Comentarii (174)
Catalynn_21
Catalynn_21  •  09 Iulie 2024, 20:25
Postat de mistergpt pe 09 Iulie 2024, 17:03

Este important să înțelegi că legislația privind sportul diferă de la o țară la alta și că fiecare țară are propriile reguli privind formele juridice ale cluburilor sportive, dar toate respecta directivele primite de la Comisia Europeana. Conform legii sporturilor din Ungaria, cluburile sportive profesioniste trebuie să fie organizate fie ca societăți cu răspundere limitată (SRL), fie ca societăți pe acțiuni (SA) care nu sunt tranzacționate public. Aceasta înseamnă că un club de fotbal organizat ca o asociație fără scop patrimonial nu ar putea juca în prima ligă din Ungaria, dar poate in liga 1 din Romania. Astfel, structura organizatorică trebuie să fie conformă cu specificațiile legii sporturilor pentru a putea participa la competițiile de top. Ungaria a implementat în 2011 o schemă de finanțare de stat aprobată de Comisia Europeană, care permite cluburilor să primească fonduri în baza unor strategii anuale de dezvoltare a infrastructurii sportive și a promovării sportului la nivel de începători. În concluzie, diferențele de reglementare și forma de organizare a cluburilor sportive între țări sunt influențate de legislația locală și de regulamentele internaționale, toate având scopul de a menține integritatea și corectitudinea competițiilor sportive.

Nu sunt deloc la curent cu respectiva directiva UE la care faci referire, asa ca as dori un link ceva unde sa ma pot informa dintr-un sursa oficială. Nu spun ca nu exista, însă, deși în general ma consider un om informat, eu unul nu am găsit-o. Însă doar de dragul discuției, plecăm de la premiza ca există. Păi ce a facut FRF cu aceste clonări, in care ascunde un club public în spatele unor paravane la fel de publice în timp ce sursa de finanțare rămâne aceeași iar mulți primari se cred un fel de ne-a jjijji ai orașului lor, este o “românească” de cea mai joasă factură! Tu așa îți imaginezi ca fotbalul romanesc poate progresa!? Și deși pare retorica, întrebarea o pun la modul cel mai serios!

mistergpt
mistergpt  •  09 Iulie 2024, 17:03
Postat de Catalynn_21 pe 09 Iulie 2024, 16:42

Nicio problemă! Însă hai să îți mai dau un exemplu: știi ca ăștia de la Corvinul joacă cu niște unguri (Paks parcă se numește echipa) în primul tur. Corvinul nu a primit licența de L1 pt ca era de drept public. Ce nu știi însă e ca dacă echipa din Ungaria ar fi fost afiliată FRF nu ar fi fi primit nici ea licența pt L1 deși nu e de drept public! :-))) Cum așa!? Păi pt ca nu este SA sau asociație non profit ci …. SRL !!! :-))) Asta nu face decât să mai arate încă odată cât e de aberant acel articol din legea 69/2000! Eu unul am fost foarte clar: daca se decide sa nu se mai folosească banii publici in sportul profesionist eu sunt de acord! Însă să nu mai existe discriminări în legătură cu “forma de organizare”!

Este important să înțelegi că legislația privind sportul diferă de la o țară la alta și că fiecare țară are propriile reguli privind formele juridice ale cluburilor sportive, dar toate respecta directivele primite de la Comisia Europeana. Conform legii sporturilor din Ungaria, cluburile sportive profesioniste trebuie să fie organizate fie ca societăți cu răspundere limitată (SRL), fie ca societăți pe acțiuni (SA) care nu sunt tranzacționate public. Aceasta înseamnă că un club de fotbal organizat ca o asociație fără scop patrimonial nu ar putea juca în prima ligă din Ungaria, dar poate in liga 1 din Romania. Astfel, structura organizatorică trebuie să fie conformă cu specificațiile legii sporturilor pentru a putea participa la competițiile de top. Ungaria a implementat în 2011 o schemă de finanțare de stat aprobată de Comisia Europeană, care permite cluburilor să primească fonduri în baza unor strategii anuale de dezvoltare a infrastructurii sportive și a promovării sportului la nivel de începători. În concluzie, diferențele de reglementare și forma de organizare a cluburilor sportive între țări sunt influențate de legislația locală și de regulamentele internaționale, toate având scopul de a menține integritatea și corectitudinea competițiilor sportive.

