SPORTURI  »  AUTO  »  MP AL GERMANIEI

Blatul din cască » Alonso a cîştigat la Hockenheim cu ajutorul coechipierului Massa

Articol de - Publicat luni, 26 iulie 2010 00:00

Pentru că Massa nu mai are şanse să cîştige titlul mondial, brazilianul a fost nevoit să cedeze prima poziţie lui Alonso, coechipierul său, după un mesaj codat primit în timpul cursei


Hockenheim, fief-ul celor 6 piloţi germani prezenţi pe acest circuit ieri după-amiază, trebuia să fie o afacere naţională pentru Grand Prix-ul Germaniei. Ferrari, care, în sfîrşit, şi-a făcut cele mai bune reglaje la cele două monoposturi, a anunţat revirimentul încă din calificările de sîmbătă, atunci cînd Alonso şi Massa au terminat în coasta lui Vettel (Red Bull), cel care obţinuse pole-position-ul.

Piloţii scuderiei italiene au atacat chiar la startul cursei. Vettel, cu "grija" Alonso în oglinda retrovizoare, n-a mai fost atent la Massa. Brazilianul şi-a văzut de treabă şi a atacat pe exterior, instalîndu-se în fruntea cursei. Vettel, pînă să se dezmeticească bine, i-a cedat poziţia a doua lui Alonso.

Nu era totul sfîrşit pentru Vettel. Şi opririle la boxe au rolul lor, extrem de important la Hockenheim, unde piloţii au ales să alerge cu pneuri supersoft, cauciucuri foarte moi şi care nu rezistă mult. Asta însemna multe opriri şi prilej pentru echipele de mecanici să doboare noi recorduri privind timpii pentru schimbarea celor 4 cauciucuri. Cei de la Red Bull au oprit cronometrul la numai 3 secunde. Incredibil!

Rocada aranjată
La jumătatea cursei, Massa îşi menţinea prima poziţie, două secunde fiind  diferenţa între el şi Alonso. Dublă Ferrari? Aur pentru scuderia italiană! Pentru echipa "căluţului cabrat" ideală era victoria lui Alonso, mult mai aproape de liderul Hamilton în clasamentul piloţilor. Urma Felipe Massa să primească în cască ordinul s-o lase mai moale pentru Fernando Alonso?

Cert este că diferenţa a început să se micşoreze, Alonso înregistrînd cel mai rapid tur de pistă. Se va face rocada?

Mesajul către Massa: "Sorry!"
S-a produs cu 17 tururi înainte de final. Nu înainte ca Massa să primească în cască o informaţie: "Alonso e mai rapid decît tine. Recepţionezi mesajul?" Felipe n-a răspuns. Poate era parola sau brazilianul şi-a dat acordul tacit pentru că la următorul viraj, Alonso a trecut pe primul loc.

Şi n-a mai existat nici o luptă între cei doi deoarece spaniolul a luat un avans considerabil. Massa îşi făcuse treaba pentru Ferrari şi toată lumea era mulţumită. "Sorry", a auzit în cele din urmă pilotul brazilian  în cască. Misiunea sa nu se terminase încă. Avea de apărat cele 3 secunde care-l despărţeau de Vettel. Acum, "dubla" pentru Ferrari era importantă. Vettel forţa în continuare, dar istoria cursei fusese scrisă deja. Dublă Ferrari!


24 de milioane de euro se spune că ar fi salariul anual al  lui Fernando Alonso la Ferrari, cel mai mare din Formula 1

2 este cifra victoriilor obţinute de Fernando Alonso în acest sezon (MP Bahrain şi MP Germania)

2 este numărul "dublelor" obţinute de Ferrari în 2010 ( MP Bahrain şi MP Germania), ordinea fiind aceeaşi, Alonso, urmat de Massa


"Dacă Fernando va avea şanse pentru titlul de campion mondial, îl voi ajuta", declara Felipe Massa, înainte de cursa de la Hockenheim


Clasament cursă

1. Alonso    1:28:38.866    25p
2. Massa    + 4.196    18p
3. Vettel    + 5.121    15p
4. Hamilton    + 26.896    12p
5. Button    + 29.482    10p
6. Webber    + 43.606    8p
7. Kubica    + o tură    6p
8. Rosberg    + o tură    4p
9. M. Schumacher    + o tură    2 p
10. Petrov    + o tură    1 p
Clasaţi: Kobayashi, Barrichello, Hulkenberg, De la Rosa, Alguersuari, Liuzii, Sutil, Glock, Senna
Abandonuri: Kovalainen, Di Grassi, Yamamoto, Trulli, Buemi


Clasament piloţi

1. Hamilton    157 p
2. Button    143 p
3. Vettel    136 p
4. Webber    123 p
5. Alonso    123 p
6. Rosberg    94 p
7. Kubica    89 p
8. Massa    85 p


Clasament echipe

1. McLaren    300 p
2. Red Bull    272 p
3. Ferrari    208 p
4. Mercedes    132 p
5. Renault    96 p
6. Force India    47 p
7. Williams    31 p
8. Sauber    15 p

Pentru că Massa nu mai are şanse să cîştige titlul mondial, brazilianul a fost nevoit să cedeze prima poziţie lui Alonso, coechipierul său, după un mesaj codat primit în timpul cursei

Hockenheim, fief-ul celor 6 piloţi germani prezenţi pe acest circuit ieri după-amiază, trebuia să fie o afacere naţională pentru Grand Prix-ul Germaniei. Ferrari, care, în sfîrşit, şi-a făcut cele mai bune reglaje la cele două monoposturi, a anunţat revirimentul încă din calificările de sîmbătă, atunci cînd Alonso şi Massa au terminat în coasta lui Vettel (Red Bull), cel care obţinuse pole-position-ul.

