Articol de Remus Dinu, Emanoil Ursache - Publicat miercuri, 14 august 2024 13:51 / Actualizat miercuri, 14 august 2024 17:34
Fanii FCSB au afișat înaintea începerii meciului cu Sparta Praga, terminat 2-3 pe Ghencea după 1-1 în tur, o scenografie cu sigla casei de pariuri Betano, sponsorul principal al campioanei României. E ceva nemaivăzut în peisajul suporterilor din România, fiind pentru prima oară când sigla unei agenții de pariuri apare pe o reprezentație vizuală a suporterilor.
În stânga mesajului „Make us proud again” (în traducere: „Să ne faceți mândri din nou”) a apărut un „B”, reprezentând sigla celor de la Betano.
Suporterii FCSB, ironizați de fanii Stelei București
Decizia suporterilor celor de la FCSB a fost ironizată de către fanii rivalei Steaua.
„Peluza DRON reinventează «ultraseria». Fanii Fcsb au afișat în această seară (n.r.- marți seară) prima «coregrafie» din istorie care promovează o casă de pariuri. Nu mai e absolut nimic de comentat. Fcsb e cancerul fotbalului din România”, se arată pe pagina de Facebook Glasul Armatei.
Contact de Gazeta Sporturilor, Gheorghe Mustață, liderul Peluzei Nord, nu a răspuns la telefon pentru a oferi clarificări.
Fanii celor de la FCSB au procedat asemănător în 2013
„Episodul Betano” nu-i un moment singular în ceea ce privește nevoia unor peluze românești de a se asocia cu diverse companii în realizarea scenografiilor importante.
Culmea, tot FCSB are un antecedent de tipul acesta, cu o firmă de curierat sponsorizându-le scenografia din 2013, când roș-albaștrii celebrau câștigarea titlului cu cartoane pe care era imprimat numele respectivei companii. Ani la rândul, peluza lui Mustață a fost ținta ironiilor venite dinspre rivali, în special dintre dinamoviști.
Câinele Orange și logoul de pe braț
Însă nici dinamoviștii n-au un istoric imaculat. În urmă cu mai bine de 10 ani, la un derby jucat cu Rapid pe Arena Națională, peluza lui Bucurică a afișat o pânză uriașă pe care figura principalul sponsor al lui Dinamo din acea perioadă, o companie de telefonie mobilă.
A apărut, de asemenea, și numele unui brand de automobile, la rândul său sponsorul „câinilor” la acea vreme.
Subiectul e considerat a fi unul delicat în interiorul galeriilor din țară, care, în general, militează pentru independență financiară în realizarea scenografiilor.