FOTBAL  »  Superliga  »  CANTONAMENTE

CORESPONDENȚĂ GSP DIN ANTALYA Schengen vs Non-UE » Românii au spus „adio” cozilor în trafic la vama cu bulgarii, dar se reîntâlnesc cu corvoada când dau de Turcia

Fotomontaj Daiana Păduraru
Fotomontaj Daiana Păduraru

Articol de , - Publicat vineri, 03 ianuarie 2025 09:23 / Actualizat vineri, 03 ianuarie 2025 09:23

Aderarea României la spațiul Schengen a oferit deja o facilitate, s-au eliminat cozile la vama Giurgiu/Ruse, de exemplu. Totuși, conaționalii dau de greu când trec vama în Turcia, unde timpul de așteptare este de la o oră în sus, chiar și într-o zi banală

Probabil, vă aduceți aminte de cozile de la Vama Giurgiu/Ruse atunci când voiați să treceți punctul de frontieră cel mai apropiat de Capitală în drum spre stațiunile vecinilor, montane sau pe litoral, ori pe calea de acces spre Grecia și Turcia.

Existau și câteva titluri sugestive în media cu multele ore de așteptare, la coadă. Acestea au devenit istorie de la 1 ianuarie 2025, din momentul, oficial, al aderării României la spațiul Schengen.

Adrian Mutu nu vine împreună cu lotul Petrolului în Antalya! Ce traseu are „Briliantul”
LIGA 1
Adrian Mutu nu vine împreună cu lotul Petrolului în Antalya! Ce traseu are „Briliantul”

În drum spre Antalya, spre cantonamentul echipelor românești de la Mediterană, am putut face o comparație între zona Schengen și cea non-UE.

Doar taxa de pod Giurgiu/Ruse plătești, în rest treci imediat

+22 FOTO

Parcurgi repede frontiera cu statul ce-a pătruns în același timp cu România în spațiul Schengen. Un grănicer bulgar, înfrigurat, face semn să treci mai repede. În rest, nu vezi alți oameni, pare o zonă părăsită.

Înainte de a părăsi România trebuie să plătești taxa de pod (15 lei la noi, cu 5 lei mai ieftină când vii dinspre Bulgaria spre România). Fiindcă această taxă nu se poate plăti online. Trebuie să așteptăm sezonul estival să vedem dacă se vor forma cozi... Sau se va rezolva plata online pentru taxa de pod.

De asemenea, trebuie achitată pe mai departe taxa de vignetă pentru Bulgaria. Chiar și pentru tranzitarea țării în decurs de câteva ore. Aproximativ 33 de lei/o săptămână, 69 de lei/o lună. Acestea pot fi procurate online, din România. Nu e de joacă! Sunt multe automobile cu radare mobile pe tot cuprinsul Bulgariei, care controlează dacă ai vigneta în regulă.

Astfel, devine mai lejeră calea de acces către destinații preferate de români, indiferent de sezon, Turcia, Grecia sau stațiunile bulgărești. Și e plin de români ce tranzitează Bulgaria și acum, în primele zile ale lui ianuarie 2025.

În primele luni ale lui 2025 vor exista însă controale aleatorii la frontiere, prin sondaj, au transmis oficialii celor două state vecine.

18ani au trecut de la aderarea României la Uniunea Europeană și până la obținerea "permisului" Schengen

La vama cu Turcia e ca la loto, depinde unde nimerești. Dar de așteptat, aștepți sigur!

Nu același lucru se întâmplă la punctul de frontieră, Hamzabeyli, dintre Bulgaria și Turcia. Ultima nu este membră a Uniunii Europene. Dacă la ieșirea din Bulgaria spre Turcia, prezinți actul de identitate, în practică o formalitate de câteva zeci de secunde, la porțile de acces către Turcia reîncepe calvarul.

Turcii sunt foarte scrupuloși, verifică minuțios actele și riști să treacă o oră pe nesimțite. Și sunt mulți români ce pleacă în Turcia, turism, nu cantonament. Fie la Istanbul, fie în Capadoccia, fie în Antalya pentru o vacanță mai ieftină, în acest sezon.

Și dacă dă năpasta să prinzi și o defecțiune electronică, timpul de așteptare se prelungește încet, dar sigur. Prinzi de la o oră în sus. Poate două.

