Articol de Valentin Damian - Publicat marti, 09 noiembrie 2010 00:00
Manechinul Ramona Lăzuran a testat un BMW X6 hibrid. Motor V8 4.4 litri pe benzină la care se adaugă încă două propulsoare electrice. Un total de 485 cai-putere
BMW înseamnă maşină premium, înseamnă un motor puternic. Pentru că trendul ecologic nu poate fi marginalizat, bavarezii au produs cel mai puternic SUV hibrid din lume. X6 hibrid, mai corect spus Active Hybrid. Motor V8, 4.4 litri, 407 cai-putere. Un pic de răbdare pentru că puterea nu este doar de 407 CP. Cele două propulsoare electrice dezvoltă şi ele 78 de "căluţi". Rezultă o cifră ameţitoare: 485 de cai-putere.
Adrenalină cît cuprinde. Bine, "de vină" este şi cuplul motor, care asigură un total de 780 Nm. 600 dintre aceştia sînt oferiţi de motorul V8. Transmisia are şi ea rolul cel mai important. Logodna între fiorosul V8 pe benzină şi cele două motoare electrice pare trainică. Pornirea şi plecarea de pe loc se face cu cele două "electrice". Singura condiţie este ca bateria să fie încărcată. Dacă este la maximum, X6 hibrid merge pe curent pînă la viteza de 60 km/h, dar numai 2,5 kilometri. Nu auzi nimic. Doar un sunet lin de anvelope în contact cu asfaltul. Dacă bateria este pe minus, atunci intră în acţiune V8, care în acelaşi timp încarcă şi bateria. Dacă mergi pe V8 şi o calci, pentru că are ce să ofere, şi sunetul se schimbă. 6.000 de turaţi produc un zgomot gutural.
Maşina are tracţiune integrală. Suspensiile nu sînt chiar moi, deci X6 nu este tocmai potrivită pentru off-road. Însă pe o şosea lină, ţinuta de drum este exemplară. Deşi este o adevărată "balenă", 2,5 tone, SUV-ul nu-ţi dă emoţii în viraje, parcă e lipit de asfalt.
Vă întrebaţi cam care este consumul? Diferit faţă de ce spun cifrele oficiale de la BMW. Acolo se vorbeşte de un 9,9 l/100 km, consum mediu. Un drum pînă la Sibiu aduce un consum de 13l/100 km. Cifrele arătau mai rău după terminarea autostrăzii Bucureşti- Piteşti. E adevărat, cu peste 130 km/h, dar pînă la limita maximă admisă ca să nu rămîi fără permis. 180 km/h
Manechinul Ramona Lăzuran a testat un BMW X6 hibrid. Motor V8 4.4 litri pe benzină la care se adaugă încă două propulsoare electrice. Un total de 485 cai-putere
BMW înseamnă maşină premium, înseamnă un motor puternic. Pentru că trendul ecologic nu poate fi marginalizat, bavarezii au produs cel mai puternic SUV hibrid din lume. X6 hibrid, mai corect spus Active Hybrid. Motor V8, 4.4 litri, 407 cai-putere. Un pic de răbdare pentru că puterea nu este doar de 407 CP. Cele două propulsoare electrice dezvoltă şi ele 78 de "căluţi". Rezultă o cifră ameţitoare: 485 de cai-putere.
Adrenalină cît cuprinde. Bine, "de vină" este şi cuplul motor, care asigură un total de 780 Nm. 600 dintre aceştia sînt oferiţi de motorul V8. Transmisia are şi ea rolul cel mai important. Logodna între fiorosul V8 pe benzină şi cele două motoare electrice pare trainică. Pornirea şi plecarea de pe loc se face cu cele două "electrice". Singura condiţie este ca bateria să fie încărcată. Dacă este la maximum, X6 hibrid merge pe curent pînă la viteza de 60 km/h, dar numai 2,5 kilometri. Nu auzi nimic. Doar un sunet lin de anvelope în contact cu asfaltul. Dacă bateria este pe minus, atunci intră în acţiune V8, care în acelaşi timp încarcă şi bateria. Dacă mergi pe V8 şi o calci, pentru că are ce să ofere, şi sunetul se schimbă. 6.000 de turaţi produc un zgomot gutural.
Maşina are tracţiune integrală. Suspensiile nu sînt chiar moi, deci X6 nu este tocmai potrivită pentru off-road. Însă pe o şosea lină, ţinuta de drum este exemplară. Deşi este o adevărată "balenă", 2,5 tone, SUV-ul nu-ţi dă emoţii în viraje, parcă e lipit de asfalt.
Vă întrebaţi cam care este consumul? Diferit faţă de ce spun cifrele oficiale de la BMW. Acolo se vorbeşte de un 9,9 l/100 km, consum mediu. Un drum pînă la Sibiu aduce un consum de 13l/100 km. Cifrele arătau mai rău după terminarea autostrăzii Bucureşti- Piteşti. E adevărat, cu peste 130 km/h, dar pînă la limita maximă admisă ca să nu rămîi fără permis. 180 km/h
Plusuri. Super-dotată
Performanţele motorului lui X6 Active Hibrid sînt impresionante, rivali precum Lexus RX 450h sau Porsche Cayenne Hybrid S avînd puteri de acceleraţie sub cele oferite de maşina bavareză. Head-Up Display îl poţi vedea pe parbriz şi-ţi arată viteza fără să te mai uiţi la ceasul din bord. Sistem de climatizare pe 4 zone, sistem audio cu 16 difuzoare, magazie 6 DVD-uri, monitor de 7 inch care asigură navigaţia prin satelit, dar îţi arată şi atunci cînd lucrează "hibridul". Volan încălzit, funcţie Bluetooth, senzori de ploaie şi lumină, ştergătoare faruri, cameră video pentru mersul cu spatele, trapă electrică, funcţia Soft -Close pentru portiere şi portbagaj acţionat electric sînt cîteva dintre opţionalele BMW-ului.
Echiparea standard este deosebit de bogată. La acelaşi nivel de echipare, diferenţa de preţ faţă de X6 5.0i este de aproximativ 5.000 euro.
Minusuri. Scumpă rău
Preţul unei astfel de maşini este foarte mare. El creşte şi din cauza "opţionalelor", extrem de numeroase. Sigur că persoana care are bani pentru asemenea maşină nu ar trebui să se uite şi la consum. Ar fi şi culmea! Un condus extrem de sportiv poate determina un consum de peste 22l/100 km. X6 are suspensiile cam rigide, deci nu prea este potrivită pentru off-road, deşi are tracţiune integrală.