1.300 de euro pe piața de origine, față de 14.300 de euro pe mașină în Europa.

„Taxe în intervalul 40-50% - probabil chiar mai mari pentru producătorii integrați pe verticală, cum ar fi BYD - ar fi probabil necesare pentru a face piața europeană neatractivă pentru exportatorii chinezi de vehicule electrice.”

Importurile de autoturism electrice din China au urcat de la 1,6 miliarde de dolari în 2020 la 11,5 miliarde de dolari în 2023, inclusiv de la producătorii străini care au fabrici în China, iar cota de piață a mărcilor chinezești a crescut la 8% anul trecut.

Cum rezistă UE? Ar trebui să pună taxe cu 50% mai mari pe mașinile din China
Source: Rhodium Group based on Marklines Data

Cu toate aceastea, BYD intenționează să își mărească capacitatea anuală de producție în China de la 2,9 milioane de EV-uri la sfârșitul anului 2023 la 6,6 milioane de EV-uri până în 2026. Pe o piață incertă, BYD ar trebui să își tripleze vânzările pentru a absorbi această capacitate pe plan intern.

Deoarece SUA și alte națiuni au impus deja taxe și limitări pentru importurile din China, Europa a devenit o piață favorabilă producătorilor de autorisme electrice din China.

Potrivit Rhodium, oficialii Uniunii Europene de la Bruxelles ar putea folosi diferite strategii pentru a proteja producători de automobile din Europa. Având în vedere cantitatea de date pe care vehiculele electrice chinezești o colectează, aceștia ar putea impune restricții legate de securitate la importurile din China sau ar putea crește subvențiile acordate consumatorilor pentru vehiculele electrice construite în Europa.

Citește și:

Top echipamente esențiale pentru spălătoria auto self-service
Advertorial
Top echipamente esențiale pentru spălătoria auto self-service
Chinezii, altă bornă pe piața mașinilor electrice » Primul autovehicul cu „baterie în stare solidă” și până la 1000 de km autonomie
INOVAȚIE
Chinezii, altă bornă pe piața mașinilor electrice » Primul autovehicul cu „baterie în stare solidă” și până la 1000 de km autonomie
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Decizia Curții Europene de Justiție dinamitează sistemul de transferuri în fotbal!
Campionate
Decizia Curții Europene de Justiție dinamitează sistemul de transferuri în fotbal!
Stupoare: vine Burcă! » Șefii clubului s-au răzgândit, la două zile după ce numiseră un alt antrenor
Liga 2
Stupoare: vine Burcă! » Șefii clubului s-au răzgândit, la două zile după ce numiseră un alt antrenor
Soția lui Dan Șucu, reacție după victoria lui Călin Georgescu: „De ce punem mai întâi ștampila și abia apoi căutăm în DEX?”
Stiri extrasport
Soția lui Dan Șucu, reacție după victoria lui Călin Georgescu: „De ce punem mai întâi ștampila și abia apoi căutăm în DEX?”

A câștigat Cupa Campionilor cu Steaua și i-a făcut campanie lui Călin Georgescu: „E o mârșăvie și o idioțenie să spui că e un candidat pro-Putin și pro-legionari. Plec din țară dacă va câștiga Lasconi”

Călin Georgescu, 3 declarații despre teme fierbinți din sport: „A venit partenerul nostru strategic din NATO... La Paris, a fost un desfrâu anost!”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează