Articol de Viorel Tudorache - Publicat marti, 20 iulie 2010 00:00
Firma lui Horaţiu Nicolau oferă 9 milioane de euro pe 3 ani pentru inelele publicitare de pe stadioanele Ligii I
Platforma Dolce a Romtelecomului ar intenţiona să participe la viitoarea licitaţie pentru transmiterea partidelor din prima ligă, începînd cu sezonul 2011-2012. Ar viza asocierea cu pachetul publicitar al lui Nicolau spre a rezulta o ofertă mai consistentă
Propunere-surpriză făcută ieri în Adunarea Generală a LPF de omul de afaceri Horaţiu Nicolau, ex-patronul Telesportului: 9 milioane de euro pe 3 ani promise cluburilor din Liga I pentru cedarea la pachet a drepturilor de pe inelele publicitare din jurul terenurilor! Adică 3 milioane de euro pe sezon!
De trei ori mai mulţi bani
Oferta ar urma să intre în vigoare din 2011-2012, cînd expiră majoritatea contractelor individuale aflate în derulare. În momentul de faţă, SEG, firma care se ocupă şi cu marketingul de la FRF, şi ISM, fosta companie a fraţilor Becali, îşi împart parteneriatele cu echipele din prima ligă.
Acum, pentru spaţiile cedate sponsorilor pe marginea gazonului, fiecare club încasează circa 60.000 de euro. Varianta oferită de societatea lui Nicolau, HN Sport, le-ar asigura în jur de 170.000 de euro pe campionat, aproape triplu faţă de ce se plăteşte în prezent. Iar suma ar putea fi mai consistentă dacă în cursă apar şi alţi concurenţi. Bunăoară, Cristi Iancu, manager la SEG, admite că "o să facem şi noi o ofertă, dacă va fi cazul şi cînd vom avea dialog".
Intrare la Dragomir
Surse din piaţă susţin că mutarea e, de fapt, un început al luptei pentru drepturile TV. Actualul contract, 34 milioane euro pe an, expiră în vara lui 2011. Licitaţia pentru următoarele sezoane ar putea să aibă loc în această toamnă.
Cei de la Dolce ar intenţiona să lanseze un canal de sport şi ar viza deja un parteneriat cu Nicolau, un apropiat al şefului Ligii, Dumitru Dragomir. Ţinta: la momentul ofertei pentru drepturile TV, să se prezinte şi cu avantajul unui contract suplimentar pentru inelele publicitare, posibil argument decisiv în cadrul licitaţiei.
"Cred că sponsorii importanţi pot fi atraşi mai uşor dacă le asiguri exclusivitate pe toate cele 18 stadioane, unde să ştie că nu mai apar şi brandurile concurente"
Horaţiu Nicolau, patron HN Sport
"Sumele care se plătesc acum pentru spaţiile de pe inelele publicitare reprezintă o bătaie de joc"
Dumitru Dragomir, preşedinte LPF
Firma lui Horaţiu Nicolau oferă 9 milioane de euro pe 3 ani pentru inelele publicitare de pe stadioanele Ligii I
Platforma Dolce a Romtelecomului ar intenţiona să participe la viitoarea licitaţie pentru transmiterea partidelor din prima ligă, începînd cu sezonul 2011-2012. Ar viza asocierea cu pachetul publicitar al lui Nicolau spre a rezulta o ofertă mai consistentă
Propunere-surpriză făcută ieri în Adunarea Generală a LPF de omul de afaceri Horaţiu Nicolau, ex-patronul Telesportului: 9 milioane de euro pe 3 ani promise cluburilor din Liga I pentru cedarea la pachet a drepturilor de pe inelele publicitare din jurul terenurilor! Adică 3 milioane de euro pe sezon!
De trei ori mai mulţi bani
Oferta ar urma să intre în vigoare din 2011-2012, cînd expiră majoritatea contractelor individuale aflate în derulare. În momentul de faţă, SEG, firma care se ocupă şi cu marketingul de la FRF, şi ISM, fosta companie a fraţilor Becali, îşi împart parteneriatele cu echipele din prima ligă.
Acum, pentru spaţiile cedate sponsorilor pe marginea gazonului, fiecare club încasează circa 60.000 de euro. Varianta oferită de societatea lui Nicolau, HN Sport, le-ar asigura în jur de 170.000 de euro pe campionat, aproape triplu faţă de ce se plăteşte în prezent. Iar suma ar putea fi mai consistentă dacă în cursă apar şi alţi concurenţi. Bunăoară, Cristi Iancu, manager la SEG, admite că "o să facem şi noi o ofertă, dacă va fi cazul şi cînd vom avea dialog".
Intrare la Dragomir
Surse din piaţă susţin că mutarea e, de fapt, un început al luptei pentru drepturile TV. Actualul contract, 34 milioane euro pe an, expiră în vara lui 2011. Licitaţia pentru următoarele sezoane ar putea să aibă loc în această toamnă.
Cei de la Dolce ar intenţiona să lanseze un canal de sport şi ar viza deja un parteneriat cu Nicolau, un apropiat al şefului Ligii, Dumitru Dragomir. Ţinta: la momentul ofertei pentru drepturile TV, să se prezinte şi cu avantajul unui contract suplimentar pentru inelele publicitare, posibil argument decisiv în cadrul licitaţiei.
"Cred că sponsorii importanţi pot fi atraşi mai uşor dacă le asiguri exclusivitate pe toate cele 18 stadioane, unde să ştie că nu mai apar şi brandurile concurente"
Horaţiu Nicolau, patron HN Sport
"Sumele care se plătesc acum pentru spaţiile de pe inelele publicitare reprezintă o bătaie de joc"
Dumitru Dragomir, preşedinte LPF