Articol de David Istrate - Publicat sambata, 05 octombrie 2024 20:10 / Actualizat sambata, 05 octombrie 2024 22:39
Comitetul Internațional Olimpic a rămas fără trei dintre cei mai importanți sponsori ai săi. Este vorba de Toyota, Panasonic și Bridgestone, care și-au încheiat contractele cu CIO și nu își mai doresc continuarea colaborării.
Toyota a devenit sponsorul Comitetului Internațional Olimpic în 2015, Bridgestone cu un an mai devreme, în 2014, în timp ce Panasonic a fost partenerul acestui for încă din 1987, cu un an înaintea Jocurilor Olimpice de la Seul.
Președintele Toyota, despre CIO: „Nu sunt sigur că ei sunt concentrați pe a pune oamenii pe primul loc”
„Sincer, nu sunt sigur că ei sunt concentrați pe a pune oamenii pe primul loc. Pentru mine, Jocurile Olimpice ar trebui să fie pur și simplu despre a vedea sportivi din toate ariile vieții, cu tot felul de provocări, atingând imposibilul”, a declarat Akio Toyoda, președintele Toyota, citat de Associated Press.
„Ca rezultat al acestei evaluări, și după consultări extinse cu CIO, cele două părți au agreat să se rețină de la reînnoirea înțelegerii de parteneri la Jocurile Olimpice și Jocurile Paralimpice”, a spus Panasonic, potrivit South China Morning Post.
„Decizia vine după o evaluare a strategiei în dezvoltare de branding a companiei și după rededicarea față de platformele globale de sporturi moto”, a explicat, într-un comunicat, conducerea Bridgestone.
CIO ar putea căuta noi sponsori în Orientul Mijlociu și India
Comitetul Internațional Olimpic are în continuare sponsori importanți precum Allianz, Coca-Cola, Samsung sau Visa. De asemenea, potrivit Associated Press, acest for s-ar putea îndrepta înspre zona Orientului Mijlociu și India pentru noi sponsorizări.
Țările din Orientul Mijlociu sunt din ce în ce mai interesate de investiții în sport, licitând pentru organizarea unor competiții majore și dezvoltând acest sector. De partea cealaltă, India este una dintre potențialele gazde ale Jocurilor Olimpice din 2036.
Așadar, sponsorii japonezi au renunțat la înțelegerile cu Comitetul Internațional Olimpic la trei ani după ediția organizată în Tokyo. Următoarele două ediții vor avea loc în Los Angeles (2028) și Brisbane (2032), așa că s-ar putea să vedem companii importante din SUA și Australia dorind să-și asocieze imaginea cu CIO.