Articol de Valentin Damian - Publicat joi, 12 septembrie 2013 00:00 / Actualizat miercuri, 11 septembrie 2013 20:53
Industria auto continuă să arate maşini electrice, care rămîn însă în continuare o soluţie doar pentru viitor din cauza preţului mare şi a autonomiei scăzute. Infrastructura aproape inexistentă contează şi ea decisiv
Salonul Auto de la Frankfurt va începe astăzi, primele două zile fiind rezervate reprezentanţilor media, care au putut vedea 70 de premiere mondiale! Ca şi la ultimele saloane, mesajul de la Frankfurt este unul electric. Paşii sînt în continuare mici pentru că în continuare autonomia acestora este scăzută, bateriile ocupă mult spaţiu, iar preţul acestor maşini este foarte mare.
Mazda 3
Maşina va fi lansată în România la începutul lui octombrie. Preţul de pornire va fi de 14.990 euro (TVA inclus) pentru ambele variante de caroserii: hatchback şi sedan. Cea mai populară Mazda 3 ar putea fi versiunea Challenge, în echiparea cu un motor 1.5 litri, benzină, 100 CP care va costa 16.690 euro (TVA inclus)
Porsche 918 Spyder
Producţia va începe în următoarele 18 luni şi se vor fabrica 918 exemplare. Va fi un hipercar de 1.634 de kilograme care poate să accelereze de la 0 la 300 km/h în 22 de secunde, performanţă demnă de un McLaren! 918 Spyder poate ajunge la 200 km/h în 7,7 secunde, iar la 100 km/h în doar 2,8 secunde!
Ford Mondeo Vignale
Este un concept deocamdată, dar din 2015 va fi versiunea îmbunătăţită a noii generaţii de Mondeo. Practic va fi o linie exclusivistă, peste nivelul Titanium, cea mai bună echipare din acest moment. Ford va încerca să atragă o parte din clienţii din zona premium a acestui segment.
BMW i3
Este primul automobil din lume conceput de la zero pentru a furniza mobilitate exclusiv electrică. Motorul electric dezvoltă 170 CP care sînt asiguraţi de un pachet de baterii litiu-ion. Autonomia reală este de 130-160 kilometri, dar poate fi extinsă la 300 de kilometri. Producţia va începe în 2014 şi va costa 125.000 euro (TVA inclus).