SPORTURI  »  AUTO  »  OPEL ASTRA

De la Kadett la Astra » Istoria celor 11 generații Opel: 24 de milioane de mașini vîndute

Cele 11 generații Opel
Cele 11 generații Opel

Articol de - Publicat joi, 24 decembrie 2015 00:00

24 de milioane de mașini Kadett și Astra au fost vîndute în cei 79 de ani de prezență Opel în segmentul compact.

Aventura lui Opel în clasa mașinilor compacte a început acum foarte mulți ani, mai exact în 1936! De atunci, s-au vîndut peste 24 de milioane de autovehicule Kadett, bunicul actualului model, și Astra.

Dacă ne jucăm un pic, toate aceste mașini, înșiruite una cîte una, ar face o coloană care ar depăși 100.000 de kilometri! O coloană care ar înconjura ecuatorul de două ori şi jumătate!

Pînă în prezent, cel mai bine vîndut autovehicul în cei 79 de ani de prezență Opel în clasa compactă a fost Astra F, 4,13 milioane de unități, produse între 1991 şi 1997.

Opel Kadett 1 (1936-1940)

Primul model Opel Kadett, un automobil cu patru scaune, a avut un succes răsunător. Au fost construite peste 100.000 de unități în cele două variante de caroserie: sedan sau decapotabilă, la vremurile de atunci fiind ceva cu adevărat revoluționar.

Mașina costa doar 2.100 de mărci germane, un preț care a înnebunit concurența. Opel Kadett 1 s-a produs în Germania, la Rüsselsheim, într-o fabrică considerată una dintre cele mai moderne din Europa. Mașina putea să atingă o viteză de aproape 100 km/h la cei 23 de cai-putere ai săi și 1.073 centimetri cubi.

Opel Kadett A (1962-1965)

A apărut într-un moment în care Opel se lupta la baionetă cu Beetle-ul celor de la Volkswagen. O mașină produsă în 650.000 de unități, cu patru locuri și un portbagaj încăpător. Acesta era compartimentat doar pentru bagaje, iar capacul rezervorului de carburant a fost scos la exterior.

"Nu veţi simţi niciodată mirosul de benzină în portbagaj", afirmau cei de la Opel în materialele de promovare, aluzia fiind clară către Beetle. Kadett A avea și un motor nou cu patru cilindri şi cilindree de 993 centimetri cubi, ce dezvolta o putere de 40 cai-putere.

Opel Kadett B (1965-1973)

Noua generație era cu mult mai mare decât generaţia precedentă. Constructorul german s-a inspirat de la mașinile americane, partea din spate a lui Kadett B fiind asemănătoare cu popularele modele fastback care se produceau peste Ocean. Versiunea de bază avea 1.078 centimetri cubi și dezvolta 45 CP.

Modelul a avut succes de la început, 50% din volumul producţiei fiind destinat exportului, 120 de țări aveau cereri pentru Kadett B. În total, s-au vîndut peste 2,6 milioane de unităţi produse din septembrie 1965 până în iulie 1973.

Opel Kadett C (1973-1979)

Kadett C a fost o familie: un autovehicul de familie elegant, un al doilea autovehicul şic, cu hayon sau un coupé sport competitiv vopsit în culori de camuflaj.

A fost un model cu tracţiune pe puntea spate, cu un design simplu și clar, iar presa de specialitate de atunci remarca faptul că mașina oferea o plăcere extraodinară de condus, era uşor de reparat şi avea costuri de funcţionare reduse.

A fost lansată în 1975 și o versiune mai puternică, GT/E, cu un motor de 1,9 litri și o putere de 105 CP. Pentru că avea o masă de doar 900 de kilograme, mașina atingea 184 km/h. 1,7 milioane de unităţi a fost producția acestui model.  

Opel Kadett D (1979-1984)

Cea de-a patra generaţie a însemnat trecerea la tracțiunea cu puntea față. Cu toate că noul Kadett era mai scurt cu 126 mm mai mică față de modelul anterior, măsurînd 3.998 mm, acesta avea un interior mai lung şi oferea un spaţiu semnificativ mai mare în comparație cu majoritatea rivalilor.

Kadett D era echipat cu noul motor OHC de 1,3 litri care dezvolta o putere de 60 sau 75 CP. Au exitat trei variante de caroserie: station wagon cu un volum de 1.425 de litri și două versiuni fastback. Au fost produse 2,1 milioane de unităţi Kadett D.

Opel Kadett E (1984-1991)

A fost declarat "Mașina anului 1984", fiind totodată cel mai vîndut model Opel pînă la acel moment, 3.779.289 de unităţi. A fost un adevărat campion mondial al aerodinamicii. Bazat pe tehnologia modelului anterior, însă cu un design hatchback complet nou, modelul Kadett E avea un coeficient aerodinamic de 0,39, cel mai bun din clasa sa.

Varianta sportivă GSi, cu un coeficient de 0,30, era cel mai aerodinamic model hatchback din lume, iar clienţilor le-a plăcut noua versiune: 625.000 de înmatriculări de Kadett E noi în Europa. Varianta station wagon a fost lider lider în clasa sa.