Catalynn_21
Catalynn_21  •  09 Iulie 2024, 16:42
Postat de mistergpt pe 09 Iulie 2024, 13:34

Îți mulțumesc pentru răspuns și pentru oportunitatea de a detalia mai bine subiectul. În anii '90, UEFA a început să recomande ca cluburile de fotbal profesioniste să se transforme în entități comerciale (societăți pe acțiuni) pentru a îmbunătăți transparența și sustenabilitatea financiară. Acestea au fost recomandări, nu obligații, menite să modernizeze structura cluburilor și să le facă mai responsabile din punct de vedere financiar. Scopul a fost de a separa mai clar activitățile sportive de cele comerciale, pentru a atrage investiții și a asigura o gestionare mai eficientă. Dar abia cand am ales sa aderam la UE, s-a transformat in obligatie. Uniunea Europeană impune respectarea anumitor legi și directive care afectează și cluburile de fotbal, cum ar fi reglementările privind ajutorul de stat și concurența. Conform legislației UE, este ilegal ca guvernele să acorde subvenții directe cluburilor de fotbal profesioniste, deoarece acest lucru ar crea concurență neloială și ar încălca principiile pieței libere. Cluburile trebuie să opereze într-un mediu competitiv și să fie gestionate în mod responsabil din punct de vedere financiar. Mulțumesc pentru discuție și sper că aceste clarificări sunt utile.

Nicio problemă! Însă hai să îți mai dau un exemplu: știi ca ăștia de la Corvinul joacă cu niște unguri (Paks parcă se numește echipa) în primul tur. Corvinul nu a primit licența de L1 pt ca era de drept public. Ce nu știi însă e ca dacă echipa din Ungaria ar fi fost afiliată FRF nu ar fi fi primit nici ea licența pt L1 deși nu e de drept public! :-))) Cum așa!? Păi pt ca nu este SA sau asociație non profit ci …. SRL !!! :-))) Asta nu face decât să mai arate încă odată cât e de aberant acel articol din legea 69/2000! Eu unul am fost foarte clar: daca se decide sa nu se mai folosească banii publici in sportul profesionist eu sunt de acord! Însă să nu mai existe discriminări în legătură cu “forma de organizare”!

mistergpt
mistergpt  •  09 Iulie 2024, 13:34
Postat de Catalynn_21 pe 23 Iunie 2024, 17:19

Te-ai îndepărtat de subiect: totul a plecat de la minciuna cum ca UEFA nu permite participarea in competițiile sale a cluburilor de drept public. Acum ca asta s-a dovedit o manipulare grosolană ați schimbat-o ca nu e voie cu bani publici. Alta minciuna pt ca și banii primăriilor tot publici sunt. Dacă nici asta nu a ținut, ați dat-o cu ministerul. Evident ca și asta e tot o minciună pt ca daca respectivul minister clonează clubul așa cum a făcut primăria Pitești cu FC Argeș sau cum intenționa să facă cea din Hunedoara cu Corvinul, totul e perfect atunci, nu!? Cluburile aparținând ministerelor de care spui aparțin într-adevăr Statului Român. Dar cine e de fapt Statul Român!? Într-o democrație cum e cea necesară pt a fi membru UE, Statul e doar o noțiune abstractă și atât. În Qatar însă se poate aplica spusele lui Ludovic al 14 lea cum ca “statul sunt eu”, acel “eu” fiind emirul. La fel in Arabia Saudită unde practic familia regală saudită are statul pe persoană fizică la cel mai propriu mod. Dar la noi cine e Statul!? Ciolacu!? Ciucă!? Iohannis!? Dacă chiar se consideră vreunul dintre ei ca fiind “Statul”, același Stat are mecanisme pt a îndepărta pe cei care fac abuz de funcție oricât de înaltă ar fi ea. Așa ca fii băi serios, oricât ai despica firul în 4 nu poți transforma o minciună în adevăr!

