Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 03 noiembrie 2009 00:00
Sezonul 2009 a fost dominat de Brawn GP. A cîştigat ambele titluri, atît la echipe, cît şi la piloţi, prin britanicul Jenson Button
S-a terminat Marele Circ! A fost anul lui Ross Brawn, managerul, patronul, inginerul şi strategul echipei care-i poartă numele. Brawn GP a luat titlul mondial, iar Jenson Button a devenit cel mai bun pilot din 2009. Succes pe linie, iar omul Brawn are toate motivele să se bucure şi Ferrari să plîngă după britanic pentru că l-a avut în curte la Maranello pînă în 2006.
Ross a plecat de la scuderria italiană pentru că nu avea mînă liberă. Brawn şi-a luat lîngă el doi piloţi experimentaţi, Button şi Barrichello care au mers bine. N-au făcut greşeli şi au exploatat la maximum maşinile reglate perfect. Unii spun că echipa britanicului n-ar fi jucat însă "fair". Şapte dintre adversarii din F1 au acuzat faptul că eleronul spate al maşinilor Brawn GP n-a respectat regulamentul şi nu era ca celelalte. Iar pe pistă, la fiecare tur, monoposturile lui Brawn erau cu cinci zecimi mai rapide.
Vettel, puştiul minune
Cel care i-a ţinut trena lui Button a fost germanul Sebastian Vettel. Puştiul de 22 de ani de la Red Bull a mers fantastic, iar nemţii se gîndesc deja că au un nou Schumacher.
Pentru că e german, probabil că Vettel nu va avea rău de înălţime în noul sezon, aşa cum a avut Hamilton. Ultimul campion mondial pînă la Button a terminat pe un modest loc 5. A gafat de multe ori, chiar dacă la standuri îl aştepta Nicole, una fetele lui Pussycat Dolls.
Norocul lui Massa
Tristeţe şi la Ferrari. Raikkonen nu s-a regăsit deloc, iar Massa a avut ghinion la Budapesta. Pînă la urmă a avut noroc pentru că l-a salvat casca, bucata de arc lovindu-l cu doi centimetri mai departe de moarte. Trebuia să-l înlocuiască Schumacher la un moment dat, dar marele campion e deja bătrîn, cu dureri după accidente fiind nevoit să renunţe. Ce frumos ar fi fost Marele Circ! Aşa, rolul principal le-a revenit la pachet lui Ross Brawn şi Jenson Button.
F1 2010: Bursa piloţilor şi echipelor
* Bruno Senna, nepotul regretatului Ayrton Senna, va debuta în F1 la bordul unui monopost al echipei Campos Meta
* Kimi Raikkonen s-ar putea să ia o pauză. Contractul cu Ferrari i-a expirat, iar singura sa opţiune este McLaren. Deocamdată însă, finlandezul nu s-a înţeles cu boşii acestei echipe
* Membrii FOTA au decis să renunţe la sistemul KERS în 2010
* Jenson Button ar putea merge la McLaren dacă nu va ajunge la un compromis cu cei de la Brawn GP în ceea ce priveşte salariul
* Rubens Barrichello va fi coechipier cu Nico Hulkenberg la Williams
* BMW Sauber a anunţat că s-ar putea retrage din F1. Robert Kubica se duce la Renault în locul lui Alonso, iar viitorul lui Nick Heidfeld este incert
* Noua echipă US F1 Team a ales Spania pentru cartierul său general european
* Williams a renunţat la motoarele Toyota, semnînd un contract cu Cosworth Limited
* Lotus, o echipă născută în urma unui parteneriat între boss-ul Air Asia, Tony Fernandes, şi Guvernul malaezian, intră şi ea în "Marele Circ"
Sezonul 2009 a fost dominat de Brawn GP. A cîştigat ambele titluri, atît la echipe, cît şi la piloţi, prin britanicul Jenson Button
S-a terminat Marele Circ! A fost anul lui Ross Brawn, managerul, patronul, inginerul şi strategul echipei care-i poartă numele. Brawn GP a luat titlul mondial, iar Jenson Button a devenit cel mai bun pilot din 2009. Succes pe linie, iar omul Brawn are toate motivele să se bucure şi Ferrari să plîngă după britanic pentru că l-a avut în curte la Maranello pînă în 2006.
Ross a plecat de la scuderria italiană pentru că nu avea mînă liberă. Brawn şi-a luat lîngă el doi piloţi experimentaţi, Button şi Barrichello care au mers bine. N-au făcut greşeli şi au exploatat la maximum maşinile reglate perfect. Unii spun că echipa britanicului n-ar fi jucat însă "fair". Şapte dintre adversarii din F1 au acuzat faptul că eleronul spate al maşinilor Brawn GP n-a respectat regulamentul şi nu era ca celelalte. Iar pe pistă, la fiecare tur, monoposturile lui Brawn erau cu cinci zecimi mai rapide.
Vettel, puştiul minune
Cel care i-a ţinut trena lui Button a fost germanul Sebastian Vettel. Puştiul de 22 de ani de la Red Bull a mers fantastic, iar nemţii se gîndesc deja că au un nou Schumacher.
Pentru că e german, probabil că Vettel nu va avea rău de înălţime în noul sezon, aşa cum a avut Hamilton. Ultimul campion mondial pînă la Button a terminat pe un modest loc 5. A gafat de multe ori, chiar dacă la standuri îl aştepta Nicole, una fetele lui Pussycat Dolls.
Norocul lui Massa
Tristeţe şi la Ferrari. Raikkonen nu s-a regăsit deloc, iar Massa a avut ghinion la Budapesta. Pînă la urmă a avut noroc pentru că l-a salvat casca, bucata de arc lovindu-l cu doi centimetri mai departe de moarte. Trebuia să-l înlocuiască Schumacher la un moment dat, dar marele campion e deja bătrîn, cu dureri după accidente fiind nevoit să renunţe. Ce frumos ar fi fost Marele Circ! Aşa, rolul principal le-a revenit la pachet lui Ross Brawn şi Jenson Button.
F1 2010: Bursa piloţilor şi echipelor
* Bruno Senna, nepotul regretatului Ayrton Senna, va debuta în F1 la bordul unui monopost al echipei Campos Meta
* Kimi Raikkonen s-ar putea să ia o pauză. Contractul cu Ferrari i-a expirat, iar singura sa opţiune este McLaren. Deocamdată însă, finlandezul nu s-a înţeles cu boşii acestei echipe
* Membrii FOTA au decis să renunţe la sistemul KERS în 2010
* Jenson Button ar putea merge la McLaren dacă nu va ajunge la un compromis cu cei de la Brawn GP în ceea ce priveşte salariul
* Rubens Barrichello va fi coechipier cu Nico Hulkenberg la Williams
* BMW Sauber a anunţat că s-ar putea retrage din F1. Robert Kubica se duce la Renault în locul lui Alonso, iar viitorul lui Nick Heidfeld este incert
* Noua echipă US F1 Team a ales Spania pentru cartierul său general european
* Williams a renunţat la motoarele Toyota, semnînd un contract cu Cosworth Limited
* Lotus, o echipă născută în urma unui parteneriat între boss-ul Air Asia, Tony Fernandes, şi Guvernul malaezian, intră şi ea în "Marele Circ"