SPORTURI  »  POARTA CASCA  »  POARTĂ CASCA!

Casca a salvat-o pe Simona Spălăţelu, asistent-manager la BecaliSport: căzuse cu bicicleta într-un canal adînc de 2 m » "Puteam să mor!"

Articol de GSP - Publicat luni, 24 ianuarie 2011 00:00 / Actualizat joi, 17 februarie 2011 16:40

Femeia de 42 de ani a suferit accidentul în apropiere de Cîmpulung Muscel: "Am scăpat doar cu cîteva vînătăi". Şefii unor asociaţii de biciclişti din Bucureşti explică şi riscurile existente în Capitală pentru cei care aleg să se deplaseze pe două roţi


Simona Spălăţelu, 42 de ani, e asistent-manager la firma de impresariat sportiv a fraţilor Becali şi merge cu bicicleta de prin 2006. Preferă traseele de teren, aşa-numitele off-road.

La una dintre primele sale ture, pe o astfel de rută neconvenţională, a suferit un accident serios, care se putea lăsa cu urmări dramatice: "Pedalam undeva pe lîngă Cîmpulung Muscel, cînd am căzut într-un canal de beton, pe care nu l-am observat. Am picat direct în cap, de la doi metri înălţime. Casca s-a crăpat, dar m-a salvat. Dacă nu o purtam, puteam să mor! Aşa, am scăpat numai cu cîteva vînătăi. Am fost norocoasă".

"Am fost la un pas de o tragedie"
Incidentul i-a oferit însă o lecţie: "Regula e că de fiecare dată cînd fac off-road, trebuie să-mi iau şi casca. După ce am distrus-o pe prima, îmi dau seama cît de aproape am fost de tragedie. Acum mi-am luat alta şi fără ea nu mă urc pe bicicletă". Simona crede că echipamentul de protecţie este esenţial şi pentru cei cu experienţă: "Cînd plecăm pe munte, în grup, fără cască nu discutăm".

Riscurile bicicliştilor din Bucureşti
Experienţa Simonei e tradusă în termeni urbani de George Hari Popescu de la Bicla.ro, un site cu informatii utile pentru biciclistii urbani amatori.

În traficul din Bucureşti, bicicleta a devenit o metodă de a evita aglomeraţia, iar tot mai mulţi oameni merg la serviciu pe două roţi, riscîndu-şi uneori viaţa: "Mai ales în agitaţia din Capitală, casca îţi oferă un plus de siguranţă, dă încredere şoferilor din jur şi te apără de intemperii, cînd e cazul. În felul acesta arăţi că eşti responsabil în trafic".

"Pistele de la noi sînt o curiozitate pentru turiştii străini"
Tot George Hari Popescu vorbeşte şi despre securitatea pe două roţi: "Principalul pericol îl reprezintă benzile de ghidaj pe care primăria le numeşte «piste». Acele dungi au fost trasate în pripă, fără vreun plan de urbanism şi sînt o curiozitate pentru turiştii străini care vizitează Bucureştiul. Un biciclist care pedalează pe ele se expune obstacolelor: chioşcuri, pietoni, stîlpi, aşa că e mai bine să circule pe stradă".

Legea spune că, pe şosea, bicicleta are aceleaşi drepturi ca un automobil, numai că apar alte riscuri. "Există o lipsă de educaţie şi de toleranţă din partea şoferilor. Va mai dura pînă vor înţelege că bicicleta e un mijloc de transport, dar e bine să scape de frustrări faţă de cei care pedalează", crede George Hari Popescu.


"Pistele pentru biciclişti ne ajută într-o mică măsură, pentru că nu există infrastructură, nu sînt posibilităţi de amenajare"
Simona Spălăţelu, asistent-manager la BecaliSport

"Unora li se pare că arată urît dacă poartă casca pe cap în oraş şi renunţă la ea, dar o fac pe riscul lor"
George Culda, preşedintele asociaţiei "BateŞaua"


80 de lei costă cea mai ieftină cască pentru biciclişti existentă pe piaţă: cele mai bune, dar şi cele mai eficiente ajung să coste pînă la 700 de lei

2000 de căşti pentru biciclişti au fost vîndute pe tot parcursul anului 2010, în Capitală

Femeia de 42 de ani a suferit accidentul în apropiere de Cîmpulung Muscel: "Am scăpat doar cu cîteva vînătăi". Şefii unor asociaţii de biciclişti din Bucureşti explică şi riscurile existente în Capitală pentru cei care aleg să se deplaseze pe două roţi

Simona Spălăţelu, 42 de ani, e asistent-manager la firma de impresariat sportiv a fraţilor Becali şi merge cu bicicleta de prin 2006. Preferă traseele de teren, aşa-numitele off-road.