Opel Astra F (1991-1997)

Gata cu Kadett, a venit vremea Astrei! Succesorul lui Kadett și-a însușit denumirea modelului britanic înrudit pentru că britanicii vindeau deja cea de-a patra generație încă din 1980 sub denumirea Vauxhall Astra.  A fost un model care a pus accentul pe combinarea designului modern cu spaţiul extins la interior, pe confortul sporit şi pe importanţa protecţiei mediului.

Odată cu apariția acestui model, toate modele Astra au fost echipate cu centuri de siguranţă active cu pretensionatoare. Au fost produse aproximativ 4,13 milioane de Astra F, acesta devenind astfel cel mai bine vîndut model Opel.

Opel Astra G (1998-2004)

Noul model Astra cu aspect de coupé a fost disponibil de la început în varianta hatchback cu trei sau cinci uşi sau în varianta station wagon. Ulterior au fost adăugate variantele notchback sedan, coupé şi decapotabilă.

Designul progresiv independent, şasiul dinamic şi sistemul de propulsie, precum şi un nivel de rezistență la torsiune și la îndoire aproape dublu faţă de modelul anterior au reprezentat doar cîteva dintre caracteristicile celei de-a doua generaţii a modelului Opel Astra complet nou. Noul model beneficia de o caroserie complet galvanizată.

Opel Astra H (2004-2009)

Douăsprezece motoare cu puteri între 90 şi 240 CP şi  şapte variante de caroserie. Așa s-a prezentat la lansare Astra H. , gama de modele Astra H, care , a fost excepţională.

Principalele caracteristici tehnologice: şasiul adaptiv IDSPlus cu sistemul electronic de control continuu al suspensiilor (CDC) şi sistemul de iluminare frontală adaptivă (AFL) cu iluminare dinamică în curbe.

La Euro NCAP a primit cea mai înaltă distincţie, de cinci stele, pentru protecţia pasagerilor adulţi. Cu un total de 34 de puncte, bestseller-ul a fost considerat unul dintre cele mai sigure sedanuri din clasa compactă. S-a vândut în peste 2,7 milioane de unităţi.

Opel Astra J (2009 – 2015)

"Măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană", cam așa și-au prezentat germanii penultimul model, Astra J, mașină care asistă şoferii printr-o gamă de tehnologii, preluată de la Insignia, un succes în clasa medie. Sistemul Opel Eye recunoaşte indicatoarele rutiere şi informează şoferul referitor la limitele de viteză şi efectuarea depăşirilor.

De asemenea, acesta avertizează şoferii privind pericolul de a părăsi banda de circulaţie. Datorită sistemului de faruri AFLĂ, modelul Astra asigură o iluminare foarte bună în viraje şi, dacă este necesar, poate chiar să reducă automat luminozitatea sau să comute în faza lungă.

Opel Astra K (2015-     

Are o greutate cu pînă la 200 kg mai mică față de generația anterioară. Este mult mai spațioasă în interior în ciuda unei lungimi totale reduse. După 53 de ani de la prima sa utilizare la Kadett, motorul cu cilindree de 1 litru revine sub capota unui model compact Opel.

Dar acum este o unitate cu trei cilindri, de aproape două ori mai puternică, ce dezvoltă o putere de 105 cp datorită tehnologiilor turbo şi de injecţie directă. De asemenea, datorită acestui motor noul Astra este cel mai ecologic şi mai economic model pe benzină existent pe piaţă din clasa autovehiculelor compacte.

50 de ani de la apariție împlinește modelul Opel Kadett B

2.600.000de unități Kadett au fost produse de-a lungul timpului

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gigi Becali a decis! Așa va arăta primul „11” cu Midtjylland din Europa League » Jucătorii „săriți” din schemă
Europa League
Gigi Becali a decis! Așa va arăta primul „11” cu Midtjylland din Europa League » Jucătorii „săriți” din schemă
CFR Cluj poate face un profit incredibil: ofertă uriașă pentru Louis Munteanu! Nelu Varga, pentru GSP: „Discutăm în iarnă”
Superliga
CFR Cluj poate face un profit incredibil: ofertă uriașă pentru Louis Munteanu! Nelu Varga, pentru GSP: „Discutăm în iarnă”
Porumboiu a dat verdictul la toate fazele controversate de arbitraj din meciul Universitatea Craiova - FCSB, la GSP Live: „Ce să fie altceva, vrea să îl împuște?”
Superliga
Porumboiu a dat verdictul la toate fazele controversate de arbitraj din meciul Universitatea Craiova - FCSB, la GSP Live: „Ce să fie altceva, vrea să îl împuște?”

Se poate bate mingea pe Lună? » Interviu cu astronomul Adrian Șonka: „Cineva a dus o crosă de golf în spațiu și a lovit mingea. Nu a mai văzut-o niciodată”

Bucureștiul, împânzit cu mesajele „Ion Țiriac, candidat la președinția României” » Ce se ascunde, în realitate, în spatele demersului


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează