Articol de GSP - Publicat joi, 15 august 2024 10:05 / Actualizat joi, 15 august 2024 10:05
Jumătate din vânzările înregistrate în luna iulie de pe piața chineză au fost reprezentate de vehiculele full electrice și plug-in hybrid, fapt ce arată cât de mult a avansat piața chineză în comparație cu piețele occidentale în ceea ce privește adoptarea de vehicule electrice, transmite Reuters.
În luna iulie, vânzările de vehicule catalogate ca și new energy vehicules (NEVs) care cuprind vehiculele full electrice și plug-in hybrid au crescut cu 37% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, reprezentând o creștere record de 50,7% din vânzările de mașini, arată datele de la Asociația Producătorilor Auto din China (CPCA).
Vânzările de vehicule electrice și plug-in hybrid sunt pe un trend ascendent, luna iulie a înregistrat o creștere de 28,6% în comparație cu luna iunie, iar vehiculele full electrice au înregistrat o creștere de 14,3% in iulie și 9,9% în iunie.
Cu toate acestea, vânzările totale de autovehicule din China au scăzut cu 3,1% în iulie, această luna fiind a patra lună de declin consecutiv, fapt ce arată că subvențiile de la guvernul chinez nu i-a atras pe consumatori, aceștia fiind prudenți cu investițiile mari, pe fondul redresării lente a economiei din cauza unei crize din piața imobiliară.
Recent, autoritățile de la Beijing au anunțat că subvențiile în numerar pentru achziționarea de vehicule noi vor fi dublate, statul chinez oferind până la 20.000 de yuani (2.785 de dolari) per achiziție, iar aceste subvenții vor fi aplicate retroactiv din aprilie, luna când subvențiile au fost introduse pentru prima dată.
În același timp, popularitatea producătorilor chinezi crește și în Europa. De exemplu, 11% din vehiculele electrice vândute în UE în luna iunie a acestui an proveneau de la producători chinezi.