Articol de Valentin Damian - Publicat luni, 26 iulie 2010 00:00
Pentru că Massa nu mai are şanse să cîştige titlul mondial, brazilianul a fost nevoit să cedeze prima poziţie lui Alonso, coechipierul său, după un mesaj codat primit în timpul cursei
Hockenheim, fief-ul celor 6 piloţi germani prezenţi pe acest circuit ieri după-amiază, trebuia să fie o afacere naţională pentru Grand Prix-ul Germaniei. Ferrari, care, în sfîrşit, şi-a făcut cele mai bune reglaje la cele două monoposturi, a anunţat revirimentul încă din calificările de sîmbătă, atunci cînd Alonso şi Massa au terminat în coasta lui Vettel (Red Bull), cel care obţinuse pole-position-ul.
Piloţii scuderiei italiene au atacat chiar la startul cursei. Vettel, cu "grija" Alonso în oglinda retrovizoare, n-a mai fost atent la Massa. Brazilianul şi-a văzut de treabă şi a atacat pe exterior, instalîndu-se în fruntea cursei. Vettel, pînă să se dezmeticească bine, i-a cedat poziţia a doua lui Alonso.
Nu era totul sfîrşit pentru Vettel. Şi opririle la boxe au rolul lor, extrem de important la Hockenheim, unde piloţii au ales să alerge cu pneuri supersoft, cauciucuri foarte moi şi care nu rezistă mult. Asta însemna multe opriri şi prilej pentru echipele de mecanici să doboare noi recorduri privind timpii pentru schimbarea celor 4 cauciucuri. Cei de la Red Bull au oprit cronometrul la numai 3 secunde. Incredibil!
Rocada aranjată
La jumătatea cursei, Massa îşi menţinea prima poziţie, două secunde fiind diferenţa între el şi Alonso. Dublă Ferrari? Aur pentru scuderia italiană! Pentru echipa "căluţului cabrat" ideală era victoria lui Alonso, mult mai aproape de liderul Hamilton în clasamentul piloţilor. Urma Felipe Massa să primească în cască ordinul s-o lase mai moale pentru Fernando Alonso?
Cert este că diferenţa a început să se micşoreze, Alonso înregistrînd cel mai rapid tur de pistă. Se va face rocada?
Mesajul către Massa: "Sorry!"
S-a produs cu 17 tururi înainte de final. Nu înainte ca Massa să primească în cască o informaţie: "Alonso e mai rapid decît tine. Recepţionezi mesajul?" Felipe n-a răspuns. Poate era parola sau brazilianul şi-a dat acordul tacit pentru că la următorul viraj, Alonso a trecut pe primul loc.
Şi n-a mai existat nici o luptă între cei doi deoarece spaniolul a luat un avans considerabil. Massa îşi făcuse treaba pentru Ferrari şi toată lumea era mulţumită. "Sorry", a auzit în cele din urmă pilotul brazilian în cască. Misiunea sa nu se terminase încă. Avea de apărat cele 3 secunde care-l despărţeau de Vettel. Acum, "dubla" pentru Ferrari era importantă. Vettel forţa în continuare, dar istoria cursei fusese scrisă deja. Dublă Ferrari!
24 de milioane de euro se spune că ar fi salariul anual al lui Fernando Alonso la Ferrari, cel mai mare din Formula 1
2 este cifra victoriilor obţinute de Fernando Alonso în acest sezon (MP Bahrain şi MP Germania)
2 este numărul "dublelor" obţinute de Ferrari în 2010 ( MP Bahrain şi MP Germania), ordinea fiind aceeaşi, Alonso, urmat de Massa
"Dacă Fernando va avea şanse pentru titlul de campion mondial, îl voi ajuta", declara Felipe Massa, înainte de cursa de la Hockenheim
Clasament cursă
1. Alonso 1:28:38.866 25p
2. Massa + 4.196 18p
3. Vettel + 5.121 15p
4. Hamilton + 26.896 12p
5. Button + 29.482 10p
6. Webber + 43.606 8p
7. Kubica + o tură 6p
8. Rosberg + o tură 4p
9. M. Schumacher + o tură 2 p
10. Petrov + o tură 1 p
Clasaţi: Kobayashi, Barrichello, Hulkenberg, De la Rosa, Alguersuari, Liuzii, Sutil, Glock, Senna
Abandonuri: Kovalainen, Di Grassi, Yamamoto, Trulli, Buemi
Clasament piloţi
1. Hamilton 157 p
2. Button 143 p
3. Vettel 136 p
4. Webber 123 p
5. Alonso 123 p
6. Rosberg 94 p
7. Kubica 89 p
8. Massa 85 p
Clasament echipe
1. McLaren 300 p
2. Red Bull 272 p
3. Ferrari 208 p
4. Mercedes 132 p
5. Renault 96 p
6. Force India 47 p
7. Williams 31 p
8. Sauber 15 p
Pentru că Massa nu mai are şanse să cîştige titlul mondial, brazilianul a fost nevoit să cedeze prima poziţie lui Alonso, coechipierul său, după un mesaj codat primit în timpul cursei
Hockenheim, fief-ul celor 6 piloţi germani prezenţi pe acest circuit ieri după-amiază, trebuia să fie o afacere naţională pentru Grand Prix-ul Germaniei. Ferrari, care, în sfîrşit, şi-a făcut cele mai bune reglaje la cele două monoposturi, a anunţat revirimentul încă din calificările de sîmbătă, atunci cînd Alonso şi Massa au terminat în coasta lui Vettel (Red Bull), cel care obţinuse pole-position-ul.