Piloţii scuderiei italiene au atacat chiar la startul cursei. Vettel, cu "grija" Alonso în oglinda retrovizoare, n-a mai fost atent la Massa. Brazilianul şi-a văzut de treabă şi a atacat pe exterior, instalîndu-se în fruntea cursei. Vettel, pînă să se dezmeticească bine, i-a cedat poziţia a doua lui Alonso.

Nu era totul sfîrşit pentru Vettel. Şi opririle la boxe au rolul lor, extrem de important la Hockenheim, unde piloţii au ales să alerge cu pneuri supersoft, cauciucuri foarte moi şi care nu rezistă mult. Asta însemna multe opriri şi prilej pentru echipele de mecanici să doboare noi recorduri privind timpii pentru schimbarea celor 4 cauciucuri. Cei de la Red Bull au oprit cronometrul la numai 3 secunde. Incredibil!

Rocada aranjată
La jumătatea cursei, Massa îşi menţinea prima poziţie, două secunde fiind  diferenţa între el şi Alonso. Dublă Ferrari? Aur pentru scuderia italiană! Pentru echipa "căluţului cabrat" ideală era victoria lui Alonso, mult mai aproape de liderul Hamilton în clasamentul piloţilor. Urma Felipe Massa să primească în cască ordinul s-o lase mai moale pentru Fernando Alonso?

Cert este că diferenţa a început să se micşoreze, Alonso înregistrînd cel mai rapid tur de pistă. Se va face rocada?

Mesajul către Massa: "Sorry!"
S-a produs cu 17 tururi înainte de final. Nu înainte ca Massa să primească în cască o informaţie: "Alonso e mai rapid decît tine. Recepţionezi mesajul?" Felipe n-a răspuns. Poate era parola sau brazilianul şi-a dat acordul tacit pentru că la următorul viraj, Alonso a trecut pe primul loc.

Şi n-a mai existat nici o luptă între cei doi deoarece spaniolul a luat un avans considerabil. Massa îşi făcuse treaba pentru Ferrari şi toată lumea era mulţumită. "Sorry", a auzit în cele din urmă pilotul brazilian  în cască. Misiunea sa nu se terminase încă. Avea de apărat cele 3 secunde care-l despărţeau de Vettel. Acum, "dubla" pentru Ferrari era importantă. Vettel forţa în continuare, dar istoria cursei fusese scrisă deja. Dublă Ferrari!

24 de milioane de euro se spune că ar fi salariul anual al  lui Fernando Alonso la Ferrari, cel mai mare din Formula 1

2 este cifra victoriilor obţinute de Fernando Alonso în acest sezon (MP Bahrain şi MP Germania)

2 este numărul "dublelor" obţinute de Ferrari în 2010 ( MP Bahrain şi MP Germania), ordinea fiind aceeaşi, Alonso, urmat de Massa

"Dacă Fernando va avea şanse pentru titlul de campion mondial, îl voi ajuta", declara Felipe Massa, înainte de cursa de la Hockenheim

Clasament cursă

1. Alonso    1:28:38.866    25p
2. Massa    + 4.196    18p
3. Vettel    + 5.121    15p
4. Hamilton    + 26.896    12p
5. Button    + 29.482    10p
6. Webber    + 43.606    8p
7. Kubica    + o tură    6p
8. Rosberg    + o tură    4p
9. M. Schumacher    + o tură    2 p
10. Petrov    + o tură    1 p
Clasaţi: Kobayashi, Barrichello, Hulkenberg, De la Rosa, Alguersuari, Liuzii, Sutil, Glock, Senna
Abandonuri: Kovalainen, Di Grassi, Yamamoto, Trulli, Buemi

Clasament piloţi

1. Hamilton    157 p
2. Button    143 p
3. Vettel    136 p
4. Webber    123 p
5. Alonso    123 p
6. Rosberg    94 p
7. Kubica    89 p
8. Massa    85 p

Clasament echipe

1. McLaren    300 p
2. Red Bull    272 p
3. Ferrari    208 p
4. Mercedes    132 p
5. Renault    96 p
6. Force India    47 p
7. Williams    31 p
8. Sauber    15 p

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Diverse
Arena-OZN din România prinde contur! Imagini spectaculoase cu obiectivul de 25 de milioane de euro
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
Nationala
Oaspete de seamă la România - Kosovo » Va intona „Deșteaptă-te, române!” în fața a 50.000 de spectatori
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”
Nationala
A marcat pentru România U20, apoi a făcut tărăboi la interviu: „Nu-mi vine să cred prin ce trec! Antrenorul nu mă ia în considerare”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (4)
plosnita1
plosnita1  •  01 August 2010, 13:00
Postat de pe 01 Ianuarie 1970, 02:00

felipes22, pune tata mana pe carte ca nu iti face nici un rau.

dubfire77
dubfire77  •  26 Iulie 2010, 03:06

deja au fost penalizati pecuniar, sper sa se ia si alte masuri

qwertt
qwertt  •  26 Iulie 2010, 02:20

Iar au inceput astia blaturile, exact cum l-au facut pe Schumacher campion. Niste blatisti. Ar trebui penalizati.

Vezi toate comentariile (4)
Comentează