Îți mulțumesc pentru răspuns și pentru oportunitatea de a detalia mai bine subiectul. În anii '90, UEFA a început să recomande ca cluburile de fotbal profesioniste să se transforme în entități comerciale (societăți pe acțiuni) pentru a îmbunătăți transparența și sustenabilitatea financiară. Acestea au fost recomandări, nu obligații, menite să modernizeze structura cluburilor și să le facă mai responsabile din punct de vedere financiar. Scopul a fost de a separa mai clar activitățile sportive de cele comerciale, pentru a atrage investiții și a asigura o gestionare mai eficientă. Dar abia cand am ales sa aderam la UE, s-a transformat in obligatie. Uniunea Europeană impune respectarea anumitor legi și directive care afectează și cluburile de fotbal, cum ar fi reglementările privind ajutorul de stat și concurența. Conform legislației UE, este ilegal ca guvernele să acorde subvenții directe cluburilor de fotbal profesioniste, deoarece acest lucru ar crea concurență neloială și ar încălca principiile pieței libere. Cluburile trebuie să opereze într-un mediu competitiv și să fie gestionate în mod responsabil din punct de vedere financiar. Mulțumesc pentru discuție și sper că aceste clarificări sunt utile.

Florin100
Florin100  •  02 Iulie 2024, 13:43
Postat de mihai_capraru pe 21 Iunie 2024, 20:56

E o gluma sau ce? Cate active ale statului nu s-au vandut la privati? Cum a disparut industria? Unde sunt halele, intreprinderile? Combinatul de la Galati e la indieni acum. Vorbim sa ne aflam in treaba...

BĂ, mm-ule, care ti-ai pus sigla lui Dinamo ca să pară că esti altcineva, nu mai induce lumea în eroare. Tu și jijel, nu doar că stăpâniți tehnica de manipulare a opiniei publice, ați desăvârșit-o! Tu care nu ai ce face la fcsb, ți-ai creat o sumedenie de conturi cu siglele altor echipe si postezi sub nume fals, ca să pară că și alții au aceeași impresie ca si voi. Mi-e milă de voi! Ați ajuns chiar să credeți în minciunile pe care le propagați. Întreprinderile, fabricile, combinatele, etc sunt în patrimoniul Privat al statului și NU în cel Public așa cum insinuați. Bunurile din patrimoniul privat al statului se pot vinde, dar nu si cele din domeniul public pentru care ai nevoie de lege care sa-ti permita să le scoți din patrimoniul public și să le treci în cel privat. Voi, amândoi, știți foarte bine aceste aspecte, dar, aruncați cu minciuni și insinuări pentru naivii care habar nu au de diferență și cască gura și pun botul la manipulările voastre ieftine.

iri_
iri_  •  30 Iunie 2024, 08:41
Postat de mistergpt pe 23 Iunie 2024, 16:05

QSI este o entitate deținută de stat, dar funcționează ca un fond de investiții separat. Este esențial să înțelegem diferența dintre finanțarea directă de către guvern și finanțarea printr-un fond suveran. Dacă guvernul francez ar finanța direct cluburile din Franta și le-ar permite accesul în fotbalul profesionist, ar exista o problemă de conflict de interese și de concurență neloială. UEFA interzice unui proprietar să dețină două sau mai multe cluburi în aceeași competiție pentru a preveni astfel de situații. La fel, în România ar fi problematic dacă cluburile deținute de stat ar participa în fotbalul profesionist. Acest lucru ar putea duce la o situație în care mai multe cluburi din prima ligă ar fi deținute de guvernul României, ceea ce ar încălca regulamentele UEFA. Fondurile suverane, cum ar fi QSI, funcționează autonom și au scopuri comerciale, chiar dacă sunt deținute de stat. Ele investesc în diverse active pentru a obține profit, fără a implica direct guvernul în managementul cluburilor. Diferența esențială este că fondurile suverane sunt entități comerciale separate, iar acest lucru este permis de regulamentele UEFA și FIFA. În concluzie, organizarea finanțării printr-un fond suveran nu este echivalentă cu finanțarea directă de către guvern și este conformă cu regulamentele internaționale care guvernează sportul profesionist.

