Articol de GSP - Publicat marti, 13 mai 2008 00:00
BMW Z4 Roadster dispune de toate ingredientele unui GT decapotabil autentic.
Fascinează, dar nu spune nimic. Aleargă, dar nu oboseşte. Se dezbracă, dar nu este considerat exhibiţionist. BMW Z4 Roadster este singurul BMW (actual!) şi se numără printre puţinele maşini din lume care se pot lăuda cu elementele tipice unui GT (Grand Turismo) autentic: bot lung, consolă spate scurtă, propulsie (tracţiune spate), scaune dispuse deasupra punţii spate şi motorizări de top. La patru ani de la lansare, Z4 parcă s-ar fi născut ieri, iar infuzia de tehnologie continuă.
Putere şi inovaţieBMW Z4 3.0 Si este cel mai echilibrat Z4 din punctul de vedere al raportului putere/performanţe/senzaţii/preţ. Noul propulsor cu şase cilindri linie este cel mai inovativ din clasa sa, stabilind un nou standard ceea ce priveşte rafinamentul şi dinamicitatea. El oferă o putere litrică impresionantă pentru un motor aspirat (88 CP/litru) , o elasticitate extremă (cuplu motor constant pe plaja de turaţii 2.500-4.000 rpm) şi cel mai mic consum specific de combustibil. Iar performanţele maşinii s t pe măsură. Z4 3.0 Si sprintează p ă la 100 km/h numai 5,7 secunde şi accelerează de la 80 la 120 km/h, treapta a IV-a, doar 5,5 secunde. Versiunea cu motor de 2,5 litri nu este la fel de spectaculoasă, iar “M”-ul intră altă categorie .Adrenalină maximă
Este suficient să roteşti cheia contact şi să apeşi butonul “Sport” de pe consola centrală, ca adrenalina să ceapă să curgă valuri. Motorul răspunde supus la cea mai mică atingere a pedalei de acceleraţie, iar evacuarea horcăie gros, trăd d puterea. Găsirea poziţiei optime la volan este facilitată de reglajele multiple ale scaunului şoferului şi ale volanului (foto). Iar spectaculozitatea deplasării depinde numai de dem area “pilotului”. Z4 3.0 Si ştie şi poate multe... Bine, nu i-ar fi stat rău cu un diferenţial autoblocant sau cu unul cu alunecare limitată. Dar, cu electronica decuplată, se pot face derapaje controlate şi aşa. De ajutor s t şi padelele, pentru schimbarea manuală a treptelor de viteză, de pe volan. Pentru senzaţii speciale, se recomandă decapotarea!
5,22 kg/cp reprezintă un raport foarte bun pentru clasa sa
5,7 secunde sînt suficiente pentru ca Z4-ul 3.0 Si să ajungă la 100 km/h
42.102 euro (TVA inclus) este preţul de bază al unui Z4 3.0 Si Roadster
Presa din Scoția, prima reacție despre jocul făcut de Ianis Hagi + Nota după Rangers - Dundee
Mutare-șoc în tenis: Novak Djokovic va fi antrenat de fostul lui mare rival!