Articol de Decebal Rădulescu - Publicat miercuri, 31 martie 2010 00:00
Pentru prima dată în ultima vreme un sponsor al Stelei condiţionează plata către club în funcţie de performanţele echipei
În ultimii ani Steaua a cîştigat bani buni din sponsorizări. Nu e mai puţin adevărat că de-a lungul vremii mai multe branduri importante au ales să întrerupă înţelegerile cu Gigi Becali. Pare că două motive principale stau la baza faptului că Steaua a fost văduvită de bani serioşi din imagine: Gigi Becali şi criza financiară.
Dacă anul trecut, de exemplu, CitiFinancial oferea pe sezon un milion şi jumătate de euro fără să pună condiţii de clasare în Liga 1, acum lucrurile stau cu totul altfel. Banii se oferă mult mai greu. SportingBet, casa de pariuri sportive care sponsorizează Steaua, a încheiat un contract riguros cu echipa din Ghencea. Şi suma e mai mică. Dar cel mai evident este faptul că pentru prima dată o firmă oferă bani Stelei şi în funcţie de performanţă.
Dacă altădată nu se ţinea cont de lucrul acesta, SportingBet a ţinut să specifice în contract că va oferi Stelei suma de 600.000 de euro numai în cazul în care echipa va cîştiga campionatul. Şi grila continuă: în cazul în care echipa termină pînă la locul trei inclusiv, va primi 400.000 de euro, iar pînă la locul zece, trei sute de mii de euro pe sezon.
Becali a refuzat UNICEF
În urmă cu cîţiva ani, mai exact în momentul în care Steaua a pătruns în Liga Campionilor, UNICEF, adică Fondul Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite, a venit la Bucureşti pentru o discuţie cu reprezentanţii Stelei. Voiau ca echipa din Ghencea să poarte pe piept însemnele organizaţiei. Reacţia lui Becali a fost: "Cîţi bani îmi daţi? Dacă nu daţi bani, la revedere!". Era un gest caritabil, pe care şeful Stelei a refuzat să-l facă, dar pentru care FC Barcelona plăteşte bani grei, 1,5 milioane de euro pe sezon. ca să poarte UNICEF pe piept la meciuri.
1,5 milioane de euro a plătit RAFO Oneşti ca sponsor principal al Stelei în sezonul 2006-2007
1 milion de euro a plătit AIR ATLANTIS ca sponsor principal al Stelei în sezonul 2007-2008
1,5 milioane de euro ar fi trebuit să plătească CITIFINANCIAL pentru sezonul 2008-2009. Criza financiară a ajustat însă abrupt înţelegerea