La una dintre primele sale ture, pe o astfel de rută neconvenţională, a suferit un accident serios, care se putea lăsa cu urmări dramatice: "Pedalam undeva pe lîngă Cîmpulung Muscel, cînd am căzut într-un canal de beton, pe care nu l-am observat. Am picat direct în cap, de la doi metri înălţime. Casca s-a crăpat, dar m-a salvat. Dacă nu o purtam, puteam să mor! Aşa, am scăpat numai cu cîteva vînătăi. Am fost norocoasă".

"Am fost la un pas de o tragedie"
Incidentul i-a oferit însă o lecţie: "Regula e că de fiecare dată cînd fac off-road, trebuie să-mi iau şi casca. După ce am distrus-o pe prima, îmi dau seama cît de aproape am fost de tragedie. Acum mi-am luat alta şi fără ea nu mă urc pe bicicletă". Simona crede că echipamentul de protecţie este esenţial şi pentru cei cu experienţă: "Cînd plecăm pe munte, în grup, fără cască nu discutăm".

Riscurile bicicliştilor din Bucureşti
Experienţa Simonei e tradusă în termeni urbani de George Hari Popescu de la Bicla.ro, un site cu informatii utile pentru biciclistii urbani amatori.

În traficul din Bucureşti, bicicleta a devenit o metodă de a evita aglomeraţia, iar tot mai mulţi oameni merg la serviciu pe două roţi, riscîndu-şi uneori viaţa: "Mai ales în agitaţia din Capitală, casca îţi oferă un plus de siguranţă, dă încredere şoferilor din jur şi te apără de intemperii, cînd e cazul. În felul acesta arăţi că eşti responsabil în trafic".

"Pistele de la noi sînt o curiozitate pentru turiştii străini"
Tot George Hari Popescu vorbeşte şi despre securitatea pe două roţi: "Principalul pericol îl reprezintă benzile de ghidaj pe care primăria le numeşte «piste». Acele dungi au fost trasate în pripă, fără vreun plan de urbanism şi sînt o curiozitate pentru turiştii străini care vizitează Bucureştiul. Un biciclist care pedalează pe ele se expune obstacolelor: chioşcuri, pietoni, stîlpi, aşa că e mai bine să circule pe stradă".

Legea spune că, pe şosea, bicicleta are aceleaşi drepturi ca un automobil, numai că apar alte riscuri. "Există o lipsă de educaţie şi de toleranţă din partea şoferilor. Va mai dura pînă vor înţelege că bicicleta e un mijloc de transport, dar e bine să scape de frustrări faţă de cei care pedalează", crede George Hari Popescu.


"Pistele pentru biciclişti ne ajută într-o mică măsură, pentru că nu există infrastructură, nu sînt posibilităţi de amenajare"
Simona Spălăţelu, asistent-manager la BecaliSport

"Unora li se pare că arată urît dacă poartă casca pe cap în oraş şi renunţă la ea, dar o fac pe riscul lor"
George Culda, preşedintele asociaţiei "BateŞaua"

80 de lei costă cea mai ieftină cască pentru biciclişti existentă pe piaţă: cele mai bune, dar şi cele mai eficiente ajung să coste pînă la 700 de lei

2000 de căşti pentru biciclişti au fost vîndute pe tot parcursul anului 2010, în Capitală

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
A murit Helmuth Duckadam, eroul Stelei '86 în finala de la Sevilla
Superliga
A murit Helmuth Duckadam, eroul Stelei '86 în finala de la Sevilla
Ștefan Iovan, distrus de decesul lui Helmuth Duckadam: „Noi am fost mai mult decât colegi, am fost prieteni buni”
Superliga
Ștefan Iovan, distrus de decesul lui Helmuth Duckadam: „Noi am fost mai mult decât colegi, am fost prieteni buni”
Moment de reculegere în memoria lui Helmuth Duckadam. Anunțul făcut de FRF
Superliga
Moment de reculegere în memoria lui Helmuth Duckadam. Anunțul făcut de FRF

Gigi Becali a răspuns în direct la întrebarea „Ați accepta să fiți premier?” » „Să vă mai spun ceva”

Deian Sorescu îl așteaptă pe cai mari pe Jose Mourinho: „Mă simt copt ca jucător” + N-a uitat ofensa de la Dinamo: „Ne-au făcut în fel și chip”


Comentarii (3)
lebon
lebon  •  24 Ianuarie 2011, 15:46

cica asistent manager la becali sport, adica _zdreant_a la becali sport. sau mai frumos, dama de companie

otz3larul
otz3larul  •  24 Ianuarie 2011, 07:25

Mai bine murea dq decat sa faca stiri despre toti ciobanii...

cyoby24
cyoby24  •  24 Ianuarie 2011, 02:47

becalisport? adica GSP nu?

Vezi toate comentariile (3)
Comentează