SPORTURI  »  AUTO  »  AUTOF1.RO

Circ fără circ

Button, Ross Brawn, Barrichello
Button, Ross Brawn, Barrichello

Articol de - Publicat marti, 03 noiembrie 2009 00:00

Sezonul 2009 a fost dominat de Brawn GP. A cîştigat ambele titluri, atît la echipe, cît şi la piloţi, prin britanicul Jenson Button


S-a terminat Marele Circ! A fost anul lui Ross Brawn, managerul, patronul, inginerul şi strategul echipei care-i poartă numele. Brawn GP a luat titlul mondial, iar Jenson Button a devenit cel mai bun pilot din 2009. Succes pe linie, iar omul Brawn are toate motivele să se bucure şi Ferrari să plîngă după britanic pentru că l-a avut în curte la Maranello pînă în 2006.

Ross a plecat de la scuderria italiană pentru că nu avea mînă liberă. Brawn şi-a luat lîngă el doi piloţi experimentaţi, Button şi Barrichello care au mers bine. N-au făcut greşeli şi au exploatat la maximum maşinile reglate perfect. Unii spun că echipa britanicului n-ar fi jucat însă "fair". Şapte dintre adversarii din F1 au acuzat faptul că eleronul spate al maşinilor Brawn GP n-a respectat regulamentul şi nu era ca celelalte. Iar pe pistă, la fiecare tur, monoposturile lui Brawn erau cu cinci zecimi mai rapide.

Vettel, puştiul minune
Cel care i-a ţinut trena lui Button a fost germanul Sebastian Vettel. Puştiul de 22 de ani de la Red Bull a mers fantastic, iar nemţii se gîndesc deja că au un nou Schumacher.
Pentru că e german, probabil că Vettel nu va avea rău de înălţime în noul sezon, aşa cum a avut Hamilton. Ultimul campion mondial pînă la Button a terminat pe un modest loc 5. A gafat de multe ori, chiar dacă la standuri îl aştepta Nicole, una fetele lui Pussycat Dolls.

Norocul lui Massa
Tristeţe şi la Ferrari. Raikkonen nu s-a regăsit deloc, iar Massa a avut ghinion la Budapesta. Pînă la urmă a avut noroc pentru că l-a salvat casca, bucata de arc lovindu-l cu doi centimetri mai departe de moarte. Trebuia să-l înlocuiască Schumacher la un moment dat, dar marele campion e deja bătrîn, cu dureri după accidente fiind nevoit să renunţe. Ce frumos ar fi fost  Marele Circ! Aşa, rolul principal le-a revenit la pachet lui Ross Brawn şi Jenson Button.


F1 2010: Bursa piloţilor şi echipelor

* Bruno Senna, nepotul regretatului Ayrton Senna, va debuta în F1 la bordul unui monopost al echipei Campos Meta
* Kimi Raikkonen s-ar putea să ia o pauză. Contractul cu Ferrari i-a expirat, iar singura sa opţiune este McLaren. Deocamdată însă, finlandezul nu s-a înţeles cu boşii acestei echipe
* Membrii FOTA au decis să renunţe la sistemul KERS în 2010
* Jenson Button ar putea merge la McLaren dacă nu va ajunge la un compromis cu cei de la Brawn GP în ceea ce priveşte salariul
* Rubens Barrichello va fi coechipier cu Nico Hulkenberg la Williams
* BMW Sauber a anunţat că s-ar putea retrage din F1. Robert Kubica se duce la Renault în locul lui Alonso, iar viitorul lui Nick Heidfeld este incert
* Noua echipă US F1 Team a ales Spania pentru cartierul său general european
* Williams a renunţat la motoarele Toyota, semnînd un contract cu Cosworth Limited
* Lotus, o echipă născută în urma unui parteneriat între boss-ul Air Asia, Tony Fernandes, şi Guvernul malaezian, intră şi ea în "Marele Circ"

Sezonul 2009 a fost dominat de Brawn GP. A cîştigat ambele titluri, atît la echipe, cît şi la piloţi, prin britanicul Jenson Button

S-a terminat Marele Circ! A fost anul lui Ross Brawn, managerul, patronul, inginerul şi strategul echipei care-i poartă numele. Brawn GP a luat titlul mondial, iar Jenson Button a devenit cel mai bun pilot din 2009. Succes pe linie, iar omul Brawn are toate motivele să se bucure şi Ferrari să plîngă după britanic pentru că l-a avut în curte la Maranello pînă în 2006.

Ross a plecat de la scuderria italiană pentru că nu avea mînă liberă. Brawn şi-a luat lîngă el doi piloţi experimentaţi, Button şi Barrichello care au mers bine. N-au făcut greşeli şi au exploatat la maximum maşinile reglate perfect. Unii spun că echipa britanicului n-ar fi jucat însă "fair". Şapte dintre adversarii din F1 au acuzat faptul că eleronul spate al maşinilor Brawn GP n-a respectat regulamentul şi nu era ca celelalte. Iar pe pistă, la fiecare tur, monoposturile lui Brawn erau cu cinci zecimi mai rapide.