Piloţii scuderiei italiene au atacat chiar la startul cursei. Vettel, cu "grija" Alonso în oglinda retrovizoare, n-a mai fost atent la Massa. Brazilianul şi-a văzut de treabă şi a atacat pe exterior, instalîndu-se în fruntea cursei. Vettel, pînă să se dezmeticească bine, i-a cedat poziţia a doua lui Alonso.
Nu era totul sfîrşit pentru Vettel. Şi opririle la boxe au rolul lor, extrem de important la Hockenheim, unde piloţii au ales să alerge cu pneuri supersoft, cauciucuri foarte moi şi care nu rezistă mult. Asta însemna multe opriri şi prilej pentru echipele de mecanici să doboare noi recorduri privind timpii pentru schimbarea celor 4 cauciucuri. Cei de la Red Bull au oprit cronometrul la numai 3 secunde. Incredibil!
Rocada aranjată
La jumătatea cursei, Massa îşi menţinea prima poziţie, două secunde fiind diferenţa între el şi Alonso. Dublă Ferrari? Aur pentru scuderia italiană! Pentru echipa "căluţului cabrat" ideală era victoria lui Alonso, mult mai aproape de liderul Hamilton în clasamentul piloţilor. Urma Felipe Massa să primească în cască ordinul s-o lase mai moale pentru Fernando Alonso?
Cert este că diferenţa a început să se micşoreze, Alonso înregistrînd cel mai rapid tur de pistă. Se va face rocada?
Mesajul către Massa: "Sorry!"
S-a produs cu 17 tururi înainte de final. Nu înainte ca Massa să primească în cască o informaţie: "Alonso e mai rapid decît tine. Recepţionezi mesajul?" Felipe n-a răspuns. Poate era parola sau brazilianul şi-a dat acordul tacit pentru că la următorul viraj, Alonso a trecut pe primul loc.
Şi n-a mai existat nici o luptă între cei doi deoarece spaniolul a luat un avans considerabil. Massa îşi făcuse treaba pentru Ferrari şi toată lumea era mulţumită. "Sorry", a auzit în cele din urmă pilotul brazilian în cască. Misiunea sa nu se terminase încă. Avea de apărat cele 3 secunde care-l despărţeau de Vettel. Acum, "dubla" pentru Ferrari era importantă. Vettel forţa în continuare, dar istoria cursei fusese scrisă deja. Dublă Ferrari!
24 de milioane de euro se spune că ar fi salariul anual al lui Fernando Alonso la Ferrari, cel mai mare din Formula 1
2 este cifra victoriilor obţinute de Fernando Alonso în acest sezon (MP Bahrain şi MP Germania)
2 este numărul "dublelor" obţinute de Ferrari în 2010 ( MP Bahrain şi MP Germania), ordinea fiind aceeaşi, Alonso, urmat de Massa
"Dacă Fernando va avea şanse pentru titlul de campion mondial, îl voi ajuta", declara Felipe Massa, înainte de cursa de la Hockenheim
Clasament cursă
1. Alonso 1:28:38.866 25p
2. Massa + 4.196 18p
3. Vettel + 5.121 15p
4. Hamilton + 26.896 12p
5. Button + 29.482 10p
6. Webber + 43.606 8p
7. Kubica + o tură 6p
8. Rosberg + o tură 4p
9. M. Schumacher + o tură 2 p
10. Petrov + o tură 1 p
Clasaţi: Kobayashi, Barrichello, Hulkenberg, De la Rosa, Alguersuari, Liuzii, Sutil, Glock, Senna
Abandonuri: Kovalainen, Di Grassi, Yamamoto, Trulli, Buemi
Clasament piloţi
1. Hamilton 157 p
2. Button 143 p
3. Vettel 136 p
4. Webber 123 p
5. Alonso 123 p
6. Rosberg 94 p
7. Kubica 89 p
8. Massa 85 p
Clasament echipe
1. McLaren 300 p
2. Red Bull 272 p
3. Ferrari 208 p
4. Mercedes 132 p
5. Renault 96 p
6. Force India 47 p
7. Williams 31 p
8. Sauber 15 p