Articol de Marian Din - Publicat miercuri, 19 iunie 2024 22:05 / Actualizat miercuri, 19 iunie 2024 22:20
Președintele Akio Toyoda și alți nouă membri ai consiliului de administrație al companiei nipone au fost realeși marți, în cadrul adunării generale anuale a acționarilor, iar acționarii au înlăturat îngrijorările legate de guvernanța companiei și de scandalurile legate de certificările de siguranță a vehiculelor, transmite Reuters.
Rata de aprobare a lui Akio Toyoda a scăzut de la 96% în 2022 la 85% în 2023. De atunci, o sumedenie de încălcări în materie de siguranță și alte probleme ale testelor de certificare la companiile din grup, în special la producătorul de vehicule mici Daihatsu, precum și la compania Toyota, au afectat cel mai mare producător auto din lume.
Astfel, acțiunile Toyota au scăzut cu 10% de când au ieșit la iveală problemele legate de certificări, dar cu toate acestea acțiunile s-au redresat cu o creștere de 18% pe parcursul anului.
Akio Toyoda, reales președinte la Toyota
Directorul general al companiei, Koji Sato, care i-a succedat lui Toyoda în funcția de director general anul trecut, și-a prezentat scuzele pentru problemele de certificare, dar nici el și nici Toyoda nu au abordat direct recomandările consilierilor.
Akio Toyoda, care este nepotul fondatorului companiei, rămâne foarte popular în rândul investitorilor de retail, care reprezintă 12,6% din acționarii companiei Toyota. Profitul record din ultimul an comercial și performanța puternică a acțiunilor au lucrat, de asemenea, în favoarea sa.
Cu toate acestea, constructorul nipon a anunțat în luna mai al acestui an că a înregistrat un profit net record de 31,8 miliarde de dolari, iar cu ajutorul subsidiarelor Daihatsu și Hino Motors Ltd., Toyota a înregistrat o creștere cu 5% la vânzări, atingând 11,09 milioane de unități vândute.
Toyota a înregistrat un profit operațional record în perioada fiscală aprilie 2023 – martie 2024, suma atinsă fiind de 5.350 miliarde de yeni (34,5 miliarde de dolari).
Aceste cifre au fost atinse datorită cererii imense pentru autoturismele hibride, precum și prin deprecierea yenului japonez. Cererea mare de autoturisme hibride a venit în compensație cu scăderea cererii de autovechicule full electrice, declin accentuat la rândul lui de numărul redus de stații de încărcare la nivel global.
Dar pentru anul fiscal curent, care se va încheia la 31 martie 2025, Toyota estimează că, în urma investițiilor mai mari în lanțurile de aprovizionare, noile tehnologii și resursele umane, profitul net va scădea.
Surpriza anului: pe cine vrea Pep Guardiola să aducă la Manchester City până se va reface Rodri!