La cele trei cozi de la intrare în Turcia e ca la loto, una „merge" mai rapid, celălalte două preiau din timpii câștigați de a treia.

Și la revenirea spre casă, dinspre Turcia spre România, via Bulgaria, am văzut mulți conaționali așteptând încolonați la coadă. Printre câinii vagabonzi ce-și fac veacul în zonă. Timpul de așteptare era mai "generos", aveai vreme să recapitulezi tot ceea ce ai făcut de Sărbători.

39de puncte de trecere a frontierei României cu Ungaria, respectiv cu Bulgaria, au fost închise prin Hotărâre de Guvern, de la 1 ianuarie 2025, ca urmare a aderării României la Spaţiul Schengen

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Unii cu leul, alții cu tigrul » Detalii inedite la plecarea FCSB în Antalya: două fețe noi în lot și 5 absenți + Ce versuri și-a scris Adi Șut pe valiză
Superliga
Unii cu leul, alții cu tigrul » Detalii inedite la plecarea FCSB în Antalya: două fețe noi în lot și 5 absenți + Ce versuri și-a scris Adi Șut pe valiză
Puștiul-minune deplasat de FCSB în Antalya: are numai 15 ani și este fiul unui fost jucător de prima ligă
Superliga
Puștiul-minune deplasat de FCSB în Antalya: are numai 15 ani și este fiul unui fost jucător de prima ligă
Feblețea lui Mircea Lucescu a intrat în vizorul celor de la FCSB » Când s-ar putea face mutarea
Superliga
Feblețea lui Mircea Lucescu a intrat în vizorul celor de la FCSB » Când s-ar putea face mutarea

Un nou transfer la FCSB! Gigi Becali, pentru GSP: „Luni dăm banii. Merge în cantonament”

Dinamo a ajuns în Antalya » Din Turcia, „câinii” anunță categoric: „Locul nostru e în play-off!”


Comentarii (6)
Dr.Hoock
Dr.Hoock  •  03 Ianuarie 2025, 19:32
Postat de Vardy.Party. pe 03 Ianuarie 2025, 10:25

multumim Ungaria!!!

Nu-i mulțumești și lui Georgescu? Sau ai uitat când zis ca Schengenul este o închisoare și că România n-are nevoie de așa ceva?

tomitan
tomitan  •  03 Ianuarie 2025, 15:22

In anii '80 lui Jivkov i-a țucat ideea să-i facă slavi pe etnicii turci , Ismail sa devina Ismailov , cine se opunea era expulzat in Turcia. Relatiile s-au racit considerabil , asa ca tirurile turcesti nu mai puteau tranzita Bulgaria spre inima Europei.Atunci a fost momentul in care s-a nascut ideea tranzitului prin Romania , via M.Neagra. Baziasurile ( RO-RO) apoi Eforie& Mangalia faceau la greu Turcia -Romania. Asa ca , rute alternative sunt , mai trebuie sa vină si antreprenori care sa ( re) deschidă linie C-ta - Istanbul .Problema care se pune acum este ,ce antreprenor iti vine tie in România ,ca sa-ti deschida tie linie de Ferry ,când Marcelino a dat ordonanta trenuletul , dupa ce si-a batut joc de banul public impreuna cu amicii liberali.Mai are rost sa mai vorbim de cuibul de vipere din conducerea Admin.Portului C-ta? De sinecuristii corupti , pusi acolo sa sifoneze banul public si sa jecmaneasca cu șpăgi antreprenorii? Vă mai amintiti de jungla din Portul C-ta ce inghitise calea ferata? Noroc cu razboiul din Ucraina , ptr ca acum aveam acolo maimute, papagali ,girafe etc .Toata gradina zoo se muta in Portul C-ta. PS. Doar să avem norocul să ajungem la mâna FMI si UE să forteze guvernul sa privatizeze Portul C-ta , iar acesta sa ajunga in management privat .Atunci o sa avem si noi investitori si rute alternative ca sa nu mai stam la cozi.

mihairatiu
mihairatiu  •  03 Ianuarie 2025, 10:47

Ori sunteți proști, ori tâmpiți?

Vezi toate comentariile (6)
Comentează