Articol de GSP - Publicat marti, 17 aprilie 2012 00:00 / Actualizat marti, 17 aprilie 2012 14:51
Andrei Botescu a povestit pentru Freerider.ro cum a luat naştere noul model Pegas, descris aici in amanunt.
,,În acest material ne-am concentrat cel mai mult pe producerea cadrului care a fost cea mai importantă piesă dezvoltată de noi şi care a necesitat cel mai mult efort. Celelalte componente au fost personalizate şi adaptate după desenul cadrului şi al furcii.
Mai întâi a fost alegerea conceptelor. Modelul cu şa lungă nu este singurul dezvoltat. Am avut posibilitatea de a alege dintre mai multe modele populare. Anul acesta am ieşit doar cu unul dar încă cel puţin 2 sunt în curs de finalizare, acesta fiind în cel mai avansat stadiu de dezvoltare.
Primul prototip
Încă de anul trecut din martie am început să lucrăm mai serios la acest proiect. Astfel ca la Street Delivery am reuşit să venim cu o machetă apropiată de ceea ce credeam noi că este un model popular restilizat şi adaptat la cerinţele zilelor noastre.
Acest model a fost foarte apreciat de public şi efectiv toată lumea întorcea privirile după el pe stradă. El a fost dezvoltat împreună cu un prieten bun de-al nostru pasionat de biciclete cu sa lungă – lowrider care are un mic atelier de profil în USA. Practic am pornit să ne documentăm pe firul poveştii Pegas şi am aflat că are izvoare şi dezvoltări mult mai adânci şi că a existat o cultură vastă a acestor biciclete şi asta nu numai în ţara noastră. Pentru cei interesaţi vom scrie o carte în curând.
O să precizăm şi de ce am ales un model de 26’. Nu este un secret ca target-ul nostru de public este între 25-44 ani. După ceva research am decis că pentru acest segment de vârstă şi pentru mersul în oraşe aglomerate alături de maşini, borduri înalte etc. e mai util un model de 26’. Designul de cadru este meritul echipei noastre dar modelul de Lowrider de 26’ nu este o invenţie a noastră, nu vrem să ne asumăm meritele altora. El a apărut în USA probabil tot datorită cerinţelor utilizatorilor de biciclete retro care au crescut în vârstă şi uneori în înălţime şi gabarit.
Am testat dimensiunile cadrului pentru a obţine cea mai confortabilă poziţie (lucru confirmat de utilizatori la primele testări) şi nu este de ignorat că am făcut acest lucru ţinând seama şi de chestii practice cum ar fi faptul că Pegasul va trebui să intre uşor în lift (testat şi confirmat).
A doua încercare
Nu am vrut să ne oprim la acest model reinterpretat pe roţi de 26’ şi cu dimensiuni adaptabile pentru “lifturile de bloc” citadine şi am continuat procesul de proiectare pentru că doream să venim cu un model cu maximă personalitate.
Al doilea prototip a ieşit cam urâţel. Avea două plăcuţe laterale ataşate şi o deschidere mai mare a acestora. De asemenea, un cadru mai alungit pentru mai mult confort la picioare dar care nu mai îndeplinea alte funcţionalităţi la care am aderat în momentul proiectării. Era şi ceva mai greu.
Al treilea prototip
Am revenit la proiectare şi am încercat să îmbinăm avantajele celor două versiuni iar în final a şi apărut primul set de patru prototipuri, astfel că am putut să vedem şi culorile pe viu.
În final…
Dar nu avea să fie versiunea finală pentru că în echipa noastră au apărut două idei: plăcuţa centrală ar putea fi personalizata în fel şi chip şi ar putea fi făcută din diferite materiale (metal, lemn, plastic, combinaţii de materiale, etc) şi greutatea acestei piese pur decorative, pe care a trebuit să o micşorăm pentru a nu încărca inutil biciclistul. Astfel a părut ideea unei plăcuţe mai subţiri şi detaşabile.
O scurtă descriere a altor componentelor folosite
Despre ţările de provenienţa putem preciza că este vorba de un mix de componente alese cu mare grijă şi customizate, atât din Taiwan cât şi din Europa. De exemplu, butucul spate single speed cu frâna torpedo este Velosteel din Cehia, iar cel cu 3 viteze este Shimano Nexus.
Şaua a fost proiectată adaptat mărimii cadrului şi roţilor (mai lungă decât cea a pegasului – 54 cm) împreună cu bară de susţinere pe spate astfel încât să eliminăm inconvenientul întâlnit la Pegas Modern, respectiv ridicarea bicicletei pe roata din spate foarte uşor. Bara de susţinere sissybar a fost de asemenea construită după multe zile de frământări şi măsurători astfel încât să fie potrivită cadrului şi să aibă cât mai multe variante de flexibilitate fără a afecta rezistenţă.
Ghidonul cu coarne lungi este un pic mai scurt decât ne-am propus iniţial din considerente de stabilitate pe şosea (am observat că cele mari te destabilizează uşor la viraje bruşte plus că ocupă mult spaţiu).
Sunt multe de povestit dar lucrurile astea le poţi înţelege cel mai bine la testare. Cei care ne-au onorat cu prezenţa în Herăstrău au înţeles imediat de ce produsul nostru e deosebit. Vă promitem că vom organiza frecvent testări pentru a da posibilitatea câtor mai multe persoane să ne ofere un feedback obiectiv.
Închei prin a preciza din nou că am luat decizia să nu copiem ci să inovăm iar un model cu sa lungă de 20’ îl vom proiecta atunci când vom observa că pragul de vârstă al segmentului nostru de public ţintă va coborî sub 18 ani”
sursa foto: freerider.ro