Vettel, puştiul minune
Cel care i-a ţinut trena lui Button a fost germanul Sebastian Vettel. Puştiul de 22 de ani de la Red Bull a mers fantastic, iar nemţii se gîndesc deja că au un nou Schumacher.
Pentru că e german, probabil că Vettel nu va avea rău de înălţime în noul sezon, aşa cum a avut Hamilton. Ultimul campion mondial pînă la Button a terminat pe un modest loc 5. A gafat de multe ori, chiar dacă la standuri îl aştepta Nicole, una fetele lui Pussycat Dolls.

Norocul lui Massa
Tristeţe şi la Ferrari. Raikkonen nu s-a regăsit deloc, iar Massa a avut ghinion la Budapesta. Pînă la urmă a avut noroc pentru că l-a salvat casca, bucata de arc lovindu-l cu doi centimetri mai departe de moarte. Trebuia să-l înlocuiască Schumacher la un moment dat, dar marele campion e deja bătrîn, cu dureri după accidente fiind nevoit să renunţe. Ce frumos ar fi fost  Marele Circ! Aşa, rolul principal le-a revenit la pachet lui Ross Brawn şi Jenson Button.

F1 2010: Bursa piloţilor şi echipelor

* Bruno Senna, nepotul regretatului Ayrton Senna, va debuta în F1 la bordul unui monopost al echipei Campos Meta
* Kimi Raikkonen s-ar putea să ia o pauză. Contractul cu Ferrari i-a expirat, iar singura sa opţiune este McLaren. Deocamdată însă, finlandezul nu s-a înţeles cu boşii acestei echipe
* Membrii FOTA au decis să renunţe la sistemul KERS în 2010
* Jenson Button ar putea merge la McLaren dacă nu va ajunge la un compromis cu cei de la Brawn GP în ceea ce priveşte salariul
* Rubens Barrichello va fi coechipier cu Nico Hulkenberg la Williams
* BMW Sauber a anunţat că s-ar putea retrage din F1. Robert Kubica se duce la Renault în locul lui Alonso, iar viitorul lui Nick Heidfeld este incert
* Noua echipă US F1 Team a ales Spania pentru cartierul său general european
* Williams a renunţat la motoarele Toyota, semnînd un contract cu Cosworth Limited
* Lotus, o echipă născută în urma unui parteneriat între boss-ul Air Asia, Tony Fernandes, şi Guvernul malaezian, intră şi ea în "Marele Circ"

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
Gigi Becali a dat lovitura în mercato: „Nu îndrăzneam să visez la el, dar a fost ieftin”
Superliga
Gigi Becali a dat lovitura în mercato: „Nu îndrăzneam să visez la el, dar a fost ieftin”
Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”
Special
Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”
Românul de 4 milioane de euro, OUT » A rămas fără echipă, oficial: „Sunt recunoscător”
Stranieri
Românul de 4 milioane de euro, OUT » A rămas fără echipă, oficial: „Sunt recunoscător”

Dan Negru, interviu EXCLUSIV: „Femeia avea coșciugul copilului pregătit, nu uit niciodată ce a făcut Becali” » De la Hagi la Iosif Sava sau o ofertă politică: „Mi-au propus Primăria Timișoarei, mă uitam după camere TV”

Daniel Oprița, singurul antrenor invincibil din primele două ligi, s-a destăinuit în Gazeta: „Dacă tot n-avem drept de promovare, le-am spus un lucru” + „Sportiv, Steaua a mers cu același nucleu până în Liga 1”


Comentarii (3)
 •  04 Noiembrie 2009, 16:41
Postat de pe 04 Noiembrie 2009, 16:40

inca o dovada ca in formula unu bugetele de miliarde nu garanteaza titlu ci un manager bun cum e cazul lui brawn gp ,cum a fost in cazul lui renault datorita in mare parte lui bernie eclestone ,ferrari jean todd ros brawn ,si exemplele pot continua eu nu inteleg de ce unele companii ajung sa cheltuiasca miliarde fara nici un rezultat ,defunctu ford prin jaguar ,honda toyota ?

rectificare am vrut sa zic flavio briatore nu bernie eclestone deci scuzele de rigoare

 •  04 Noiembrie 2009, 16:40
Postat de pe 03 Noiembrie 2009, 03:30

BMW a anuntat de fapt de cateva luni ca va renunta. iar Toyota este posibil sa se retraga si ei datorita problemelor financiare.

inca o dovada ca in formula unu bugetele de miliarde nu garanteaza titlu ci un manager bun cum e cazul lui brawn gp ,cum a fost in cazul lui renault datorita in mare parte lui bernie eclestone ,ferrari jean todd ros brawn ,si exemplele pot continua eu nu inteleg de ce unele companii ajung sa cheltuiasca miliarde fara nici un rezultat ,defunctu ford prin jaguar ,honda toyota ?

 •  03 Noiembrie 2009, 03:30

BMW a anuntat de fapt de cateva luni ca va renunta. iar Toyota este posibil sa se retraga si ei datorita problemelor financiare.

Vezi toate comentariile (3)
Comentează