Cum spuneam, a venit si explicatia, ba pe bune, ne pricepem la orice cand trebuie aparat un parnaias :) Un minister din Qatar controleaza PSG printr-o firma privata, ca si cum ministerul apararii de la noi ar controla Steaua prin Romtehnica, cum se zvonea acu 2 ani...

Dobermannul
Dobermannul  •  24 Iunie 2024, 20:58
Postat de Imyournightmare pe 24 Iunie 2024, 20:24

***,uefa a spus ca noi suntem Steaua,cea din liga 1 si de aia am si primit fix sezonul trecut coef. uefa in plus pentru castigarea cce din 1986,cum o sa primim si sezonul asta. qed.

Vezi ca-l superi si iar scoate bannerul cu "UEFA mafia" si cine stie ce ne penalizeaza aia ca tara.

Imyournightmare
Imyournightmare  •  24 Iunie 2024, 20:24
Postat de Catalynn_21 pe 23 Iunie 2024, 21:04

Le-au scris alți steliști, răspunsul (dureros pt fcsbisti) primit de la biroul de presă al ălora îl găsești ușor online. În loc să veniți cu tot felul de fantasmagorii, aduceți băi actele cu care vă susțineți opiniile, pe povești nu mai da nimeni 2 bani!

***,uefa a spus ca noi suntem Steaua,cea din liga 1 si de aia am si primit fix sezonul trecut coef. uefa in plus pentru castigarea cce din 1986,cum o sa primim si sezonul asta. qed.

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Imyournightmare
Imyournightmare  •  24 Iunie 2024, 20:23
Postat de LockedFree pe 24 Iunie 2024, 14:59

Cateodata, oamenii nu inteleg prea multe cuvinte si ajung doar sa presupuna ca mesajul le-a si penetrat cortexul. Eu vorbeam de Real Madrid, nu de alta echipa. Este unic numele, marca inregistrata. In alta ordine de idei, da, dom'le, sa ii spui lu' nea Gigi sa faca tricouri cu Steaua. Doar sa le scrie Steaua Pipera, Steaua Berceni sau mai stiu eu ce nume de sat de prin jurul capitalei sau de aiurea. NU Steaua Bucuresti. Ai inteles acum?

nu,nu am inteles. eu am spus cum spune si in articol ca jucam cu numele Steaua. si gata,punct,nu mai scriem nimic dupa,de ce am face-o? toti ii spun Steaua si atat.

LockedFree
LockedFree  •  24 Iunie 2024, 14:59
Postat de Imyournightmare pe 21 Iunie 2024, 22:24

ai *** sau te faci? pai in spania este deja real sociedad. este ca si cum ti-ai face tricou cu real si poti sa iti faci fara probleme. asa si noi,o sa jucam cu numele Steaua in europa cum este normal. qed. tu asa spui ca si cum nu ar exista in prima liga din germania,spania sau bulgaria echipe cu acelasi nume. numai in romanistan nu ai voie sa ai 2 echipe cu acelasi nume in 2 ligi diferite care oricum nu au cum sa joace vreodata in aceeasi liga.

Cateodata, oamenii nu inteleg prea multe cuvinte si ajung doar sa presupuna ca mesajul le-a si penetrat cortexul. Eu vorbeam de Real Madrid, nu de alta echipa. Este unic numele, marca inregistrata. In alta ordine de idei, da, dom'le, sa ii spui lu' nea Gigi sa faca tricouri cu Steaua. Doar sa le scrie Steaua Pipera, Steaua Berceni sau mai stiu eu ce nume de sat de prin jurul capitalei sau de aiurea. NU Steaua Bucuresti. Ai inteles acum?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • •••
  • 18
Comentează