Articol de Daniel Scorpie - Publicat joi, 05 octombrie 2023 18:30 / Actualizat joi, 05 octombrie 2023 18:31
Arabia Saudită va plăti clubului AS Roma 25 de milioane de euro în total, pe doi ani, pentru a face reclamă pe tricouri la Riyadh Season, unul din cele mai importante festivaluri de divertisment din lume. Tocmai Riyadh e însă principalul rival al Cetății Eterne pentru a găzdui Expo 2030!
Saudiții se extind în Europa și profită de orice oportunitate pentru a-și face reclamă și a investi pentru a-și promova interesele. Ultima mutare s-a produs în Serie A.
AS Roma, club cu patron american, ce a semnat un supercontract de sponsorizare, cel mai mare din istoria grupării capitoline! „Giallorossii" vor primi câte 12,5 milioane de euro pentru fiecare din următoarele două sezoane, cel în curs și 2024-2025, după cum anunță Gazzeta dello Sport.
În schimb, jucătorii Romei vor purta pe tricouri înscrisul Riyadh Season, unul din cele mai importante festivaluri de distracție din lume. Acest acord a fost deja vehement contestat de primarul Romei, Roberto Gualtieri, și criticat de oameni din lumea politică din Italia.
Scandal în Italia provocat de cel mai mare contract de sponsorizare din istoria lui AS Roma
Motivul? Roma se luptă cu Riyadh și cu Busan (Coreea de Sud) pentru a primi organizarea Expo 2030, un eveniment care are un impact asupra economiei orașului de 10 miliarde de euro! Ori saudiții ar finanța un rival la găzduirea Expo 2030, decizia finală urmând a fi luată în această toamnă.
Votul celor 180 de țări care au aderat la „Bureau International des Exposition" se va efectua pe pe 28 noiembrie 2023. Roma ar fi ajuns o înțelegere cu Busan pentru o susținere reciprocă într-un eventual tur secund al alegerilor contra Riyadhului.
Galtieri: „Va fi o luptă între David și Goliat”
Primarul Romei a reacționat indignat și a declarat că „atunci chiar că se tem serios de noi. Noi suntem David, iar ei Goliat, cum o demonstrează capacitatea de a cheltui și a face o sponsorizare pentru AS Roma. Dar ne vom bate până la sfârșit fără frică și de fiecare dată, cum ne învață povestirile din Biblie, lucrurile se pot întâmpla diferit față de pronosticuri".
Contract mai tare decât Fly Emirates!
Până la saudiți, clubul patronat de un american fusese sponsorizat de Qatar Airways, care a plătit 30 de milioane de euro în trei ani. Riyadh Season va înlocui pe tricoul giallorosso acronimul SPQR (Senatul și Poporul Romei), un tribut pentru oraș în absența unui sponsor oficial, și se va afla pe tricourile echipei lui Mourinho simultan cu logo-ul candidaturii capitalei Italiei pentru Expo 2030.
Tricoul giallorosso este unic, sinonimul celor de la AS Roma în întreaga lume. Și mai este și o mândrie ca Riyadh Season să fie asociată începând de azi cu un brand puternic
- Turki Alalshikh, președintele Autorității Generale pentru distracție din Arabia Saudítă
Citește mai multe știri din fotbalul internațional:
Presa din Scoția, prima reacție despre jocul făcut de Ianis Hagi + Nota după Rangers - Dundee
Mutare-șoc în tenis: Novak Djokovic va fi antrenat de fostul lui mare rival!