Articol de Andrei Crăiţoiu, Dan Udrea - Publicat luni, 15 iunie 2020 09:06
1.000.000 de euro e valoarea contractului de sponsorizare semnat în plină pandemie de Viitorul cu OMV, compania care a realizat în 2019 cel mai mare profit în România, aproape 750 de milioane de euro.
- În plină pandemie, Viitorul a reușit să atragă lângă echipă un sponsor de calibru. De fapt, cea mai importantă companie care activează pe piața din România: OMV Petrom.
- OMV a devenit partenerul principal al clubului patronat de Gheorghe Hagi, iar prima apariție a sponsorului a fost la conferința susținută de fostul decar al echipei naționale în cursul zilei de sâmbătă.
OMV, contract pe 3 ani cu Viitorul
Colaborarea dintre cele două mari branduri, OMV și Hagi, se întinde pe 3 ani, cu posibilitate de prelungire pentru încă doi, iar suma e una extrem de ridicată. În jur de 1.000.000 de euro va încasa Viitorul în fiecare sezon, adică în jur de 10% din bugetul pe care clubul de la Ovidiu l-a avut în 2019.
Parteneriatul dintre OMV și Viitorul are în vedere inclusiv dezvoltarea Academiei pe care o conduce Hagi.
„Această colaborare vizează creșterea numărului de copii care pot fi antrenați în cadrul Academiei și asigurarea, pentru aceștia, a celor mai bune condiții de pregătire, la standarde internaționale. Acestea includ: bază de antrenament adecvată, programe de antrenament dezvoltate în parteneriat cu cluburi internaționale reputate, echipamente și programe de nutriție, precum și asigurări medicale"
- reprezentanții OMV Petrom
0,1% din profitul OMV pe 2019
OMV Petrom este o companie cu cifre realmente incredibile. Raportul fiscal pe 2019, depus la Ministerul Finanțelor, arată că veniturile totale pe anul trecut au trecut de 4,5 miliarde de euro, în vreme ce profitul net realizat se apropie de 750 de milioane de euro! Societatea avea la 31 decembrie 2019 aproape 12.000 de angajați. Practic, ceea ce va oferi OMV către Viitorul într-un an, adică 1 milion de euro, reprezintă numai 0,1% din profitul realizat anul trecut!
Sponsorul, motivul pentru care Viitorul s-a râzgândit
În momentul în care campionatul a fost suspendat, la jumătatea lunii martie, Viitorul a fost primul club care a solicitat ca actualul sezon să fie înghețat și să nu se mai joace nimic din ultimele etape. Ulterior, în luna mai, Gică Popescu a susținut că „între timp a apărut ceva și poziția noastră e că vrem să jucăm. O să vedeți la prima etapă de ce avem o altă poziție acum". Semnarea parteneriatului cu OMV a schimbat optica Viitorului.
„Academia de Fotbal Gheorghe Hagi reprezintă şi un proiect social și de educație în care sunt angrenaţi peste 200 de copii sportivi. Este un mediu sănătos pentru orice copil, care beneficiază la Academie de toate pârghiile pentru a-şi dezvolta şi modela latura umană: disciplină, politeţe, organizare, socializare, comportament în grup, lucru în echipă" - Reacție a conducerii OMV Petrom pentru Gazeta Sporturilor
8 sponsoriare Viitorul în acest moment: OMV Petrom, Pepsi, BRD, Auchan, Man, Herbalife, Holsten, HelpNet
1,4 milioane de euroa produs Viitorul în 2019 din publicitate și sponsorizări
Doar FCSB primește mai mulți bani!
Contractul semnat de Viitorul cu OMV Petrom e al doilea cel mai mare din perspectiva sumei pe care un club de Liga 1 o primește de la sponsorul principal. Doar FCSB, în parteneriatul cu City Insurance, are prevăzută o sumă mai mare, 1,5 milioane de euro pe an, dar și aceasta e condiționată de câștigarea titlului și de prezența într-o grupă europeană.
În rest, chiar și Craiova și CFR au contracte sub cel realizat de Viitorul. Craiova primește 800.000 de euro de la Betano, iar CFR ia în jur de 700.000 de euro pe an de la NTT Data.
Sepsi surclasează toată Liga 1
- Surprinzător, clubul care a bifat cele mai mari încasări din publicitate și sponsorizări pe parcursul anului 2019 e Sepsi.
- Gruparea din Sf. Gheorghe a atras nu mai puțin de 4,5 milioane de euro din aceste surse de venit. De peste 3 ori mai mult decât suma anunțată de Viitorul.
Lista firmelor care sunt sponsorii lui Sepsi şi care şi-au făcut publicitate pe tricouri, pe marginea terenului sau pe panourile de la conferinţele de presă e una impresionantă. Multe dintre aceste societăţi sunt cu acționariat din Ungaria, în frunte cu OTP Bank, dar şi cu benzinăriile MOL. În afara acestora mai există Gyermelyi, Dioszegy (firma patronului Laszlo Dioszegy), Duna Aszfalt, Belfry, Depo Trio Impex, City Slo, Aluco, Ariadne Impex şi Ready Garment Technology Romania.
Citește și alte știri despre Viitorul:
Cine l-a nemulțumit pe Gică Hagi: „Nu vreau doar o fază sau două pe meci”
Presa internațională vuiește după ce România - Kosovo a fost abandonat: „Haos!”